hoe krijg je een pup aan het eten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

hoe krijg je een pup aan het eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 06:25

Ik word er een beetje moe van.
Hij is hier nu een weekje de vijf maanden oude chihuahua x Chin Zu.
Als hij al iets eet dan vind hij het twee keer lekker en stopt dan met eten.
Al van alles geprobeerd, brokjes, geweekte brokjes, broodje paté, brokjes met paté (ook geweekt),
Blikvoer, vlees.........zucht.......niets is echt lekker lijkt wel, het is dat het moet.
Hij is door de DA gezien en helemaal ok........ook zijn bek is ok dus daar kan het niet aan liggen.
Beestje is de dikste niet en zal zo niet stevig worden ook.
Ik begin het ook aardig beu te raken om maar te blijven smeken.
Hij weeg ongeveer 1,5 kilo of bijna 2 kg misschien maar meer zeker niet.

Hoe ga je zo een zeikerd aan het eten krijgen?????
Iemand met goede tips of ervaring?????
Ik weet het niet meer -O-

Edit: hij heeft al zijn wormenkuren gehad, dus wormen zijn het ook niet

loisbr96

Re: hoe krijg je een pup aan het eten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:30

Kan het zijn dat hij snel is afgeleid?
Vaak helpt het om de pup eten te geven in z'n bench en dan de pup even met rust laten.
Ik hoop dat het helpt.

Misschien nog een idee om het eten in een speelbal/kong te doen? Pups zijn vaak erg speels

Succes

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 06:34

Ja...dat dacht ik eerst ook.
Ik heb geen bench.....bewuste keuze
Hij eet aan mijn voeten of bij mijn andere hond in de mand.
Meneer neemt vijf hapjes en is er klaar mee.
Pens eet hij een hele plak, volgende keer weer een hele plak..........derde en vierde keer eet hij liever niet dan wel.
Vanmorgen de barf vleesjes gegeven ( eerste keer) meneer neemt drie hapjes en is er klaar mee.

Ik vraag me af hoe lang ik hem voor de keus van wel of gewoon niet eten kan zetten.
Hij is nog maar jong en best magertjes

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:39

ga hemn nu niet van alles laten proberen zo word hij echt van o dat wil ik niet krijg wel iets anders en dan gaat hij nooit eten
zet gewoon brokjes neer in zijn bensch en eet hij vijf hapjes oke dan maar vijf dat word van zelf meer
ja klinkt geg maar hij krijgt echt wel honger hoor (3 netsen groot gebracht hier waar van 2 pups gehouden uit verschillende netsen )
en die deden dat ook nu eten ze als de beste hun brokken en de laaste pup is van december 12 dus ook pas bijna 5 maandjes

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:41

wat voor eten kreeg het hondje bi jde fokker? heb je niet wat meegekregen?
afwegen hoe veel het hondje nodig heeft (voedingsadvies staat wel op de zak), en dan routine aanbrengen.
Bijvoorbeeld, ochtendwandeling bij thuiskomst hondje eten geven op rustige plaats en hondje daar alleen laten (bench of keuken) na 15 minuten bakje weghalen. en dat nog 2x of 3x per dag herhalen. De hele dag met eten achter hem aanlopen heeft weinig zin.
Als het hondje wel gewoon drinkt, zou ik me niet teveel zorgen maken. Hij gaat niet gelijk dood, als hij een dag niet eet. Even consequent zijn, heb je straks veel profijt van!
(oh en vers vlees voelt heel anders in de bek, moeten ze soms aan wennen! geen brok en vlees door elkaar geven he, krijgen ze buikpiijn!)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:41

Gewoon lekker versvlees/barf blijven geven en 3 x per dag wat aanbieden.5-10 minuten de tijd geven en dan weghalen. Ze weten je heel goed te manipuleren die minihondjes.. ik heb net zoiets sinds dinsdag in huis :D
8 weekjes. Die van jou is blijkbaar al een tijdje aan het puberen met eten en de vorige eigenaar heeft denk ik ook alles uit de kast gehaald. Niet doen dus! hij eet maar wat je m voorzet en anders maar niet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:46

Heb je het er met de dierenarts over gehad?

Waarmee beloon je hem als je aan het trainen bent?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:55

Een klein hondje eet ook niet veel voer.

hoevaak biedt je per dag iets aan?
Je kan je pup beter 3 of 4x per dag een kleine portie aanbieden, i.p.v. 2x per dag een dubbele.
Daarbij is het ook belangrijk dat je niet te snel/vaak wisselt van voersoort.

Ik lees dat er ook een andere hond bij is? Wellicht is het een idee om ze gescheiden te laten eten?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:56

Wat gaat hij doen als hij gegeten heeft? Als hij gaat spelen zou je toch kunnen overwegen om tijdelijk de ruimte waarin hij eet te verkleinen neem bijvoorbeeld een grote doos en geef hem daar zijn eten in dan heeft hij geen afleiding.

Wat eet je labrador?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:46

Wat ik doe en tot nu toe prima helpt. Niks geen van alles aanbieden en smeken om te eten. Dat wat jij wilt voeren voor zetten. Met 10 minuten niet op, weg ermee. En dan volhouden een paar dagen. Tot nu toe altijd succesvol en werden moeilijke eters op eens makkelijke eters.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:32

Wilawander schreef:
Wat ik doe en tot nu toe prima helpt. Niks geen van alles aanbieden en smeken om te eten. Dat wat jij wilt voeren voor zetten. Met 10 minuten niet op, weg ermee. En dan volhouden een paar dagen. Tot nu toe altijd succesvol en werden moeilijke eters op eens makkelijke eters.

zo doe ik het ook en is inderdaad altijd succesvol.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:36

weet niet hoe oud het pupje is,maar jonge hondjes eten vaker op een dag kleine beetjes,zo'n pensplak als dat uit zo'n rodi doosje komt ,die weegt al 100 gram,als zo'n hondje bv 200 gram per dag hoort te eten,mag hij gerust 4x 50 gram eten....

baby hondjes hebben maar kleine maagjes..

hondjes gaan laten eten door uithongering zou mijn manier nooit zijn in ieder geval.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:56

Kimmie261, dit soort hondjes krijgt vaak hun zin en worden vaak niet opgevoedt omdat ze zo schattig zijn. Waarom denk je dat er zoveel verziekte kleine hondjes zijn? Het te snel ahh en ohhh terwijl ze net als een herder of een andere soort hond juist wel opvoeding nodig hebben.
Een kind wat niet eet krijgt bij mij ook geen snoep, eerst je gewone eten en pas dan wat lekkers! En niet andersom

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:09

oww dat krijg je door een hondje te laten eten wat ie niet wil eten??

nou dan heb ik hier verziekte grote hondjes,die krijgen nl ook alleen maar wat ze lekker vinden,ik heb een gruwelijke hekel aan niet etende honden/dieren,en ik weiger dieren te gaan laten eten door uithongering..

puppies krijgen hier al helemaal eten wat ze echt lekker vinden,dus ook grote hondenpuppies hier worden nooit door uithongering gedwongen te gaan eten :n

daarnaast een klein hondje,zo'n puppie wat eet dat nou,200 gram vlees? dat zijn 2 plakken van zo'n rodi pak,als zo'n beestje dat nou in een portie of 6 per dag opeet,dan is het toch goed...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:14

Wilawander schreef:

Precies wat ik zou doen idd.
Voor je het weet heb je alles gehad en voer je hem kalfsoester omdat puplief niks anders wil :roll:

Ik heb ook moeten leren eten wat de pot schaft, nou dan kan zo'n hond dat ook :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:31

Anoli schreef:
Wilawander schreef:

Precies wat ik zou doen idd.
Voor je het weet heb je alles gehad en voer je hem kalfsoester omdat puplief niks anders wil :roll:

Ik heb ook moeten leren eten wat de pot schaft, nou dan kan zo'n hond dat ook :j

Min vriendin heeft 2 Duitse herders die thuis constant een ander merk moeten omdat ze het dan niet willen eten of er "lekkers" door moeten hebben. Als ze hier logeren weten ze binnen 2 a 3 dagen hoe laat het is en eten ze dat wat ik ze geef. En dat is echt geen uithongeren en kan ook absoluut geen kwaad. En wat als je hond een dieet voer moet om medische redenen? dan zul je ook moeten en als je ze dat op jonge leeftijd leert is het geen probleem.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:34

Herkenbaar gedrag. Wat wij doen is gewoon de brokken voeren en daar een scheutje melk of zonnebloemolie overheen. En dit blijft net zo lang staan tot het op is. Dus het is de brokken of niets. Ze krijgen ook geen andere dingen voor de brokken weg zijn! Sinds we dit doen eet chevy direct zijn brokken op wanneer hij deze krijgt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:44

Geef hem 3 tot 5 portie's per dag op vaste tijden
Bied dit aan en geef hem bv 10 tot 15 minuutjes de tijd dit op te eten. Eet hij het niet, bak weg en pas weer geven wanneer hij normaal gesproken z'n volgende portie zou krijgen.

En niet steeds andere alternatieven gaan aanbieden om ze maar aan het eten te krijgen, hiermee maak je het alleen maar erger is mijn ervaring.

Hier heeft dit altijd super gewerkt bij honden die slecht willen eten.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:48

kiki1976 schreef:
Geef hem 3 tot 5 portie's per dag op vaste tijden
Bied dit aan en geef hem bv 10 tot 15 minuutjes de tijd dit op te eten. Eet hij het niet, bak weg en pas weer geven wanneer hij normaal gesproken z'n volgende portie zou krijgen.

En niet steeds andere alternatieven gaan aanbieden om ze maar aan het eten te krijgen, hiermee maak je het alleen maar erger is mijn ervaring.

Hier heeft dit altijd super gewerkt bij honden die slecht willen eten.

en ook bij de onze! perfect.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:49

Blon_D schreef:
Herkenbaar gedrag. Wat wij doen is gewoon de brokken voeren en daar een scheutje melk of zonnebloemolie overheen. En dit blijft net zo lang staan tot het op is. Dus het is de brokken of niets. Ze krijgen ook geen andere dingen voor de brokken weg zijn! Sinds we dit doen eet chevy direct zijn brokken op wanneer hij deze krijgt.

Daar zou ik wel een beetje mee uitkijken want melk buiten de koelkast geopend heeft binnen een uur eigenlijk al bacteriegroei. Dus wanneer er melk overheen gaat zou ik het niet te lang laten staan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:58

Iris82 schreef:
Blon_D schreef:

Daar zou ik wel een beetje mee uitkijken want melk buiten de koelkast geopend heeft binnen een uur eigenlijk al bacteriegroei. Dus wanneer er melk overheen gaat zou ik het niet te lang laten staan.

Ja daar zeker mee uitkijken. Ook kan het sneller gaan gisten in de maag als het langer staat en water/melk of wat anders er over zit wat een maagdraaiing kan veroorzaken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:00

Ik zou de fokker informeren welk voer daar gegeven werd... voor een pup is het best een hele onderneming om van mama weg te gaan en broertjes en zusjes en een nieuwe omgeving, het zelfde voer geven is dan zowiezo iets herkenbaars... Eventueel vers vlees uit de vriezer (speciaal hondenvoer merk) kan ook goed gegeten worden en is vaak ook grotendeels alleen natuurlijk kwa ingredienten... succes

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:41

TS heeft de pup niet rechtstreeks bij de fokker vandaan. Hij is eerst nog bij een gezin met kleine kids geweest en ik schat zo in dat de kids hem niet rustig hebben laten eten en hem wel veel tussendoor toegestopt hebben. Geeft hem een rustige plek om te eten en geef hem niet teveel tussendoor.

*stuurt de helft van Stef zijn eetlust naar Zwabber want die is inmiddels met zijn 15 weken al 7 kilo*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:50

Daarom als je de fokker mogelijk kan bellen, mits hun wel de naam hebben of het telefoonnummer of het paspoort waar het instaat,dat je het daaraan kan vragen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:52

Niet steeds ander voer geven als hij het niet meer wil. Bakje brokjes neer zetten, kan hij de hele dag van eten. Eet hij niet, nou jammer dan. Geloof me, als de pup gewoon in orde is, gaat hij echt wel weer eten!