Het ging heel snel. De eerste lag er met 1 wee. Helaas liet ze het jong liggen en liep weg.
Meteen heeft mijn zusje het jong uitgepakt. Het was een zeugje en heel klein en wankel. Ondertussen kwam nummer 2 eraan.
Ook deze liet ze meteen links liggen en negeerde het. Mijn zusje pakte het jong en het bewoog en ademde niet. We zijn gaan wrijven in een doek en langzaam aan kwam hij iets bij, hij proeste en viel dan weer iets weg. Gelukkig na even wrijven ging het beter. Het was een ventje maar ook heel klein. De laatste kwam kort daarna en ook die liet ze gewoon liggen. Gelukkig was deze meteen redelijk alert, we moesten wel even helpen uitpakken. Dit was ook een ventje en ook zo onwijs klein.
De jongen waren heel erg wankel en liepen bijna niet. Na ze gewogen te hebben viel het meteen op dat de buikjes kaal zijn en ze geen nageltjes hebben. Ze wegen 55, 56 en 58 gram.
Nu net hebben we geprobeerd ze bij moeder aan te leggen maar ze pakken niet aan. Ze zijn heel zwakjes en lijken er niets van te snappen. Moeder krijgt nu wel iets meer interesse en ligt bij ze te slapen. Soms staat ze boven de jongen maar ze doen niets anders behalve liggen slapen. Moeder lijkt ook geen of heel weinig melk te hebben. Ze krijgt nu mama tinctuur en we hopen dat de jongen bij haar gaan drinken, tot die tijd voeren we ze bij. Nu maar hopen dat de jongen het redden.
De jongen kruipen nu iets meer rond en lijken actiever.

Mams liggen met haar kindjes

Kleinste beertje, weegt 55 gram. Heeft wat bloed aan zijn neusje, dat is van moeder, die bloed nog iets na.

Het kleine meisje, de eerstgeborene. weegt 56 gram

Dit kleine ventje had het zo vreselijk zwaar. Hij weegt 58 gram
Ze zien er wel ontzettend schattig uit!
) Afwachten dan maar... Ik duim dat het goed komt!