honden en slechte energie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

honden en slechte energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 08:29

ik heb een jonge hond ( 4 maanden oud) en nu pas geleden kwam er iemand langs en die wou hem aaien
hij gromde heel hard echt zo van RRRRRRRR
ik weet dat die persoon omringt is door negativiteit
gisteren had ik het er met mensen over die zeiden ja een dier pakt die vibraties op
die zijn daar gevoelig voor
ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets hebben mee gemaakt met hun hond of ander dier
ik vind het heel apart omdat hij nog zo jong is en een pup vind iedereen toch aardig en gezellig aandacht is aandacht toch?

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:36

Beetje naïef vind je niet. Een pup vind iedereen aardig? :=
Verder denk ik nooit aan energie of weet ik wat. Denk eigenlijk niet dat ik in die dingen geloof..
Een hond kijkt naar een mens (en dier) zijn/haar houding, de gezichtsuitdrukking en ogen.. dat soort dingen. Dus in dat opzicht kan het zijn dat die persoon inderdaad negatief overkwam in de ogen van de hond en dan reageert de hond er negatief op.
Het hoeft maar een klein teken te zijn. Is met honden die elkaar tegenkomen ook zo.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 08:41

Yaemyn schreef:
Beetje naïef vind je niet. Een pup vind iedereen aardig? :=
Verder denk ik nooit aan energie of weet ik wat. Denk eigenlijk niet dat ik in die dingen geloof..
Een hond kijkt naar een mens (en dier) zijn/haar houding, de gezichtsuitdrukking en ogen.. dat soort dingen. Dus in dat opzicht kan het zijn dat die persoon inderdaad negatief overkwam in de ogen van de hond en dan reageert de hond er negatief op.
Het hoeft maar een klein teken te zijn. Is met honden die elkaar tegenkomen ook zo.

ja misschien naief maar onze pup rent vrolijk op iedereen af
en dit was wel een uitschieter stond er ook echt van te kijken
en weet dat die persoon om het maar even netjes te zeggen uit een fout wereldje komt

Yaemyn

Re: honden en slechte energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:05

Ahh, nou ik zou dan denk ik alleen maar blij zijn dat mijn pup zo op die persoon reageert eigenlijk. Stiekem. :')
Maar goed, mijn hond reageert op letterlijk iedereen behalve mijn huishouden zo. Al vanaf dat ze 8 weken was. Daarom zeg ik, niet iedere pup is een allemansvriend. Die van mij is nu 3 jaar en die is nu wel toleranter maar moet nog steeds niets van mensen hebben. :(:)

Het zal vast vaker voor komen dat je hond van bepaalde mensen gewoon niets wil weten. Zo ook met andere honden wellicht. Mijn hond is een allemansvriend qua honden maar er zijn gewoon een handjevol waarvan ze meteen niks moet weten. Zal ook wel aan de persoonlijkheid van de hond liggen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:10

hier vorige week het bewijs gehad dat honden die energie oppikken.. Onze riesenschnauzer werd heel erg zenuwachtig en onstabiel toen het 20:00 u was op 4 mei. Dodenherdenking.
En wij zaten dus op de bank, al zeker 5 minuten zwijgend. Maar toch zit er een bepaalde lading op die 2 minuten stilte om 20:00.

Hij pikte dat dus flink op :)

Voor mijn gevoel ligt het maar wel net aan het individu. Wij hebben ook honden gehad die dat echt amper toonden :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:15

Ja inderdaad, en ook bij een pup denk dat ze net 10 wk was, ik had mijn eerste pup een collie, ging wandelen en kom een grote kerel tegen, beetje gekleed als een indiaan, smerig, stinkend en hartstikke dronken ook nog eens... hij wil pup aaien, ze schiet naar voren tanden bloot en grommen.
Dag erna op politie buro gezeten als getuige, deze vent had dus een 12 jarig meisje betast en der onderbroekje uit getrokken nog geen half uur ervoor.

Toen ze nog geen half jaar was, ging ze overal mee naar toe, ook boodschappen doen, ik had een feroza jeep en de achterklep is daarvan een deur, dus ik heb de achterdeur open om de boodschappen erin te zetten, kar met boodschappen ernaast en ik sta de boodschappen in te laden, zij zit netje te wachten in de auto, komt er iemand aan lopen van de andere kant, en vraagt aan mij waar de apotheek is dus ik begin te vertellen en wijs de richting nog aan, daarbij loop ik om de boodschappen kar heen en sta dus bijna naast die kerel, springt de collie uit de auto blaft 1x en gaat daarna grommend naast mij staan richting die kerel. Kerel draait om gaat zijn auto in en rijdt weg, helemaal niet naar de apotheek. Komt er van achteren een stadswacht aanlopen, en die vroeg mij gelijk wat die man wilde, dus ik zeg apotheek.... zegt ie ja right, ik heb de politie al gebeld en kenteken doorgegeven, want volgens mij had ie mes in zijn hand achter zijn rug......

dus of pups dat aanvoelen, ben ik van overtuigd, zeker wel

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:22

Wow speurneusc, jouw hond heeft je daar eigenlijk gered.

@ts natuurlijk voelen honden negatieve energie, net als katten, paarden enz. Wij mensen kunnen het ook voelen, niks vaags aan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:24

Ja was alleen al wel een volwassen hond. Toen ik een tiener was hadden we een Boxer Bommel, de meest sullige Boxer die ik gekend heb, echt een allemansvriend. Tot we een keer een man tegen kwamen, toen ging Bommel voor me staan en begon te grommen naar die man.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:19

ik fok (fokte teefje is nu te oud) labradors, en mijn teefje is best waaks, en ergens zou ze best wel durven...alleen niet genoeg om op te gaan voor beveiligingshond, want daar moeten ze ook andere dingen kennen zoals een open trap op en af gaan, nou die heeft al hoogtevrees als ze op een krant staat, dus dat gaat um niet worden. zoonlief, is niet echt bang te krijgen, grote kerel in pakwerkpak doet aanval op mij schreeuwt maak sla bewegingen, maar fenny gaat niet opzij, blijft alleen kwispelen en is niet kwaad te krijgen...wordt dus ook nix met een carriere als beveiliginghond.

maar veel eigenaren van de pups die ik verkocht heb bellen of mailen mij wel eens met verhalen...dat hond raar deed of anders reageerde.... ik zeg altijd dat moet verklaarbaar zijn... ze voelen iets aan alleen wij kunnen niet altijd "lezen" waarom of hoe..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:01

Ik geloof wel dat honden deze energie kunnen oppikken.
Ik had een keer een rare gebeurtenis toen ik mijn hond ging uitlaten.
Bobbie is al volwassen, maar is een lieve hond die iedereen wel aardig vind en altijd even komt knuffelen.

Ik liep langs een vrouw, ze zag er vreemd uit, ze voelde gewoon niet goed. Ze begon half Engels half Nederlands tegen Bobbie te praten. Bobbie rook heel even, maar liep daarna weer weg. Wat al vreemd is, normaal wil hij wel even knuffelen. Ik loop verder, die vrouw liep mee. Bobbie begon te blaffen omdat hij verder een hond zag. Vrouw roept heel hard 'SHUT UP!'. Bobbie werd stil en die vrouw begon weer met een lieve stem: 'braaf hondje!' Gelukkig kon ik daarna afslaan, maar ik merkte zelf gewoon dat die vrouw een vreemde energie om zich heen had, en Bobbie merkte dat duidelijk ook :j.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:05

Jis_ schreef:
Ja was alleen al wel een volwassen hond. Toen ik een tiener was hadden we een Boxer Bommel, de meest sullige Boxer die ik gekend heb, echt een allemansvriend. Tot we een keer een man tegen kwamen, toen ging Bommel voor me staan en begon te grommen naar die man.

dat komt me zo bekend voor!! Mijn sul van een boxer deed dat ook toen ik ongeveer 10-12 jaar was. Ik liep altijd uren met die hond door de polders in mijn uppie. Toen stapte er op een gegeven moment een oude vent van zijn fiets af die letterlijk vroeg of hij even aan mij mocht zitten. Ikke wist niet (toen he) wat te antwoorden maar mijn boxer sul stond voor me 'lelijkerds te vangen' oftewel te grommen en blaffen dat mijn verweer was 'ik zou het maar niet doen mijn hond wil hetzelfde bij u doen'

Sindsdien vertrouw ik echt heel vaak op mijn honden. Mijn huidige 2 zijn een stuk minder 'sullig' en betrouwbaar naar jan en alleman en ik ben daar persoonlijk heel blij om. Ze hebben nog nooit iemand wat aan gedaan maar zeker in bos en polder zijn ze zeer terughoudend naar vreemden en grommen ze zeer makkelijk. Ik heb dat overigens bij mijn jongste hond als pup zijnde ook altijd beloond. Het grommen dus beloond als hij dat deed in de polder. Het is dus eigenlijk gewoon aangeleerd gedrag in zijn geval voor een extra stukje veiligheid of veilig gevoel. Lopen we in het dorp of braderie o.i.d. dan kan jan en alleman hem aaien en vind hij dat helemaal geweldig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:21

Honden voelen eerder de negativiteit of stress of wat dan ook aan van de baas... en reageert daarom zo. bijvoorbeeld de persoon waar tegen gegromd word of de dodenherdenking.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:42

Wilawander schreef:
Honden voelen eerder de negativiteit of stress of wat dan ook aan van de baas... en reageert daarom zo. bijvoorbeeld de persoon waar tegen gegromd word of de dodenherdenking.

Dat was bij mij niet het geval, had helemaal geen negatieve gevoelens of stress toen die man verscheen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:46

dierenfan schreef:
Jis_ schreef:

dat komt me zo bekend voor!! Mijn sul van een boxer deed dat ook toen ik ongeveer 10-12 jaar was. Ik liep altijd uren met die hond door de polders in mijn uppie. Toen stapte er op een gegeven moment een oude vent van zijn fiets af die letterlijk vroeg of hij even aan mij mocht zitten. Ikke wist niet (toen he) wat te antwoorden maar mijn boxer sul stond voor me 'lelijkerds te vangen' oftewel te grommen en blaffen dat mijn verweer was 'ik zou het maar niet doen mijn hond wil hetzelfde bij u doen'

Sindsdien vertrouw ik echt heel vaak op mijn honden. Mijn huidige 2 zijn een stuk minder 'sullig' en betrouwbaar naar jan en alleman en ik ben daar persoonlijk heel blij om. Ze hebben nog nooit iemand wat aan gedaan maar zeker in bos en polder zijn ze zeer terughoudend naar vreemden en grommen ze zeer makkelijk. Ik heb dat overigens bij mijn jongste hond als pup zijnde ook altijd beloond. Het grommen dus beloond als hij dat deed in de polder. Het is dus eigenlijk gewoon aangeleerd gedrag in zijn geval voor een extra stukje veiligheid of veilig gevoel. Lopen we in het dorp of braderie o.i.d. dan kan jan en alleman hem aaien en vind hij dat helemaal geweldig.

Mijn zus heeft nu een Boxer pup van 6 maanden en die is ook al bezig met beschermen. Zijn leuke honden, gaan voor hun baas door het vuur. Bij Bommel had ik dat alleen niet verwacht. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:47

maar hoe kan die hond nu weten wat een 'verkeerd wereldje'is?
Zag die persoon er anders uit?Groter dan normaal,baard?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:49

geerke schreef:

Pikte energie op van die man denk ik, nee geen baard geen grote man, heel normaal postuur.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:26

geerke schreef:

ze kijken niet naar postuur maar het is gewoon een kwestie van wel of niet vertrouwen. Pure uitstraling van energie dus. Ze hebben het zo door hoor of iemand goed in zijn vel zit of niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:27

DarkShines schreef:

@ts natuurlijk voelen honden negatieve energie, net als katten, paarden enz. Wij mensen kunnen het ook voelen, niks vaags aan.

Als de term "energie" in dit verband niet vaag is, zou je mij dan kunnen helpen en er een duidelijke definitie van willen geven?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:41

ze voelen aan of iemand zichzelf is of zich anders voordoet

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:49

Ik zat een keer te paard met dodenherdenking en er zetten echt geen paard maar een stap , die toch vaak ook graag willen lopen en ongeduldig zijn alleen zakte ik oppeens van links naar rechts, rusthoef werd verwisseld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 01:54

Ik ging eens met iemand mee die bij haar rottweiler pup gin kijken. Haar dochter was ook mee en we mochten de ouders van de pup uitlaten. Kwam er een of andere gozer met een lange jas en een spiegeltje en die greep mij in m'n nek. Ik verstijfde (was 11 ofzo), en die honden kenden mij niet. Toch met z'n tweeën er op af, bijten in jas en enkels. Toen die vent weg was liepen ze weer als twee makke lammetjes achter ons aan... Sindsdien vertrouw ik altijd op de honden waar ik mee loop. Hoe sullig ze ook zijn, ze voelen het aan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 02:28

Mijn lieve allesmansvriendinnetje samojeed teefje was altijd de braafste en liefste en vond iedereen gewoon geweldig.. Een keer liep ik in het donker door een straat waar geen huizen waren enkel een oude sportschool die niet open was.

Er liep een man aan de rechterkant van de straat mijn richting op en ik liep links, had hem in eerste instantie niet gezien tot dat mijn hond begon te grommen en te janken.. Voelde me toen niet echt veilig.. De volgende dag stonden daar politie wagens en dergelijke en lag die vent daar onder invloed van drugs half dood te zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:03

Kuggur schreef:
DarkShines schreef:

Als de term "energie" in dit verband niet vaag is, zou je mij dan kunnen helpen en er een duidelijke definitie van willen geven?

waarom moet alles verklaarbaar zijn met een duidelijke definitie? Gevoel is niet altijd te verklaren maar ook lang niet altijd te negeren!!!

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:26

Heeft het ook niet met geur te maken? Misschien dat mensen die slechte plannen hebben bepaalde stoffen afscheiden (vb. door de stress) waar wij niks van merken, maar die de hond met z'n supergoeie neus kan opvangen en daarop dus reageert?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:30

het is grotendeels houding wat ze oppikken.

ik heb eens een tjech wolfdog tijdelijk in huis gehad, bas ging verhuizen en dan waren er veel ste veel vreemde mensen in de buurt, voor de rust en omdat de hond zo goed op ons reageerde kwam ie een maandje bij ons logeren, was voor iedereen bang (wolvengenen) en wat doen de meeste mensen dn, die gaan bukkken, zich klein maken, met hoog stemmetje lokken pssssstst poesie poesie ... dat sfeertje... en als iemand dat deed moest ie daar niets van hem.kwam er nu iemand aan, ging bij ons staan en begon dan gewoon een gesprek, deed alsof de hond een gewone hond was die toevallig aanwezig was, dan kon diegene gewoon zijn hand op zijn kop leggen en hem kriebelen en daarna zelfs gewoon aaien en aanspreken.

die mensen die gaan sluipen, op hun hurken gaan zitten en lokken... die gedragen zich in zijn ogen niet normaal, niet zoals ze normaal zijn. ging dezelfde persoon nu wel kwam later terug en deed dan zoals de anderen er gewoon bij komen staan etc. dan was er niets aan de hand.

zo zeggen ze ook altijd dat katten juist bij iemand op schoot gaan zitten die bang is voor katten... dat is denk ik weer een combinatie van geur en gedrag.. men zou dan angstzweet uitscheiden, wat ze lekker vinden.. katten vinden oud zweet lekker ruiken, evenals een net schoon gemaakte kattebak met gloor of dettol...