Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
De dierenbescherming en de asiels werken samen, maar zijn niet één grote organisatie die onder een hoedje speelt. Dat sommige asiels het verpesten, wilt niet zeggen dat de dierenbescherming slecht werk aflevert. Rebel_Jits schreef:Snap ook niet waarom de dierenbescherming hiermee in verband wordt gebracht?De dierenbescherming en de asiels werken samen, maar zijn niet één grote organisatie die onder een hoedje speelt. Dat sommige asiels het verpesten, wilt niet zeggen dat de dierenbescherming slecht werk aflevert.
Daphne__ schreef:Ach, dat het totaal niet lekker zit met asielen, dierenambulances etc was me al bekend, schrik hier dan ook totaal niet van.
Ik werkte op de dierenambulance en heb wel eens geholpen met het vangen van een kitten. Een collega heeft die naar het asiel gebracht en daar is hij afgemaakt, omdat hij te schuw was.. Typisch dat hij bij de winkel door heel veel mensen aangehaald werd en hij ook naar mensen toe kwam.
En toen wij kippen gingen ophalen bij een vrouw die de dieren gered had, vroegen ze bij hetzelfde asiel of alle vrijwilligers bij onze ambulance vegetariërs zijn..... Daar werden de eetbare dieren geslacht, maar voor die dieren werd wel afstandgeld betaald door mensen die dachten dat hun dieren goed terecht kwamen.
Ook eens een graatmagers hond op moeten halen, die heeft bijna 10 uur in de ambulance gezeten, omdat geen één asiel hem wou hebben, omdat niemand bereid was de afstandkosten te betalen (Was afgestaan onder ''druk'' van de politie).
Uiteindelijk heeft het asiel waarover ik het hierboven ook al heb hem opgenomen, maar na te moeten dreigen met hart van nederland etc.
Een asiel van de dierenbescherming....
En zelfs de ambulance waar ik op werkte was zo slecht. Die hielden dieren die zwaar gewond waren dagenlang in een schuurtje bij de oprichter achterthuis zonder medische verzorging. Als ze na een week of twee nog leefden dan gingen ze naar een opvang.
En dat terwijl ze geld kregen voor de dierenarts...