Ik loop hier erg graag met mijn hond maar nu het toeristenseizoen weer begint komen de eerste aanvaringen ook weer.
Honden moeten in dit gehele gebied aangelijnd zijn, en laten nu veel mensen (met name toeristen) zich hier niet aan houden.
(Lees: de afgelopen week nog geen 1 aangelijnde hond tegen gekomen.)
Mijn hond kan aangelijnd zeer moeilijk met andere honden, en al helemaal als er een hond van achter vol op springt, dit is dan wel om te spelen maar mijn hond reageert hier zeer heftig op.
Vaak krijg ik als reactie, als de eigenaren eindelijk zijn aan komen sjokken, ja maar hij doet niets dus wat is het probleem?
Ze bijt gelukkig niet maar ik merk dat hoe vaker dit gebeurd hoe feller ze wordt en ik heb geen zin in eventuele bijtincidenten.
Als ze los loopt is het een hele andere hond, negeert andere honden compleet en mocht er 1 te dicht in de buurt komen loopt ze weg of geeft in uiterste geval een snauw.
Al met al ben ik nu aan het overwegen om haar dan ook maar gewoon los te laten lopen, wijkt maximaal 100 meter van mijn zijde op open vlakte en staat met een vingerknip naast me, alleen ga ik daarmee tegen al mijn eigen principes in.
Een gebied op zoeken waar geen kip te bekennen is, is alleen een optie in de winter, dan is het hier heerlijk uitgestorven maar in de zomer gaat dat niet lukken.
Mijn vraag is dus nu eigenlijk, wat zouden jullie doen?
Los laten lopen waar het niet mag, of toch netjes aan de lijn houden?

. 
) storen ze dus wel degelijk broedende vogels