Waarom moest je ons....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Waarom moest je ons....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 08:24

... verlaten.

Dan bel je naar je mam maandag avond omdat je vroeger gedaan hebt met school en ontdek je dat je kat is aangereden. Die leeft nog maar ik moest er op voorbereid zijn.

Mijn altijd schaduw als ik buiten liep, alsof die me bewaakte. Ook bij mijn paard was die bij mij ook al was die er bang van, dan zat die in een hoekje te kijken hoe ik bezig was en zijn beurt om te kroelen af te wachten :') .

Ik kwam thuis, de arme arme schat |( . Vermoede s'avonds al een gebroken kaak en dat er wat mis was met zijn ene poot. We wachten de nacht af, m'n bikkeltje leeft nog de volgende morgen. Wat moet het een vechter geweest zijn!

Na een hele dag zoeken naar een oplossing bij verschillende mensen naar de dierenarts. Daar werd mijn angst waar. ;(
Dubbel gebroken kaak, hernia, gebroken schedel, hersenschade en een verlamde poot... arme arme arme schat! Enige wat dierenarts kon zeggen was "met al het geld van de wereld is het niet eerlijk om hem proberen op te lappen". Heb altijd gezegd als een dier van me leid ik die laat gaan, je werd in slaap gedaan na een eerste spuitje. Dan nog afscheid van je genomen lieve rosse en naar huis vertrokken. Ik wil de herrinering van een levende Mientje niet van deze waar ik nog het laatste stukje leven zag uitvloeien. Zijn hartje was sterk genoeg maar die ging nooit meer echt het Mientje kunnen zijn die in z'n karakter lag.

Mientje misschien tot ooit ook al geloof ik niet in iets na dit leven.

Mijn waker, mijn vechter, mijn lieve schat en nog zo veel andere dingen. Hoop dat je je rust gevonden hebt, wat je hebt achtergelaten is een lach en een traan naar jou afscheid en de mooie herrineringen. :(:)

Afbeelding

Even nog achtergrond van 'm vorig jaar is die bij ons komen aanlopen, na eigenaren proberen te zoeken hem gehouden. Die was vel over been en sliep constant. Stil aan knapte die op na maanden vooral eten en slapen begon die stil aan op avontuur te gaan buiten. Op een gegeven moment zelf terug te jagen, toen je dat hoopje zag dat die eerst was had je dat nooit gedacht. Nu bijna 10 maand bij ons werd je maandag gegrepen door een auto en blies je dinsdag je laatste adem uit. Die maanden waren zo ontzettend mooi en zitten in mijn geheugen. Dierenarts heeft je op ongeveer 6jaar geschat :j .

Had hem woensdag nog gefilmd om deze clip te maken waar hij ook nog in voor kom enkele seconden op 2:17

Je zult altijd in mijn hart mijn waker blijven enkel niet meer zichtbaar voor het oog, maar je blijft altijd mijn waker schat!

Modies verplaats het gerust als het fout staat de vermelding in het topic is voor mij niet perce nodig als jullie het verplaatsen.
Laatst bijgewerkt door Lori op 01-05-13 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Re: Waarom moest je ons....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:25

Veel sterkte TS :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 09:16

Dankje Bhriseis, ga 'm missen maar die heeft hier nog bijna een jaar gezond en gelukkig kunnen leven :).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:20

Wat een ontzettend triest verhaal ...

Vooral voor de kat.
Want waarom wacht je in vredesnaam zo lang met naar een dierenarts gaan ?
Nu heeft dat arme dier een dag in helse pijn geleefd en alleen maar langer geleden dan noodzakelijk ;(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:31

Sorry hoor, maar wie gaat er nu naar een aanrijding niet meteen naar de dierenarts? Zeker als je al wist dat t niet klopte? Daar kan ik echt niet bij.. Arm ding.
Maar goed, sterkte..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 09:35

Celiien en Shirley was op advies van dierenarts dat we de nacht hebben afgewacht er zit meer achter dan ik op een openbaar forum ga zetten, veel meer ;) . We hebben de eerste dag al contact gehad met een dierenarts een andere denk ik (moeder heeft contact gehad) maar we hebben effectief contact gehad met een. Deze heeft ons door meerdere dingen (die ik niet op een o.b forum ga zetten) geadviseerd om nog te wachten tot volgende dag, mede om stres dat we het dier gingen aandoen en dat die de eerste dag een rit in de auto naar de dierenarts ook zeker niet aankon...
Laatst bijgewerkt door Lori op 01-05-13 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:38

Zonder het dier gezien te hebben ???
Dan had ik een huisbezoek aangevraagd ..
Laatst bijgewerkt door Shirley op 01-05-13 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 09:43

Shirley ik snap goed je gevoel maar zou het in een pb kunnen alstublief, anderen die met het zelfde mening/vragen zitten pb... . We hadden onze redenen en nog expres overlegd met een DA hier om en met nog mensen met ervaring hier in.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:48

Ik vrees dat je me in een PB ook niet zal weten te overtuigen, omdat er volgens mij geen enkele reden kan zijn die dit geoorloofd zou maken, maar probeer het maar ...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:04

Stertke TS

Maar ik ben ook erg benieuwd naar je uitleg.. arm beest, wat moet die een pijn hebben gehad. Zo veel gebroken botten en dan 'een nachtje aankijken' :n Dan zou ik geloof ik toch heel snel een andere dierenarts bellen. En dan ook niet nog is de volgende dag de hele dag 'zoeken naar een oplossing' en dan pas naar een DA

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:09

Och, meisje, waarom heb je hem niet meteen bij de dierenarts gebracht... Een kat die is aangereden heeft NOOIT alleen maar een "gebroken kaak en iets aan zijn pootje". Gelukkig heeft je DA hem bij het zien (eindelijk) direct uit zijn lijden verlost.

Sterkte met het verlies. Ik weet wat het is een kat te verliezen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 10:13

Goed enkele mensen hebben pb.

Dankje verder voor het medeleven en het medeleven moet vooral voor de kat zijn niet voor mij :\ .

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:14

Typisch bokt.
Misschien was het niet verstandig om een nacht te wachten, maar daar kan ts nu toch ook niks meer aan veranderen? Zij heeft verdriet omdat haar kat dood is en jullie gaan met zijn allen op haar af vuren waarom ze niet meteen ging? nadat Shirley het had gevraagd was het toch al duidelijk?

Heel veel sterkte met t verlies van je kat TS :(:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:21

Ik zou ook de verklaring wel willen weten ts..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 10:22

Bedankt Sophie je reactie betekend veel voor me.

Snap de anderen hun reactie net zo goed hoor en is jammer dat die pas een dag later uit zijn leiden is verlost maar die is tenminste uit z'n leiden verlost kan de tijd niet terug draaien, zou ik het kunnen was die direct uit zijn leiden verlost geweest...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:26

Ik snap heel goed waarom je niet het hele verhaal op bokt gaat zetten, hoor. Sterkte met het verlies.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:28

Wat triest |(
Veel sterkte met het verlies :(:)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:36

Waarom gaat een topic toch altijd de beschuldigende kant op?
Waarom kan er lijkt het, Nooit eens een topic geopent worden, zonder altijd (dezelfde) wijzende vingers.
Waarom waarom.
Als dan een antwoord gegeven wordt, ook al is deze niet bevredigend, Waarom moet er dan altijd maar doorgezaagd worden?

Bokt is heel nuttig, Maar steeds meer kom ik dit soort topics tegen waarin een T.O afgebrand wordt, en meestal nog op iets wat al lang niet meer te veranderen is, Of waarin de T.O zelf geen invloed op heeft.

T.O veel sterkte met het verlies van je mooie kat.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 10:43

Dankje voor het begrip en medeleven wendyenbram, blensink en agossie. Agossie ook dank dat je het begrijpt tot zover het te begrijpen valt.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:46

Sterkte Lor :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:49

Dan ben ik natuurlijk weer de boeman ...

Best hoor, kan me niets schelen.
Als je een dergelijk verhaal plaatst, is het wachten op zulke reacties.

Wil je het niet openbaar hebben, zwijg dan.
Het is hier nu eenmaal een discussie-forum, dus vragen zijn gewoon toegestaan, WendyenBram.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:53

Sterkte TS, zo te lezen heb je heel goed voor deze kat gezorgd!
Ben nu wel benieuwd naar het achterliggende verhaal

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:57

Om zulke reacties meteen heb ik af en toe echt een hekel aan Bokt.
Misschien inderdaad niet verstandig, maar ze hebben contact met een DA gehad en dacht dit goed te doen.

Aan deze opmerkingen heeft de TS helemaal niks meer!

Een beetje steun zou de TS ook wel fijn vinden!!!

TS, heel veel sterkte! :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:05

TS, ik vind het ontzettend naar voor jullie dat jullie zo kort van jullie prachtig poezenbeest hebben mogen genieten en hem op deze manier hebben moeten verliezen!
Gecondoleerd!

(wat ik jammer vind, is dat er met 2 maten gemeten wordt op bokt...... Als een persoon een medische vraag stelt, valt half bokt erover dat TS niet direct naar een huisarts gaat, maar als een dier helemaal in elkaar zit mag niemand zich afvragen waarom er niet direct naar een dierenarts is gegaan?!?! -O- )

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:07

Shirley schreef:
Dan ben ik natuurlijk weer de boeman ...

Best hoor, kan me niets schelen.
Als je een dergelijk verhaal plaatst, is het wachten op zulke reacties.

Wil je het niet openbaar hebben, zwijg dan.
Het is hier nu eenmaal een discussie-forum, dus vragen zijn gewoon toegestaan, WendyenBram.

Ja dat is de dooddoener steeds weer" het is een discussieforum" Ja misschien wel, Maar dat betekent niet dat er nooit eens je hart gelucht mag worden zonder dat daar steeds weer een vragenvuur op komt.

En tja wanneer jij je de boeman voelt, dan weet je dat je steeds 1 van de mensen bent die overal met die zinloze vragen komt. oftwel je voelt je aangesproken.

En het is idd wachten op "zulke" reacties, Maar dat is niet alleen op "dergelijk" verhaal, Maar momenteel op ieder verhaal!

T.O wilde openbaar hebben dat ze haar kat mist! er zijn waarschijnlijk dingen die er omheen spelen die ze niet openbaar wil hebben. dat meld ZIJ dan ook niet. Maar door de mensen die almaar door vragen (zagen) moet zij zeggen dat ze het niet openbaar wil bespreken. en tja dan ineens mag ze geen topic openen omdat ze niet alles wil melden?

Kom op zeg, Het enige wat ze kwijt wilde was dat ze haar lieve kat mist! Dat heeft ze geschreven, niet meer en niet minder.