Voer voor kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Voer voor kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:19

Deze vraag zal vast al 100x gesteld zijn maar via de zoekmachine kom ik op gedateerde topics uit en ik ben juist benieuwd wat de nieuwe vorderingen zijn.

Binnenkort word ik de trotse eigenaresse van 2 kittens! Ik heb nog nooit katten gehad dus ik probeer mij een beetje te oriënteren wat er op de markt is qua voer. Inmiddels ben ik erachter dat in heel veel (goedkoop) voer verkeerde eiwitten zitten zoals granen en rijst. Het zou beter zijn om dierlijke eiwitten te voeren.

Na een beetje zoeken kom ik telkens op Hill's voer uit. Wie heeft hier ervaring mee? Zijn er nog andere vergelijkbare merken?

Help! Want ik zie door de brokjes het voer niet meer! :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:27

als je geen granen rijst en wel dierlijke eiwitten wilt voeren kan je overgaan op kvv (vers vlees)

Maris89

Re: Voer voor kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:28

Nou, het is niet zo zeer dat ik het wil maar mijn vraag is eigenlijk wat het beste is. Ik snap dat daar de meningen over verdeelt zijn maar ik ben echt een leek op dat gebied en wil het graag gelijk goed doen :) .

Mijn vriend is zo makkelijk, die heeft zijn katten vroeger altijd C1000 merk gegeven maar ik weet niet of ik daar goed aan doe?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:33

Mijn kat staat op van alles en nog wat, whiskas, gourmet, c1000 merk en ze wordt binnenkort alweer 17 en doet t nog steeds. doet alsof ze een kitten s van een jaar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:39

Ik heb mn drie katten gehad op royal canin kitten 34. Ze hebben het super gedaan dus ben daarna naar 36 overgestapt. Supermarktvoer zou ik zeker niet aan beginnen. Onze onderbuurman had zijn katten erop en die roken raar en hele slechte stinkende ontlasting.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:41

Tja bij mij krijgen ze c1000 voer omdat ze dus op royal canin verschrikkelijk stonken en de poep in de vacht bleef hangen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:43

Wij voeren onze katten KVV van Tinlo. Bijna net zo gemakkelijk als brokjes, niet duurder dan een zogenaamd "goede" brok, maar wel 100% gezond. Dat wisselen we af met knaagdingen zoals kippennekjes en konijnenbouten enzo.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:43

Royal Canin zou ik absoluut niet willen geven, zit een kankerverwekkend landbouwstof in. Daarnaast zit er slechts 4% vlees in alsmede in al die supermarkt troep. Een kat is een carnivoor ofwel een vleeseter, dan is 4% vlees heel weinig

Ik geef mijn kat op dit moment Applaws waar 80% vlees in zit. Eigenlijk is het nog beter om KVV te geven aan je kat

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:46

Hier staan de kat(ten) op Orijen, de vorige kat vanaf 8 weken gegeven en hij deed het er prima op. Goede ontlasting, geen stank en een prachtige vacht.
De huidige kat staat ook op Orijen en Iams. Beiden vrij van granen/rijst en iets van 80/85% vlees/vis.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:54

Mijn katten staan op taste of the wild, het is vergelijkbaar met krijgen maar iets betaalbaar der. Hierin zitten geen granen etc verwerkt. Zelf bestel ik het bij http://www.zooplus.nl hier kun je ook productinformatie zien en revieuws lezen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:56

Het liefst zou ik ook kvv voeren maar een weigert vlees te eten dus dan houdt het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:59

Mijn ouders katten leven op aldi - euroshopper -tompoes alles en nog wat en doen het prima erop... Voor mijn konijnen heb ik het beste maar die katten leven nog steeds met die brokken... en 1 x per week een zakje van dat stinkspul

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:15

Hills kitten is een goede brok. ;)

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:21

Ik geef mijn kittens Smilla, dat bestel ik via zooplus.nl
Het is betaalbaar en volgens mij met redelijke ingredienten. Eerst kregen ze de kitten variant, inmiddels ( 8 mnd) meng ik dit met de gewone voor volwassen katten. Ze vinden het prima en de vacht glanst goed, zal wel goed zitten denk ik dan...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:23

Ik voer Royal Canin, en wil nooit meer anders.. Vanaf kitten voer ik het al :j
Was het al 'gewend' van bij mijn ouders, die krijgen ook Royal Canin (evenals de grote hond).
[edit] De katten natuurlijk, het stond er zo raar :')

Mijn 2 Maine Coons doen het er geweldig op!
Heb heel eventjes goedkoper voer gegeven, om te proberen, maar nee.. Ze blijven er van vreten, onwijs veel poepen etc. Het 'verzadigd' en vult gewoon niet :n
Binnen een dag was de bak leeg (heb zo'n grote, hoe noem je dat.. waar veel in kan en naar beneden zakt zeg maar).
Dus heb weer Royal Canin gehaald, en het gaat weer veel beter nu.

Ik voer trouwens Indoor. Mijn ouders voeren Fit32, die komen ook vaak buiten namelijk (tuin).

Hier bij de dierenwinkel is het ook goed geprijsd, en ook regelmatig in de aanbieding (en met 2 kilo extra enzo). Normale prijs bij deze winkel is uit mijn hoofd 52 euro.
1 dierenwinkel verder op is het alweer 60 := Was laatst in een winkel daar was hij zelfs 72 }:0

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:27

Douraque schreef:
Royal Canin zou ik absoluut niet willen geven, zit een kankerverwekkend landbouwstof in. Daarnaast zit er slechts 4% vlees in alsmede in al die supermarkt troep. Een kat is een carnivoor ofwel een vleeseter, dan is 4% vlees heel weinig

Ik geef mijn kat op dit moment Applaws waar 80% vlees in zit. Eigenlijk is het nog beter om KVV te geven aan je kat

Tegenwoordig is alles kankerverwekkend geloof ik 8)7

Mijn ouders geven al Royal Canin vanaf kitten, waarvan 1 (ras)kat nu 15 is (en top fit, rent nog steeds achter de laser aan :') ), en de andere raskat wordt 11..
Beide geen complicaties niks.. En de pers van mijn ouders is ook 12 geworden, toen was ze helaas gewoon oud en op.

De berner sennen krijgt ook RC, en doet het er ook ge-wel-dig op, die wordt nu 8, en doet het ook nog helemaal super :))

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:25

mijn honden kregen vroeger royal canin maar deden het er absoluut niet goed op, grote hopen vieze drekkerige kak, gele tanden, vaak overgeven noem maar op

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:32

Blijkt wel weer dat elk dier verschillend is. Bij zooplus is zo'n zak het goedkoopste geloof ik van royal canin. Ik koop nu steeds 2 kilo zakken maar laat binnenkort 10 kilo bezorgen.. Scheelt me 40 euro geloof ik in de maand.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:38

Bij ons krijgen de Bengalen Orijen. Kan voor alle leeftijden en zit een hoog percentage vlees in. :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:43

ingedebruijn schreef:
Blijkt wel weer dat elk dier verschillend is. Bij zooplus is zo'n zak het goedkoopste geloof ik van royal canin. Ik koop nu steeds 2 kilo zakken maar laat binnenkort 10 kilo bezorgen.. Scheelt me 40 euro geloof ik in de maand.

Alleen als je gelijk 2 zakken neemt van 10 kilo ;) en dat komt hier niet altijd uit, weet alleen niet zeker of je perse 2 dezelfde zakken moet bestellen dan.. Want zo niet, dan kan ik het samen met mijn moeder bestellen.
Hier was hij vandeweek ook in de aanbieding voor 49,95 dus gelijk weer een zak meegenomen :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:47

Ik heb ook eerst RC gevoerd nu overgestapt op Cat Balance (Kitten Balance) van simicur
Kun je gewoon online bestellen
http://www.simicur.com

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:54

Mijn katten krijgen sinds een half jaar Royal Canin en dat bevalt me uitstekend! Katten doen het er goed op en de kattenbak stinkt ook niet meer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:59

Ik voerde mijn kittens ook Royal Canin, was ik tevreden over maar nadat ze geholpen waren bleven ze honger houden.

Ze krijgen nu Taste of the Wild, kan je bestellen bij zooplus. 6.8kg voor 38 euro nog wat. Ik ben er heel tevreden over, ze groeien nog steeds goed, zien er goed uit en voor mij belangrijk dat het graan en onzinvrij is, dat poepen ze toch alleen maar uit. Met 2 bijna niet meer kittens inmiddels doe ik 2 maanden met zo'n zak, dus helemaal niet duur. Ik kan het je alleen maar aanraden :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:00

Dahlia schreef:
Douraque schreef:

Tegenwoordig is alles kankerverwekkend geloof ik 8)7

Klopt, maar dat was het altijd al. Alles is ook giftig, als je er maar genoeg van inneemt ;)

Onze eerste kat, vroeger thuis, is een jaar of 19 geworden met Brekkies, Sheba en Whiskas.

En nu, in de 21e eeuw :+ , voer ik hoofdzakelijk een brok van Royal Canin en 1 keer per dag een stuk diepvriesvers. Beide zijn complete voeders, afgaande op de reactie van mijn kat(ten) ben ik hierop uitgekomen. Mijn kater heeft in zijn leven zowel whiskas (brokjes en zakjes), Hills en RC gehad, Hills lustte hij minder graag en met Whiskas merk je inderdaad dat je er heel veel van moet voeren omdat het niet goed vult. Hij woont bij mij sinds hij 9,5 week is en ik heb expres toen hij klein was kittenbrok van verschillende merken gevoerd (RC en Hills maar ook Whiskas en Eukanuba en nog een paar andere) zodat hij niet al te kieskeurig zou worden. Hij lust nu ook álles, behalve rauwkost, pepermunt en knoflook.

Het is gewoon een kwestie van wat je zelf handig/prettig vindt, wat je kat blieft, wat je je kunt veroorloven en of er eventueel een medische noodzaak voor een bepaald voer is. Ik heb lang Young Male (RC) gevoerd aan mijn kater, en nu heb ik een andere brok voor 'm waar hij het goed op doet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:03

Mijn katten krijgen al jaren Royal canin van de dierenarts.
Ik heb het nog nagevraagd over die kankerverwekkende stof en dat is bij mijn dierenarts niet bekend ( en ja zij heeft zich er echt in verdiept) :+
Heb nooit problemen.
Onze vorige kat is 20 geworden op nierdieet van RC en we hebben nu een kat van 18 die ook al zo oud is geworden dankzij RC :)