Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ReadTheRulez schreef:Ja, hij waarschuwt zelf, en dat vind ik wel netjes.

Mariska_28 schreef:Heb hier precies hetzelfde meegemaakt, alleen was ik dan de vrouw met de hond
En ja ook ik heb hem "vriendelijk" (ahum) toegeroepen wat hij dan in godsnaam in het losloop gebied deed.. In 90% van het bos mogen honden niet los, ga daar dan lopen...
Ik heb een hondenras wat nou niet echt bekend staat voor zijn gehoorzaamheid, en een dove Airedale die wel wil maar niet kan luisteren. Gelukkig liep die laatste achter mij, waardoor ik hem makkelijk kon pakken, en had mijn pup een goede bui en kwam ze ook meteen..
mieske schreef:Ik heb een herplaatser uit spanje gehad, die niet had geleerd om met vreemde honden om te gaan. Daarom liep hij uit voorzorg met muilkorf om dit soort situaties te voorkomen, maar zo kon hij wel in het losloop gebied los lopen (hij stond wel goed onder appél)
Brainless schreef:Met mijn paard rij ik nu ook om het losloopgebied heen omdat diverse eigenaren hun hond niet bij zich (kunnen) houden. Echt strontvervelend.
Koper schreef:Mariska_28 schreef:Heb hier precies hetzelfde meegemaakt, alleen was ik dan de vrouw met de hond
En ja ook ik heb hem "vriendelijk" (ahum) toegeroepen wat hij dan in godsnaam in het losloop gebied deed.. In 90% van het bos mogen honden niet los, ga daar dan lopen...
Ik heb een hondenras wat nou niet echt bekend staat voor zijn gehoorzaamheid, en een dove Airedale die wel wil maar niet kan luisteren. Gelukkig liep die laatste achter mij, waardoor ik hem makkelijk kon pakken, en had mijn pup een goede bui en kwam ze ook meteen..
Maar ik neem aan dat je zelf voor die honden gekozen hebt. En dat je dus ook de consequenties voor lief neemt. En bij voorbeeld wat meer aandacht besteedt aan het toch gehoorzaam laten leren luisteren van je hond. Horende hond dan
En zo lang ze hier geen omheinde hondenvelden aanleggen, ben ik op loosloopgebieden in het bos aangewezen om haar even lekker te kunnen laten rennen.. En dan komt ze idd soms niet meteen als ik haar roep.. Ben serieus aan het overwegen een teletac te kopen om dit probleem aan te pakken, maar dat is een andere discussie
Mariska_28 schreef:Heb hier precies hetzelfde meegemaakt, alleen was ik dan de vrouw met de hond
secricible schreef:Mariska_28 schreef:Heb hier precies hetzelfde meegemaakt, alleen was ik dan de vrouw met de hond
Ik heb een akita, toonbeeld van niet luisterende honden. Maar als ik roep staat ze direct voor me, zelfs als ze ruzie heeft met een andere hond. Dat is echt een kwestie van opvoeden...