Poes plast op bed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Poes plast op bed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 12:57

OMG ik ben momenteel echt in staat om mijn poezen aan het nekvel te pakken en ze voor altijd buiten de deur te zetten..

Vandaag heeft een van de twee (geen idee dus welke, wel een vermoeden) voor de 2de keer op ons logeerbed geplast. De eerste keer was vorige week, nadat de dochter van mijn vriend bij ons had gelogeerd. Dit was de eerste x dat zij in dit bed sliep. Ik vermoed dus dat het heeft te maken met territoriumdrift op de een of andere manier...

HOE krijg ik dit eruit? De matras wordt er niet frisser op en ik word gek als ik 2x per week een heel dekbed moet wassen }:0

floorsil

Re: Poes plast op bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:02

Ik hoorde laatst iemand waarbij de kat ook op bed plaste en dat kwam omdat de kattenbak te dicht bij de eet plaats stond. Toen ze de katrenbak op een andere plek hadden gezet heeft die het nooit meer gedaan. Veder weet ik niet hoe je het er uit krijgt, succes!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:09

Haha ze krijgen eten in de keuken en de bak staat in de hal, dus dat is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:12

Deuren boven dicht houden? Lijkt mij het makkelijkst..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:13

Hoe je het eruit krijgt weet ik niet, maar je hoeft het dekbed niet 2x in de week te wassen als je simpelweg de deur naar die kamer dicht houdt ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:14

Hoeveel kattenbakken heb je? Want voor 2 katten, is het vaak ook verstandig om 2 of zelfs 3 kattenbakken te hebben.
Wij zetten onze kat regelmatig even naar buiten voor haar plasronde :+ (anders gaat ze in huis sproeien...) werkt tot nu toe het allerbeste.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:14

dit doet onze jonge poes ook, hebben nu al 15x ofzo het moeten verschonen.... ( volgende week wordt ze gecastreerd :D :D ) toen ze bij de dierenarts was om geent te worden hebben we een spray meegekregen, die ook is voor krolse poezen. er zitten gezichtsferomonen in ofzo. koste 15 euro maar doen er nu al 4 maand mee. even sprayen en het is klaar. daarna hoef je niet heel vaak te sprayen. die van ons doet het nu alleen nog als hij boos is ( niemand doet de deur open, zijn volle voerbak gaat niet voller, hij moest een wormentabletje , krijgt geen aandacht.... )
dus zou informeren naar zo'n spray . feliway heet het.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:20

het kan meerdere oorzaken hebben
* je poes heeft een blaasontsteking
* je poes is krols
* je poes heeft territorium drift.

nooit schoonmaken met ammoniak houdende middelen, dit zit ook in urine. Een poes denkt dan dat er een andere kat op haar territorium is geweest en plast er weer overheen.

poezen zijn van zich zelf reine dieren, was het uit en zet op het bed een paar weken haar voer bakje neer.
ze zal nooit plassen waar ze ook moet eten.

er zijn eventueel sprays te krijgen die je er op kunt sprayen, tegen ongewenst plas en krab gedrag, maar dan moet je zeker zijn dat het om territorium drift gaat.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:21

De deuren naar de slaapkamers dicht houden en zorgen dat ze er niet in kunnen.
Ze heeft dit nooit gedaan zeg je, weet je zeker dat ze geen blaasproblemen heeft.
Mijn kat is erg zindelijk maar zodra hij last van zijn blaas krijgt begint hij overal te plassen en dat is voor het seintje om even met hem langs de da te gaan.
Even na laten kijken kan nooit kwaad en voor het zelfde is het iets medisch maar dat weet je pas als je naar de da gaat.
En een extra kattenbak kan inderdaad ook geen kwaad.
Ik heb gelukkig twee katten die soms zelfs met zijn tweeen op een kattenbak tegelijk zitten en heb dus niet meer dan een kattenbak nodig maar meestal willen katten hun eigen hebben...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:21

Je kan in dierenspeciaalzaken vaak wel iets krijgen om de kattenpis mee af te breken, dat is voor je matras wel handig :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:22

Na 2 keer al het huis uitzetten? Wij worstelen er al 3 jaar mee..

Bij ons viel er niet veel aan toe doen. Wassen met azijn om de geur eruit te halen en inderdaad de kamerdeuren dicht houden.
Bij ons is het wel al enorm verbeterd. Succes :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:26

Inney schreef:

Bij ons viel er niet veel aan toe doen. Wassen met azijn om de geur eruit te halen en inderdaad de kamerdeuren dicht houden.

heb je al eens feliway gesprayd?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:28

daar heb ik nog nooit van gehoord! Zelfs via de dierenarts niet.. Op het moment gaat het een stuk beter, maar we houden het zeker in ons achterhoofd

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:32

Inney schreef:
daar heb ik nog nooit van gehoord! Zelfs via de dierenarts niet.. Op het moment gaat het een stuk beter, maar we houden het zeker in ons achterhoofd

het was hier 3x per dag raak..... maar nu, zelden alleen als hij boos is. wij hebben deze wel via de dierenarts, maar het is volgens mij vrij nieuw

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:33

Feliway bestaat al wat jaren, werkte voor onze kat van geen meter en ik reageerde er wel op :=
Maar kan wel helpen :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:34

dees_daan schreef:
Deuren boven dicht houden? Lijkt mij het makkelijkst..

Dat heb ik nu indd gedaan. Vind dat alleen niet de perfecte oplossing omdat een van de poezen altijd in die kamer op een stoeltje slaapt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:35

Poes vindt zo weer een nieuwe slaapplek :) Beter dat, dan je matras naar de knoppen := (onze kat mag om die reden sowieso al niet meer boven komen).

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:35

Paar puntjes,

-Kattenbakken zijn er genoeg, worden ook dagelijks verschoond
-ze zijn allebei geholpen, dus niet krols
-pas gecheckt bij DA en in orde

Idee'tje van voer daar neerzetten ga ik gelijk proberen!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:36

Inney schreef:

Haha ja erg he, tegen zulke dingen kan ik ZO slecht.. Plas dan ergens in een hoekje, waarom nou op een bed haha..

Thnx voor de azijn tip!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:37

vuurneon schreef:
Poes vindt zo weer een nieuwe slaapplek :) Beter dat, dan je matras naar de knoppen := (onze kat mag om die reden sowieso al niet meer boven komen).

Oke, ja ik voel me al snel schuldig over die dingen.. Vind het al rot dat ze in ons nieuwe huis maar 1 raam hebben waar ze naar buiten kunnen kijken en in de vensterbank liggen :=

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:56

Kunnen ze niet naar buiten? Mijn kat komt nooit boven, hij loopt door de keuken naar de kamer toe. Hij heeft daar zat lekkere plekjes om te liggen.

Kun je dat stoeltje voor de andere poes niet ergens anders neer zetten?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 14:36

Nee ze komen niet buiten, we wonen aan een drukke weg helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:40

Gewoon deur dichthouden. Mijn 2 katten ( 1 van 3 en 1 van 1 jaar) deden als kittens ook alles op mijn kamer. Dus ze mochten als kittens gewoon niet op slaapkamer komen. En toen deden ze wel alles netjes op de kattenbak. En na een jaar mochten ze weer bij mij slapen.

De jongste kan nu hele dagen op bed liggen en doet niks meer :D En mijn andere kat woont bij mijn moeder. En die sjokt meer buiten rond. Maar 's avonds als hij bij mams of zusje op bed ligt, doet ie ook niks meer.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:42

Heeft dochter van vriendlief soms thuis katten? Dan kan dat het probleem ook zijn. De lucht hangt dan aan haar en dat vind de jouwe niet leuk. Om het matras schoon te krijgen hebben wij ooit een spray gekocht met de naam Ecodor. Helpt goed.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:43

onze kat ging ook plots een keer overal in huis 3 steeds de zelfde lokaties plassen. Bleek uit eindelijk dat ze blaasonsteking had. En wij maar denken dat ze gewoon oud was of misschien zelfs een beetje teritorium drift door de nieuwe kat van de buren.
Als je weet welke het is zou ik voor de zekerheid toch even laten controleren.