2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:03

Hallo!

Ik heb een Amstaff van 1 jaar en 2 maanden.
Ik ben rustig opzoek naar een maatje voor hem erbij, vind dat hij dat wel verdiend.
Mijn hond is absoluut niet dominant, en kan met alle honden overweg, hij wilt alleen spelen.

Nu kreeg ik via via een amstaff aangeboden, van 6,5 maand oud.
Deze is ook een allemans vriend.
We hebben a.s. Vrijdag afgesproken om te kijken hoe ze met elkaar zijn.
Ik verwacht geen problemen en zij ook niet.

Voorlopig verwacht ik ook niet dat het mis zou gaan, maar kan dat ineens switchen als ze ouder worden. Of is die kans erg klein aangezien ze nu toch met elkaar opgroeien.

Ik ben niet tegen castreren, maar wil dat eigenlijk alleen doen als het nodig is.
Zo lang het goed gaat wil ik de ballen niet eraf.
Ben bang dat hun gedrag verkeerd veranderd, en juist onzeker gaan worden en aggresief. Dus die risico wil ik niet nemen.

Maar zijn er mensen met ervaringen met 2 ongecastreerde reutjes in huis?
Ik hoor het graag :)

Wilawander

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:06

Ja wij hebben twee reuen. 1 van 8 en 1 van 1.5 beide niet dominant maar toch laat ik ze niet alleen. Je merkt toch langzaam aan dat de spanning af en toe stijgt. Wij willen fokken dus vandaar twee reuen maar zou anders niet gekozen hebben voor 2 reuen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:06

Een vriend van mijn moeder, die heeft alleen maar ongecastreerde reuen. En dat gaat super goed. En regelmatig lopen er een stuk of 20 honden rond. Als familie/vrienden uit het westen overkomen. En dan loopt er vanalles door elkaar.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:07

ja het kan wel maar zorg dat ze bij elkaar passen laat ze eerst eens kennismaken op onbekend terrein en ga eerst een eind wandelen voor je ze mee naar huis neemt zodat ze niet gigantische veel energie hebben
blijf zelf ook rustig zorg dat je laat zien dat je zeker van jezelf bent zodat de een niet dominant gaat doen tegen de ander

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:07

Ik zou meer problemen hebben met het ras en leeftijd (2x dit kaliber in huis) dan met het castratiegedeelte.

Dat beide honden op deze leeftijd nog allemansvrienden zijn is niet raar. De kans dat het na hun tweede verjaardag zo blijft schat ik echter klein in.
Als je er eentje bij neemt zou ik voor een teefje gaan, maar ik zou eerst even afwachten hoe je huidige hond uitgroeit. Hij is nog lang niet volwassen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:10

ras heeft er niks mee te maken maar je moet wel zelfverzekerd zijn en je een leider tonen dan kan je zelfs 2 pitbull reuen bij elkaar hebben of 5 rotweiler reuen het ras heeft er niks mee te maken maar je moet er zelf geestelijk sterk voor zijn

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:13

@ bravespots, ja ik weet dat t kan veranderen. Maar dat hoeft niet je kunt moeilijk deze ras ras over 1 kam scheren want je hebt ook honden die gewoon altijd sociaal zijn.
Ik ben zelf niet weg van teefjes, heb liever een reu.

Zowiezo laat ik ze eerst kennismaken op onbekend terrein :) wil ook de hond eerst een weekend in huis nemen ( na de kennismakingen) en kijken hoe dat gaat.

Ik ben ook niet onzeker, ben nuchter en niet snel gestressed dus dat zit wel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:15

Ik ken ook zat lieve en sociale Amerikaanse Staffies. Het is ook maar net hoe je een hond ook opvoed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:17

ben benieuwd wat ze van elkaar vinden succes vrijdag hopelijk klikt het

en ik ken een american stafford die super lief is met kleine kinderen en andere dieren en die is 5 bijna 6

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:19

Wat is de reden dat die van 6,5 maand nu aangeboden wordt. Vaak is dat een rottige leeftijd voor een hond om herplaatst te worden. Je ziet vaak van die honden die van adres naar adres gaan, dat loopt zelden goed af.

2 reuen kan prima goed gaan, maar het kan ook fout gaan. Ze schelen een jaar dus in t begin zal de verhouding wel duidelijk zijn, maar het kan zomaar dat de jongste t daar straks niet meer mee eens is en het is niet te voorspellen hoe dat gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:21

Ik hou liever 2 reuen bij elkaar, dan 2 teven :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:23

Naranga schreef:
Wat is de reden dat die van 6,5 maand nu aangeboden wordt. Vaak is dat een rottige leeftijd voor een hond om herplaatst te worden. Je ziet vaak van die honden die van adres naar adres gaan, dat loopt zelden goed af.

2 reuen kan prima goed gaan, maar het kan ook fout gaan. Ze schelen een jaar dus in t begin zal de verhouding wel duidelijk zijn, maar het kan zomaar dat de jongste t daar straks niet meer mee eens is en het is niet te voorspellen hoe dat gaat.

+1

Je hebt altijd de kans dat wanneer de pup zelfverzekerd raakt met elkaar gaan vechten om wie de baas is. Wonen er veel teven bij je in de buurt? Wellicht kan dat gedonder geven, door de aanwezige hormonen.

Denk ook na hoe je ze huisvest als jij de deur uit bent. Zou jammer zijn als er wat gebeurd.
Laatst bijgewerkt door LhinnOlijf op 16-04-13 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:26

De reden dat de hond weggaat is omdat ze uitelkaar is met dr partner.
Nu ze alleen met haar dochtertje van 4 is gaat het moeilijk voor haar. Ook heeft ze nu pfeiffer waardoor ze niet veel kan doen en snel vermoeid is.
Ik ben bij haar gekomen via een tante van mn vriend, en mijn vriend kent haar ook van toen hij klein was.
Zij heeft de hond vanaf pup dus het is wel vertrouwd.

En wat je zegt dat het ineens kan veranderen daar ben ik wel " bang" voor.
Maar dan kan ik altijd de keuze maken om 1 van de honden te castreren.

Er wonen niet heel veel teven bij mij in de buurt. Dus dat is wel fijn ja :)
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 16-04-13 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:26

Je weet het nooit.. De een is de andere hond niet! Wij hebben er hier 1 gecastreerde en 1 'echte' en dat gaat prima!
Soms wel even ruzie gehad maar na de dood van onze teef zijn hun nu beste vriendjes!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:27

Wij hebben 3 reuen lopen, 2 zijn er volwassen en aardig aan de maat, een kruizing boerboel en een ridgeback, de derde is nu 5 maand oud en zal over een maand gecastreerd worden (was een opvang pup van het asiel die is blijven hangen).
Tot op de dag van vandaag hebben we geen problemen gehad, nu is de ridgeback ook absoluut niet dominant en weten ze geloof ik niet af van het bestaan van teven.

De boerboel was ruim 4 maand toen hij bij onze 10 maanden oude rigdeback kwam.

Moet er wel bijzeggen dat het spelen soms nogal hard klinkt, hoop gemopper en grom maar dat komt eerder omdat de boerboel dit heeft overgenomen van de dove hond van mijn moeder waar hij de eerste maanden bij in huis zat en de rigdeback dit weer heeft overgenomen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:29

Sammy_xxs schreef:
De reden dat de hond weggaat is omdat ze uitelkaar is met dr partner.
Nu ze alleen met haar dochtertje van 4 is gaat het moeilijk voor haar. Ook heeft ze nu pfeiffer waardoor ze niet veel kan doen en snel vermoeid is.
Ik ben bij haar gekomen via een tante van mn vriend, en mijn vriend kent haar ook van toen hij klein was.
Zij heeft de hond vanaf pup dus het is wel vertrouwd.

En wat je zegt dat het ineens kan veranderen daar ben ik wel " bang" voor.
Maar dan kan ik altijd de keuze maken om 1 van de honden te castreren.

Als je castreert kijk dan goed wie de rottigheid voornamelijk uithaalt, en doe het zo snel mogelijk. Voordat het gedrag niet meer corrigeerbaar is.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:35

Het is onmogelijk te voorspellen hoe het later uit gaat pakken met de 2 reuen, dat is denk ik gewoon een risico waar je over na moet denken of je t wil nemen.
Waar je verder ook wel rekening mee moet houden is dat 2 reuen zich straks met uitlaten wel eens heel erg mans zouden kunnen voelen waardoor er sneller explosieve situaties kunnen ontstaan. Ik weet niet hoe goed je hond nu luistert?

Mijn gecastreerde reu is absouut niet meer uit te laten met de ongecastreerde reu van mn moeder. Dikste maatjes samen en die van mn moeder is nogal een sulletje. Maar samen gaat t niet met uitlaten, als een andere hond ook maar iets dreigend overkomt springen ze erop, de mijne voelt zich dapperder omdat die van mn moeder erbij is. Of die van mn moeder zich er nou mee gaat bemoeien of niet (vaak wel, maar die is ook zo weg te sturen, die van mij gaat door). Dit is ontstaan door mijn hond, vandaar gecastreerd, maar casteren heeft t niet minder gemaakt. Je hoort vaak mensen met meerdere honden dat ze afzonderlijk worden uitgelaten, hou daar dus ook eventueel rekening mee mocht het toch niet goed gaan straks.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 16-04-13 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:36

Oke fijn om jullie ervaringen te horen
K ga gewoon kijken hoe het gaat!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:39

Ik heb 2 reuen; 1 van 4 en 1 van 10 maanden en dat gaat prima.
Die van 10 maanden is hier nu 2 maanden, en die is de baas over de 4 jarige :+

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:24

Wij hebben 5 staffords, 3 teven 2 reuen.
De reuen zijn 4,5 en 1,5 en dat gaat tot nu toe goed.

Het is mogelijk dat het goed gaat, maar aangezien
ze allebij nog jong zijn is de kans aanwezig dat 1 van de
2 dominanter word als ze ouder zijn.

Mijn jongste reu is buitens huis niet sociaal, maar binnen
weet hij dat hij niks te vertellen heeft.

Heel veel succes vrijdag

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:52

Ik heb zelf ook een stafford en hiervoor ook alleen maar staffords gehad en ik raad het je af. Tuurlijk kan het hartstikke goed (bij mij ging het ook goed 2 ongecastreerde staffs bij elkaar) maar vanwege hun leeftijden raadt ik het je af. De jongste zal waarschijnlijk nog wel wat dominantie gaan ontwikkelen en als ze mekaar ooit aanvallen wat doe jij dan? 2 vechtende honden uit elkaar krijgen is al moeilijk laat staan 2 staffords en die laat je het natuurlijk zelf ook niet uitzoeken want je weet dat er 1 dood zal gaan...Ik persoonlijk raadt het je af.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 03:34

Ik zou nooit 2 ongecastreerde reuen bijelkaar zetten, ongeacht wat voor ras. Hormonen kunnen enorme frustraties opwekken en als ze dan niet kunnen dekken gaan ze vaak vechten. Buurman hier heeft na zoveel jaa zijn honden uit elkaar trekken en heeeel wat kosten aan da, ingezien te laten castreren.. Helaas hebben de dieren wel al van frustratie elkaar enorme verwondingen toe gebracht dor de jaren heen. Als je er langs liep met je honden, fokten ze zich zo enorm op dat ze elkaar grepen...survival of the fittest... Vooral mannen onder elkaar. Nummer 1 combi: reu plus teef, anders teef teef of castreren...

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 05:55

Hier een bijna 4 jarige bull terriër reu / gecastreerd vanwege 1 bal met 7 maanden en een XL AM Bull van 9 maanden reu( niet gecastreerd)
Voordat de jongste in huis kwam ( dit was ook een herplaatser ) een goed gesprek gehad met de dierenarts, wat verstandig was.

De jongste was 7 maanden dat hij bij mij gebracht werd, niet zindelijk , heel veel huilen en een echte sloper.
De oudste reu is echt zijn maat en hij trekt zich er duidelijk aan op , inmiddels is hij zindelijk, slaapt de nacht door
en vooral heel vrolijk ..

Het plan is om hem wel te laten castreren, want het is ook een plaaggeest met een onverschrokken dosis energie.
Waar de Bull terriër liever in het zonnetje ligt te pitten is de AM altijd on the go , op de mesthoop , bij de stallen
Hij en de oudere reu spelen ruw maar als de oudere reu geen zin meer heeft is het ook klaar.

Ik heb geen ervaring met 2 reuen , met ballen maar denk niet dat ik graag mee maak dat er wel echt een confrontatie tussen de twee heren wil meemaken,

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 06:12

Bij de fokker waar mijn hond vandaan komt lopen meerdere reuen gewoon bij elkaar en bij de teefjes, nooit problemen mee daar.
Maar een stafford is wel een veel sterker ras, een hond die gefokt is om te vechten heeft natuurlijk veel minder aanleiding nodig om een gevecht te beginnen/mee te doen. Ik denk dat het zeker mogelijk is als je zelf maar echt de leiding hebt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 06:13

dit zou zonder problemen kunnen bij labradors e.d. maar 2 stafford reuen, beiden nog zo jong en zo'n minimaal leeftijds verschil zou ik persoonlijk NOOIT doen. De problemen richting andere honden komen vaak pas vanaf 1.5 á 2 jaar leeftijd en onderling dus ook. Ook gecastreerd niet aan te raden.

Het kan natuurlijk goed gaan maar de kans dat het fout gaat is behoorlijk groot. Neem dat maar van mij aan want we krijgen helaas zeer regelmatig verzoeken tot afstand doen van een stafford om deze reden.

Ik zou overigens ook geen DA benaderen om te vragen of het verstandig is. Een rasvereniging en mensen met veel ervaring met het ras kunnen je hierbij veel beter helpen. Een DA weet er vaak niet veel van dan dat hij er misschien al een heel rijtje op heeft moeten lappen.

Oh ja en als je ze goed voor 100% zeker kan scheiden mocht het nodig zijn is het ook nog te overwegen natuurlijk. Echter ook al zijn ze gescheiden als het niet gaat brengt dat een hoop spanning mee (1x gezien wat er gebeurd als ze dan elkaar zien de ene binnen en andere buiten en de ene gaat dwars door het raam heen. Dan heb je een enorm bloedbad, zeer veel schade en vette rekeningen hoor!!)