Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 09:29

Ik zit een beetje met een vervelend probleem...
Bij mij in de straat woont een dame die steeds onze poes naar binnen haalt, dan geeft ze haar eten en ze laat onze poes zelfs op haar bed slapen.
Laatst vertelde ze me dat onze poes ook snachts bij haar is gebleven, ook vertelde ze dat ze ook al een kat heeft van een paar huizen verderop omdat deze kat liever bij haar is...
Ze lokt de katten naar binnen met eten en geeft ze steeds lekkere dingen zodat ze naar haar terug komen.
Ik heb al een paar keer vriendelijke gevraagd of ze dit niet meer wilt doen maar het lijkt niet door te dringen...
Volgens mij is ze zich zelf ook van geen kwaad bewust maar dat weet ik niet helemaal zeker want als ze verteld dat onze Beppie bij haar heeft geslapen heeft ze wel een blik in haar ogen van dat heb ik even lekker geflikt...
Wat moet ik hier nou mee...?

MerleSimone

Re: Buurvrouw haalt onze poes naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:32

Vervelend probleem zeg.. Je kat binnenhouden voor zoiets is natuurlijk óók niet de bedoeling. Kun je niet nog een keer met haar gaan praten? Eventueel met de eigenaresse van die andere kat? En dan boos worden, het is immers wel jouw dier waar het om gaat.

Ik lees even mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:34

oei, ken je de eigenaar van die andere kat ook? anders even samen overleggen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 09:38

Ik ken die andere eigenaar niet maar daar is wel achter te komen denk ik..
Maar wat dan....?
Inmiddels heeft ze onze Beppie wel al zo ver dat ze gewoon door het kattenluik bij haar naar binnen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:39

Kat binnenhouden, of het accepteren, verder kan je er niet zoveel mee denk ik als met haar praten niet helpt.,

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:40

Wrijf eens goed veel paardenpeop in je kat en laat ze dan maar samen slapen :=

Hou je kat binnen en als je ze ziet vertel je haar dit. Je hebt mijn poes niet meer gezien hé ? Ja ze mag niet meer buiten want sommige mensen willen ze stelen. Mischien dringt het dan door dat ze te ver gaat.

Je kunt de mensen spijtig genoeg alleen maar waarschuwen. Ik zou er ook totaal niet van gediend zijn dat iemand mijn dieren in huis laat, maar je poes loopt daar ook gewoon naar binnen nu dus zul je niet veel andere keuze hebben. Oftwel eens iets heel angstaanjagends bedenken om je kat af te schrikken als ze er naar binnen wil. Een geluid of vallen object ofzo aan de buurvrouw haar voordeur. Bvb een zeer luid blaffende hond als geluid laten afgaan, maar dan moet je echt al op de loer liggen en het risico bestaat dat ze het geluid/radio/smartphone ofzo vind en dat ze dit dan bijhoudt, maar mischien wil dan je poes er al niet meer heen

Ik zou zo een mensen echt iets kunnen aandoen hé.
Laatst bijgewerkt door betadine op 15-04-13 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:40

Kun je geen kattenren maken zodat ze daar naar buiten kan,of je tuin afzetten zodat ze er niet meer uit kan?Zodat ze thuis blijft?

Ik denk dat je hier verder weinig aan kan doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:43

Ik ben bang dat je er weinig aan kan doen.Jou kat is gewent daar eten te krijgen en daar door het luikje naar binnen te kunnen.Dit leer je ze bijna niet meer af,tenzij die buurvrouw het luikje dicht houd.Dan leert jou kat op den duur wel dat hij niet meer naar binnen kan en er geen eten meer valt te halen.
Hier komt ook altijd een kat eten halen,maar dat katje was verwaarloosd,supermager,de botten zag je zitten.Ik dacht toen ook dat het een zwervertje was,had hem ook al aangemeld bij Amivedie.Later hoorde ik dat hij van iemand was die bijna nooit thuis is,kat kan dus heel de dag niet naar binnen om te eten ofso.
Maar ook andere katten hebben snel door waar er eten valt te halen,net of ze het door vertellen,want meerdere katten uit de buurt komen hier gewoon door het luik naar binnen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:44

Zorg ervoor dat je kat niet zonder toezicht buiten komt, heb je het probleem ook niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:45

Buisje vlooien door haar kattenluik gooien, is ze het vast snel zat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:45

Mizora schreef:
Zorg ervoor dat je kat niet zonder toezicht buiten komt, heb je het probleem ook niet.

En heb je daar ook een oplossing voor?hoe wil je dat doen dan?
De kat een enkelbandje omdoen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:48

Zou toch eens proberen met haar te praten... prima als die kat daar vrijwillig naar binnen loopt, maar dat moet niet zijn omdat ze er te eten krijgt. Misschien kun je wel mooi verhaaltje ophangen over speciaal voer oid, dat die kat ergens allergisch voor is? Wie weet stopt ze er dan wel mee..
Ik had toen ik nog in GRoningen woonde ook regelmatig de kat van de buren in huis, maar die sneakte gewoon mee naar binnen en kreeg echt niks te eten of drinken. gingen gewoon op de bank liggen tukken :+ Vonden de buren dus ook niet erg. MAar no way dat die kat 's nachts bleef.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:49

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:54

Misschien ervoor zorgen dat de kat de tuin niet meer uit kan? Of binnen houden.
Ik heb zelf 2 katten, maar ik hoef echt geen vreemde katten in mijn tuin (nu woon ik nog in een flat, als het goed is over een jaar niet meer) ..... Ook zou ik ervoor zorgen dat mijn katten geen andere mensen lastig kunnen vallen. Wees blij dat deze mevrouw er goed voor zorgt, er zijn ook mensen die zonder waarschuwen je kat iets aan doen.

Het is natuurlijk niet fijn, maar deze mevrouw zal het vast goed bedoelen. En ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Denk dat als je voor dit soort dingen naar bijv. de politie zou gaan, of de rechtbank, dat je als advies krijgt je kat binnen te houden of ervoor te zorgen dat ze inderdaad jouw terrein niet af kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:55

Bij ons heeft het op die manier wel geholpen. Er zat helaas niet veel anders op.

Vrouwtje hier in de buurt had de kat ook naar binnen genomen. Eten gegeven, verbaasd gereageerd dat de kat steeds terug kwam. En vervolgens de kat maar binnen gehouden omdat hij anders de weg over moest steken naar huis. Katje waren we al een paar dagen kwijt, melding van gemaakt ect. Tot iemand ons vertelde de ze onze kat bij haar hadden gezien. Wij er heen... had ze net voor die middag een afspraak met iemand die de kat wou komen halen. Die wou wel een nieuwe kat namelijk...

Kregen het duidelijk bij haar dat ze gewoon onze kat niet moet voeren. Punt. We wonen in een buiten gebied zonder drukke wegen in de directe nabijheid maar wel lekker weiland, park e.d. Katten lopen heerlijk te struinen overdag en dat kan hier ook gewoon. Tenzij je zulke vrouwtjes in de buurt hebt dus...

Wij hebben er uit eindelijk voor gekozen om de katten een week thuis te houden. Dat is een moeilijk op gaven, maar hij ging natuurlijk steeds terug naar het huis waar hij ook eten kreeg. Vervolgens een uurtje naar buiten en als ze weer binnen kwamen, binnen houden. Er aan laten wennen dat ze rond schemering vlees krijgen en daar doen ze veel voor. Nu is het even lastig aangezien het ineens erg snel langer licht wordt, maar nog steeds komen ze binnen voor vlees en mogen daarna ook niet meer naar buiten.

Verder zijn ze gechipt, ook al is dat geen eigendomsbewijs en ze dragen een halsbandje met 'AFBLIJVEN' er op geschreven. :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 09:58

Kat alleen onder toezicht naar buiten zie ik eigenlijk niet zo zitten....
En de kat insmeren met paardenpoep ook niet... :')
Een verhaal ophangen dat ze een speciaal dieet heeft vind ik wel een goeie.
Ik ga het andere topic ook even doorlezen.
Iedereen die mee denkt heel erg bedankt!

O ja, een kattenren in de tuin zal helaas niet gaan want ik heb geen tuin ;)
Een halsband met AFBLIJVEN vind ik ook een goede! :j
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 15-04-13 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:58

Sky_As schreef:
Misschien ervoor zorgen dat de kat de tuin niet meer uit kan? Of binnen houden.
Ik heb zelf 2 katten, maar ik hoef echt geen vreemde katten in mijn tuin (nu woon ik nog in een flat, als het goed is over een jaar niet meer) ..... Ook zou ik ervoor zorgen dat mijn katten geen andere mensen lastig kunnen vallen. Wees blij dat deze mevrouw er goed voor zorgt, er zijn ook mensen die zonder waarschuwen je kat iets aan doen.

Het is natuurlijk niet fijn, maar deze mevrouw zal het vast goed bedoelen. En ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Denk dat als je voor dit soort dingen naar bijv. de politie zou gaan, of de rechtbank, dat je als advies krijgt je kat binnen te houden of ervoor te zorgen dat ze inderdaad jouw terrein niet af kan.

Ik ga denk ik even de auto van de buren lenen. Moeten ze blij zijn dat ik er goed mee om ga, ik kan hem immers ook in de prak rijden. :)*
Beetje omgekeerde wereld lijkt mij. Natuurlijk mag ze blij zijn dat de kat niet dood geschopt wordt. Maar er staat nergens dat de kat de buurvrouw lastig valt? Ze moet er gewoon vanaf blijven, het zijn niet haar dieren.

De tuin af zetten zodat ze er niet meer uit kunnen is een prima optie. :j Katten er niet uit, buurvrouw er niet in.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:02

Maar ik vind het in dit geval geen lenen! de kat gaat zelf naar haar toe (omdat ze de mogelijkheid krijgt van het baasje). Dat zij de kat eten geeft is misschien niet slim, maar helemaal NIEMAND die dat haar kan verbieden.... want het is namelijk op haar eigen terrein. Als iemand een kat in jouw eigen tuin voert is het misschien anders.

Nogmaals. ik heb zelf 2 katten, maar zou ABSOLUUT geen katten van een ander in mijn tuin hoeven.

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:10

Oei lastig, kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt. Zou ik ook hebben. Je kunt er alleen weinig aan doen. Overigens heb ik een kat met blaasgruisproblemen en speciaal dieetvoer krijgt. Misschien kun je zo'n verhaal verzinnen dat je bij de dierenarts bent geweest ivm urineweg-problemen en dat het voor het dier levensgevaarlijk is dat hij andere voeding krijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:20

Sky_As
Hoe krijg jij het dan voor elkaar dat er geen andere katten in jou tuin komen?
Hier komen veel katten in de voor én achtertuin en ze poepen hier gewoon en sproeien.
Ik jaag ze wel weg en mijn hondje ook,maar ze blijven terug komen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:28

Erg lastig! Mijn nicht is zo dus wel haar kat kwijt geraakt, door buren die hem maar bleven voeren, binnen haalde en etc. Kat kwam op een gegeven moment niet meer thuis. Mijn nicht heeft er in het begin ook wat van gezegd, maar drong ook niet tot de mensen door..
Ik heb er eerlijk gezegd ook geen goede oplossing voor. Misschien toch nog eens met haar praten?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:29

stroomdraadje spannen boven schutting (ik weet natuurlijk niet hoe jullie tuin afgezet is) maar bij mij in de tuin komt er een stroomdraadje boven de schutting (of schuin er tegenaan), voor mijn eigen katten, en die van de buren eventueel. Want ja, ondanks dat ik zelf katten heb en er echt dol op ben, hoef ik geen kattenpoep van andere dieren in mijn tuin. Net zoals ik ook geen hondenpoep in mijn voortuin zou willen

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:42

Maar TS heeft dus geen tuin... dus dan zou haar kat altijd binnen moeten blijven, ook niet echt ideaal..

Misschien toch praten, zeggen dat je het prima vindt als de kat af en toe bij haar naar binnen gaat, maar dat je niet wilt dat ze hem voert ivm dieetvoer en dat je de kat 's nachts liever niet daar hebt?? Misschien gaat ze daar wel mee akkoord?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:49

Ik heb ook een kat die nu al een aantal maanden weg is en die steeds binnengehaald word. We weten waar maar steeds is onze kat weg en ontkent ze het, vervolgens horen we weer van de buren dat hij daar weer binnen zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:09

Wees blij dat ze de kat niks doet.. Ik ben in een half jaar tijd 2 katten kwijt geraakt, geen spoor van terug gevonden. Dat zet de teller op 7 vermiste katten (van allemaal nooit iets teruggevonden) bij ons in de straat in de 2 jaar dat we hier wonen. Ik laat nu dus mijn kat binnen, hij is heel vervelend en zeurt de hele dag door, maar hij went er voorlopig maar aan. Ik wil niet dat hem ook nog iets overkomt. Binnenkort verhuizen we en dan wil ik proberen de tuin zo te maken dat ik ze in onze eigen tuin kan houden.