buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 01:09

Ik ben zo boos over de buurjongens van ons...
we wonen op een boerderij en de honden lopen los en we hebben buren naast ons met een zandpad tussen de boerderijen.

We hebben altijd gezegd als de honden bij jullie op de plaats komen jaag ze maar van het erf...
omdat ze zelf een hond hebben kan het soms vervelend zijn als onze honden steeds op het erf gaan, maar onze honden gaan zelden bij hun op het erf eigenlijk alleen op het zandpad en verder gaan ze eigenlijk niet.

Eens komt onze kleine hond terug met de mondhoeken helemaal open zeker 1 cm. ingescheurd en ook een achterbeen helemaal een snee waar duidelijk was te zien dat ze hem bewerkt hebben met stuk touw/ijzer.
paar dagen later had ik ze betrapt met onze andere hond dat ze hem aan het schoppen waren met z'n tweeën tegen de muur aan en ook nog grote stenen gooien!! En zo paar dagen later weer!! en dan zijn onze honden nog niet eens op hun erf!!

Het is een Amerikaanse staffort, hij durft niets terug te doen maar als het zo ver is dan ben ik wel mijn hond kwijt!! en ze opsluiten alleen omdat de buurjongens hem afbeulen... nee!!
Het irritantste is nog dat hun hondje wel bij ons komt en dan alle honden en kattenvoer op eet maar dat vind ik nog niet zo erg bedoel een dier kan je dat niet verbieden als het niet geleerd is.

Maar tegen de ouders zeggen heb ik al gedaan maar die geven er niets om dat dit allemaal gebeurd, hoe moet ik dit nu aanpakken?
Kinderen zijn rond de 12 jaar.... en ik heb ze betrapt heb niets op film kunnen vastleggen.
Want zodra ze horen dat ik in de stal ben verstoppen ze zich snel, ik kan ze steeds net zien door mijn stal raam die uitkijkt op de zandweg...

wat moet ik doen?!

kiki1983

Re: buur jongens mishandelen onze honden... hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:14

Neem aan dat je als je honden echt zo erg mishandeld waren je er allang voor had gezorgd dat je honden sowieso je erf niet meer afkonden en aangifte had gedaan.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 01:16

kiki1983 schreef:
Neem aan dat je als je honden echt zo erg mishandeld waren je er allang voor had gezorgd dat je honden sowieso je erf niet meer afkonden en aangifte had gedaan.

mijn honden komen niet van t erf ;)
komen alleen tot aan t zandpad en dan komen de jongens op ons erf de honden beulen...
en aangifte zonder bewijs? heb ik ook al gedaan. ze kunnen niets als ze geen bewijs hebben helaas!!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:26

Zorgen dat je een bordje krijgt met verboden voo onbevoegden, en hun hond niet meer op jouw terrein en andersom. Zorg voor een goede afscheiding, en zeggen dat je niet wil dat die 2 kinderen op jouw terrein komen. Als ze dat wel doen, aangifte doen. Ze zijn immers onbevoegd. En als de politie niet in grijpt/in kan grijpen, heb jij van.mij toeatemming om ze van je terrein te schoppen, als ze nog aan je hond komen. Wat een aso's zeg. Sorry dat ik het zeg, maar ik word hier echt verdrietig en boos van. Arme hond :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:39

Even een hartig woordje met de buren ( de ouders uiteraard ) gaan spreken en ze de dierenartsrekening presenteren ?

Ze zouden aan mij toch een kwaaie treffen om die arme dieren op jullie eigen terrein zo te behandelen ( daarbuiten ook trouwens ;) ) !

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 02:42

Ik begrijp werkelijk niks van mensen die in zo'n geval een "wat moet ik doen?" topic openen... Als ik mijn hond zo mishandeld had aangetroffen of die koters op heterdaad had betrapt waren ze nog niet klaar met me geweest. Ik zou er -direct- werk van hebben gemaakt en op hoge poten naar de buren zijn gestapt om wel heel -duidelijk- te zijn over dat zulke dingen echt -nooit- maar dan ook -nooit- meer moeten gebeuren. Ze hebben trouwens niks op jullie terrein te zoeken.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 02:50

Ik zou de honden wat anders gaan africhten in zo'n geval.
Ow wacht dan krijg je rechtzaken. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 03:48

Koia schreef:
Ik begrijp werkelijk niks van mensen die in zo'n geval een "wat moet ik doen?" topic openen... Als ik mijn hond zo mishandeld had aangetroffen of die koters op heterdaad had betrapt waren ze nog niet klaar met me geweest. Ik zou er -direct- werk van hebben gemaakt en op hoge poten naar de buren zijn gestapt om wel heel -duidelijk- te zijn over dat zulke dingen echt -nooit- maar dan ook -nooit- meer moeten gebeuren. Ze hebben trouwens niks op jullie terrein te zoeken.

Ze is al naar de ouders gestapt en ook naar de politie. Dus ze vraagt hier wat ze nog meer kan doen.

Kan je ook geen aangifte doen? Ook zonder bewijs?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 04:01

In je profiel staat (in slecht Nederlands :o ) dat je alleen katten hebt en in een appartement woont?

Het is simpel, als je bewijs hebt dat ze je hond aanvallen, naar de politie stappen.
En ik zou m'n honden strikt op het erf houden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 06:09

Ik geloof dat ik me heel slecht zou kunnen beheersen als ik zoiets zou zien en ik zou die ventjes zeker aan hun strot grijpen.
Zijn ze helemaal maf geworden, niemand zal ongestraft zo een dier van mij toetakelen.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 06:18

In de praktijk werkt het net wat anders, ze vallen dan ongelukkig. O:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 06:21

Daar heb ik best een straf voor over, ik zou dit in ieder geval niet toelaten.
Of eens kijken voor een fatsoenlijk hek zodat de jongens niet meer op je stuk kunnen komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:07

jesito schreef:
Ik geloof dat ik me heel slecht zou kunnen beheersen als ik zoiets zou zien en ik zou die ventjes zeker aan hun strot grijpen.
Zijn ze helemaal maf geworden, niemand zal ongestraft zo een dier van mij toetakelen.

En als ze er wat aan overhouden krijg je de politie in je nek wegens mishandeling :) dan vind ik het mishandelen van een kind door een volwassene eerlijk gezegd nog wel een graadje erger dan dat een kind iets uitspookt met een dier.

Ts heb je al gedacht aan iets van een camera of webcam waarmee je kan opnemen? Wel even de regelgeving erover lezen, anders zijn opgenomen beelden alsnog niet geldig namelijk. Er moet dacht ik dzichtbaar een bordje op je terrein hangen met informatie dat er gefilmd wordt, en dan moet de camera ook gericht staan op je eigen terrein.

Beterschap aan je hondjes, hopelijk houden ze er geestelijk en lichamelijk niks aan over! En dierenartsrekeningen zou ik zeker weten met de buren overleggen. Kan de dierenarts je hiermee misschien helpen, zou die aan de wonden kunnen zien of die door mensen toegebracht zijn?

Edit: misschien ook verstandig om de verwondingen van je honden duidelijk te fotograferen zodat je die op een later tijdstip nog erbij kan pakken, als het nodig zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 14-04-13 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:12

Telpeva schreef:
jesito schreef:

En als ze er wat aan overhouden krijg je de politie in je nek wegens mishandeling :) dan vind ik het mishandelen van een kind door een volwassene eerlijk gezegd nog wel een graadje erger dan dat een kind iets uitspookt met een dier.

Ts heb je al gedacht aan iets van een camera of webcam waarmee je kan opnemen? Wel even de regelgeving erover lezen, anders zijn opgenomen beelden alsnog niet geldig namelijk. Er moet dacht ik dzichtbaar een bordje op je terrein hangen met informatie dat er gefilmd wordt, en dan moet de camera ook gericht staan op je eigen terrein.

Beterschap aan je hondjes, hopelijk houden ze er geestelijk en lichamelijk niks aan over! En dierenartsrekeningen zou ik zeker weten met de buren overleggen. Kan de dierenarts je hiermee misschien helpen, zou die aan de wonden kunnen zien of die door mensen toegebracht zijn?

Je hoeft het kind niet te mishandelen en daarbij, heeft dat kind net zo weinig recht omdat bij een dier of iets anders te doen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:16

Nou simpel. Gewoon met Rovaldi de tank op hun af stormen, piepen ze wel anders!
En dan hun ff flink gaan meppen ~~}>

Nee, ik zou toch proberen stiekem foto's of iets te maken.
En duidelijk maken dat het echt niet kan wat ze doen.
Maar was dat wat er met ChaCha was gebeurt? :oo
Misschien als je hier de foto van ChaCha plaats dat mensen een beter beeld krijgen van wat de jongens doen.
En als ze op jou erf komen mag je toch aangeven dat ze bij jullie op de plaats komen?En dat dat dan overlast veroorzaakt ofs?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:18

Volgens je profiel woon je in Tegelen in een appartementje?

Maar goed, ik zou toch naar de ouders gaan en ze duidelijk maken dat hun kinderen niks bij jou op het erf te zoeken hebben.
Oh, lees net dat de boerderij is, waar je moeder woont.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 14-04-13 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:19

Wat een raar verhaal, je laat je hond toch niet mishandelen?? Ik had hond opgepakt en zijn verwondingen aan de politie lieten zien. Of een de dierenarts alles op laten schrijven, wat de hond mankeert etc. en dat bij de politie laten zien. Mijn hond is ooit op straat gebeten door een loslopende hond en de politie is keurig bij mij thuis geweest, heeft het verslag van de da gezien en zijn een hartig woordje met de eigenaars gaan houden. En het betrof niet een heel ernstige wond maar met deze mensen was niet te praten. De politie maakt er zeker wel werk van. Vind het een beetje raar verhaal, dit laat je toch niet gebeuren....en dan nog wel door een paar snotneuzen... Ik kan me eigenlijk niet zo voorstellen dat dit echt is gebeurd...

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:19

BarbaLala schreef:
In je profiel staat (in slecht Nederlands :o ) dat je alleen katten hebt en in een appartement woont?

Het is simpel, als je bewijs hebt dat ze je hond aanvallen, naar de politie stappen.
En ik zou m'n honden strikt op het erf houden.

Ja, maar dat is haar eigen "huisje"
Waar dit gebeurt is bij haar moeder. En daar woont/is ze ook heel vaak. Haar paarden staan daar. En ook haar, nieuwere, hond :j Verder hebben ze 3? honden daar
en 1 kat.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:20

Jeetje wat erg !! Ik zou zo naast je willen wonen en de honden knuffelen in de plaats van mishandelen. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:21

Ah dan begreep ik je verkeerd. Met teksten als ' bij de strot grijpen', en 'er een straf voor over hebben' kreeg ik totaal andere ideeën en beelden in mijn hoofd dan wat je blijkbaar bedoelt.

Stiekem foto's maken wanneer ze op het terrein lopen heeft weinig zin als die jongens daar, volgens de afgesproken regels, gewoon mogen komen.

Foto's maken van de verwondingen van je honden, en naar de krant sturen dat er hondenmishandelaren actief zijn? Wie weet pakken die jongens niet alleen jouw dieren.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:24

Telpeva schreef:
Ah dan begreep ik je verkeerd. Met teksten als ' bij de strot grijpen', en 'er een straf voor over hebben' kreeg ik totaal andere ideeën en beelden in mijn hoofd dan wat je blijkbaar bedoelt.

Stiekem foto's maken wanneer ze op het terrein lopen heeft weinig zin als die jongens daar, volgens de afgesproken regels, gewoon mogen komen.

Foto's maken van de verwondingen van je honden, en naar de krant sturen dat er hondenmishandelaren actief zijn? Wie weet pakken die jongens niet alleen jouw dieren.

Maar volgens mij mogen die jongens helemaal niet op dat terrein komen. De volgende stap, de koeien? en daarna de paarden? ik zou ingrijpen, dus dan kan je beter iets doen als niet.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:25

Ach even flink bij de kaak beethouden en met je gezicht heel dichtbij komen en ze heul streng toespreken geeft geen schade (ja emotioneel). Het is als je een kind bestraft nooit de bedoeling het kind heel erg pijn te doen, maar wel behoorlijk te laten schrikken. En laat hun ouders dan maar bij je op de stoep staan. Kan je meteen een hartig woordje met ze aangaan. Tenslotte laat je hun kinderen alleen schrikken en mishandelen ze (op grove wijze) jouw dieren.

Waarom kunnen we niet meer op de oude wijze andermans kinderen disciplineren en moet er perse met moderne technologie bewijs geleverd worden. Laat ze 1 keer goed schrikken en dan doen ze het niet meer. Toen ik jong was werkte dit prima bij ons in de buurt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:26

Kijk of iemand een toestel heeft waarmee je flink in kunt zoomen. Maak ook foto's van de verwondingen van de hond.
En ik zou direct de politie bellen als je ze ermee bezig ziet.
Zijn ze echt op jullie erf is het nog meer strafbaar want je mag niet zomaar op iemands erf komen. En hun weten dat het jullie erf is, dus geen vergissing dat ze daar per ongeluk zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:27

Oh hey je woont wen beetje bij mij in de buurt. Een vriend van mij is hier in de buurt politie ik kan wel eens aan hem vragen wat ze met dergelijke dingen (kunnen) doen

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:32

Bordje ''Hier waakt de hond''. Door dit bordje ben je ingedekt als er wat gebeurd met je hond.
(bij ons hangt ie bij de tuindeur, dat als er iemand binnenkomt en er gebeurd wat, American Stafford bijt of dergelijk, dan heb ik gewaarschuwd!!)
En ik zou toch echt mijn best doen om dit op film vast te leggen. Desnoods een vaste camera opstellen (op internet niet heel duur).
En daarbij! Toch echt even met die ouders spreken, kommop zeg!