Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiki1983 schreef:Neem aan dat je als je honden echt zo erg mishandeld waren je er allang voor had gezorgd dat je honden sowieso je erf niet meer afkonden en aangifte had gedaan.
) ! Koia schreef:Ik begrijp werkelijk niks van mensen die in zo'n geval een "wat moet ik doen?" topic openen... Als ik mijn hond zo mishandeld had aangetroffen of die koters op heterdaad had betrapt waren ze nog niet klaar met me geweest. Ik zou er -direct- werk van hebben gemaakt en op hoge poten naar de buren zijn gestapt om wel heel -duidelijk- te zijn over dat zulke dingen echt -nooit- maar dan ook -nooit- meer moeten gebeuren. Ze hebben trouwens niks op jullie terrein te zoeken.
) dat je alleen katten hebt en in een appartement woont?
jesito schreef:Ik geloof dat ik me heel slecht zou kunnen beheersen als ik zoiets zou zien en ik zou die ventjes zeker aan hun strot grijpen.
Zijn ze helemaal maf geworden, niemand zal ongestraft zo een dier van mij toetakelen.
dan vind ik het mishandelen van een kind door een volwassene eerlijk gezegd nog wel een graadje erger dan dat een kind iets uitspookt met een dier.Telpeva schreef:jesito schreef:Ik geloof dat ik me heel slecht zou kunnen beheersen als ik zoiets zou zien en ik zou die ventjes zeker aan hun strot grijpen.
Zijn ze helemaal maf geworden, niemand zal ongestraft zo een dier van mij toetakelen.
En als ze er wat aan overhouden krijg je de politie in je nek wegens mishandelingdan vind ik het mishandelen van een kind door een volwassene eerlijk gezegd nog wel een graadje erger dan dat een kind iets uitspookt met een dier.
Ts heb je al gedacht aan iets van een camera of webcam waarmee je kan opnemen? Wel even de regelgeving erover lezen, anders zijn opgenomen beelden alsnog niet geldig namelijk. Er moet dacht ik dzichtbaar een bordje op je terrein hangen met informatie dat er gefilmd wordt, en dan moet de camera ook gericht staan op je eigen terrein.
Beterschap aan je hondjes, hopelijk houden ze er geestelijk en lichamelijk niks aan over! En dierenartsrekeningen zou ik zeker weten met de buren overleggen. Kan de dierenarts je hiermee misschien helpen, zou die aan de wonden kunnen zien of die door mensen toegebracht zijn?

BarbaLala schreef:In je profiel staat (in slecht Nederlands) dat je alleen katten hebt en in een appartement woont?
Het is simpel, als je bewijs hebt dat ze je hond aanvallen, naar de politie stappen.
En ik zou m'n honden strikt op het erf houden.
Verder hebben ze 3? honden daar
Telpeva schreef:Ah dan begreep ik je verkeerd. Met teksten als ' bij de strot grijpen', en 'er een straf voor over hebben' kreeg ik totaal andere ideeën en beelden in mijn hoofd dan wat je blijkbaar bedoelt.
Stiekem foto's maken wanneer ze op het terrein lopen heeft weinig zin als die jongens daar, volgens de afgesproken regels, gewoon mogen komen.
Foto's maken van de verwondingen van je honden, en naar de krant sturen dat er hondenmishandelaren actief zijn? Wie weet pakken die jongens niet alleen jouw dieren.