Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Donja schreef:Zwemmen !! worden ze lekker moe van, maar kan geen kwaad voor de gewrichten.
Wij hebben een speciaal hondenzwembad en er komen regelmatig ook pups zwemmen, juist om wat energie kwijt te raken, maar zonder belasting van de gewrichten
maar ze doen het er prima op. Ze hebben speelgoedmandje met veel spullen.littlesannie schreef:wat je kan doen is pup met iemand in de gang doen en zelf brokjes verstoppen in huis en die laten zoeken. werkt erg goed. Moet je overigens wel eerst het commando zoek er in krijgen. wij doen dit bij onze energieke weimaraner. Het put ze helemaal uit omdat het zoeken veel energie kost. wij doen het vaak 2/3 x per dag. Daarnaast trainen we haar veel (commando's aanleren steeds nieuwe trucjes leren)
speurneusc schreef:zoekspelletjes worden ze altijd moe van, moeten ze zich geestelijk concentreren
speeltjes verstoppen of snoepjes (bedenk wel als je hem naar eten leert zoeken zal ie buiten ook naar eten zoeken...en is dat wel wat je wil??)
gek maken op een speeltje, iemand hem vast laten houden in het zicht verstoppen de eerste paar keer gewoon ergens achter laten vallen waar ie zo bij is en bij kan, wanneer ie dat snapt kan je het een beetje moeilijker maken, goed belonen als ie gevonden heeft, dat is het feestmoment en dat wil je zien als baasje... suc6
als je vragen hebt stel ze maar, geef hier ook workshops en trainingen in en zoek zelf al jaren met honden, narcotica, explo, verstekkelingen, gas......
Biepmiep schreef:Misschien wat meer regelmaat in uitlaten, ik bedoel de tijden. Door onregelmatig uitlaten komen ze soms niet tot rust. Het lijkt of ze dan stikken van de energie. Ook belangrijk dat je hond juist zichzelf leert vermaken. Ik doe meestal 1 lange wandeling van klein uurtje en paar x dag kwartiertje eruit of mee. En ik heb nog wel Jack russells,maar ze doen het er prima op. Ze hebben speelgoedmandje met veel spullen.
Nog een tip, ik geef ze een antler zijn ze lang zoet mee. Van farmfood.