denk toch eens na mensen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

denk toch eens na mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:18

voor de mensen die nogsteeds niet snappen hoe zielig en verschrikkelijk hondjes uit broodfok het hebben...
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... denhandel/

en mensen maar denken dat ze de pups kunenn redden, of domweg een hondje aanschaffen die nog maar 4 weken oud zijn terwijl de papieren vervalst zijn
;( ;( ;(
ok het is een oud filmpje maar denk maar niet dat het er beter op geworden is.. en denk ook niet dat dat hier niet gebeurd.. zoals jullie zien koop je ze dus niet rechtstreeks uit het oostblok maar via via via

het vervolg:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... rvolg/?p=1

Ojajoh

Re: denk toch eens na mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:27

daarom gaan wij dus voor een erkende fokker.......ik wil het niet op m'm geweten hebben :n

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:28

Erkende fokkers kunnen net zo makkelijk broodfokkers zijn. ;)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:29

Toevallig bij The Dog Whisperer op National Geographic dinsdag een uitzending over gezien. Als ik toch de ruimte zou hebben had ik inmiddels heeeeel veel zielig pups geadopteerd. Wat een hartverscheurende beelden. Zo zielig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:30

Dat is gewoon misselijk makend...

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:31

DaniBanani schreef:

Juist. :j vrienden van ons hebben dat ook gehad.
Ze hebben nu veel geld betaald voor een pup met papieren met een ernstige hartafwijking.
En de fokker?die geeft niet thuis.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:33

Daarom heb ik 2 jaar moeten wachten op een pup.
Ik had zo'n fijne fokkers gevonden.. dan liever wat langer wachten op een nestje dan dat je bij zoiets terecht komt!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:34

lilskie schreef:
Toevallig bij The Dog Whisperer op National Geographic dinsdag een uitzending over gezien. Als ik toch de ruimte zou hebben had ik inmiddels heeeeel veel zielig pups geadopteerd. Wat een hartverscheurende beelden. Zo zielig.

en zo hou jij dus de broodfok in stand ;)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:36

Nou ik heb niet eens een hond, dus ik houd de broodfok niet bepaald in stand. Het was meer een constatering dat het toch wel heel erg zielig is en dat elk persoon die dat soort beelden ziet die hondjes wil helpen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:37

DaniBanani schreef:

Hoho, niet alles over 1 kam scheren.

Dat merk je snel genoeg aan hun mentaliteit, hoe de honden en omgeving eruit ziet en hoe ze zich gedragen e.d. Maar daarintegen heb ik al mijn hele leven honden en loop ik ook stage om instructeur te worden. Het grote publiek moet voor broodfokkers beter gewaarschuwd worden.. Maar tja..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 13:37

ik zeg ook niet DAT je het doet maar je zei als ik de ruimte had had je heeel veel honden, en mensen die zoals jij denken.. houden dat soort vreselijke praktijken in stand

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:39

essiesilly schreef:
ik zeg ook niet DAT je het doet maar je zei als ik de ruimte had had je heeel veel honden, en mensen die zoals jij denken.. houden dat soort vreselijke praktijken in stand

ok.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:49

Bralindy schreef:
DaniBanani schreef:

Hoho, niet alles over 1 kam scheren.

Dat merk je snel genoeg aan hun mentaliteit, hoe de honden en omgeving eruit ziet en hoe ze zich gedragen e.d. Maar daarintegen heb ik al mijn hele leven honden en loop ik ook stage om instructeur te worden. Het grote publiek moet voor broodfokkers beter gewaarschuwd worden.. Maar tja..

Eh, ik schrijf "kunnen". Dat is niks over 1 kam scheren. Zou leuk zijn als je 't gewoon houdt bij wat ik schrijf in plaats van bij wat jij denkt. :)

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:09

Mijn vorige hondje kwam bij een broodfokker vandaan. Toen ik kwam waren ze lekker in huis, maar ze bleken op te groeien met meerdere nesten in een koeienschuur en zo gauw de pups weg waren ging mam bij de reu. Ik heb mijn les op harde wijze geleerd en heb mijn hondje op 8 jarige leeftijd moeten laten inslapen aan een erfelijke hartkwaal.

Vanavond komt mijn "nieuwe" pup. Bij een erkende fokker weg. Waarvan ik compleet de achtergrond heb gehoord en zowel mama als oma heb gezien. Papa is een reu van buitenaf, die ik op foto heb gezien samen met zijn ouders etc.

Ik denk wel dubbel na voor ik zomaar een hondje koop.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:05

DaniBanani schreef:

o dus een erkende fokker die aangesloten is, en dan moet je als particulier maar weten natuurlijk allemaal dat het niet goed is
hoe controleer je dat dan als particulier??

ik bedoel ik kom bij de fokker thuis, alles ziet er goed uit, moederhond, vaderhond, ect...

dus de OP : "voor mensen die nog steeds niet snappen"
gaat in deze dus niet op....

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:32

Je hebt ook veel fokkers die gewoon een paar honden maar hebben die geen schuren vol met kennels hebben, dat zie je gauw genoeg. Ook of ze bijv. Fulltime werken, wat ze doen met hun honden enz.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:35

Hmm, Ik ken een broodfokker. De honden hebben een slechter leven dan de inhoud van mijn vuilnisemmer... Maar na ontelbaar vaak 144 bellen en ook door andere mensen laten bellen gaat hij vrolijk verder..

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 05:44

En daarom heb ik mijn honden uit het asiel gehaald. :)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:22

Erkende fokkers bestaan niet.
Net als rijksgediplomeerd. Allemaal onzin.

Een fokker kan wel aangesloten zijn bij een rasvereniging, dat dan weer wel, en veel mensen noemen dat erkend.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:25

Er zijn ook fokkers die leven van het fokken van honden, die veel teven hebben en er zelfs reuen op nahouden, maar die hun teven bij anderen onderbrengen als gewone huishond, en dan laten dekken en voor de bevalling en de eerste weken daarna naar huis halen. Onder welke categorie vallen deze fokkers dan?

Een moederhond die eens in het jaar een nestje krijgt, is dat te vaak? Een moederhond die in een gezin, anders dan dat van de fokker leeft, is dat ok?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:32

Cassidy schreef:
Er zijn ook fokkers die leven van het fokken van honden, die veel teven hebben en er zelfs reuen op nahouden, maar die hun teven bij anderen onderbrengen als gewone huishond, en dan laten dekken en voor de bevalling en de eerste weken daarna naar huis halen. Onder welke categorie vallen deze fokkers dan?

Een moederhond die eens in het jaar een nestje krijgt, is dat te vaak? Een moederhond die in een gezin, anders dan dat van de fokker leeft, is dat ok?

Zolang het dier er niet onder lijdt, zie ik het probleem niet. Honden die in een 'gastgezin' wonen, hebben het meestal heel goed, er wordt veel van ze gehouden.
Ik vind er helemaal niets mis mee als je geld verdient aan dieren (in dit geval honden), als de dieren maar een dierwaardig leven mogen lijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:35

Billy20 schreef:

En weet jij of die honden niet initieel wel uit het Oostblok gekomen zijn? Je hebt ze dan niet als pup gekocht, maar onderhoudt op die manier toch indirect de broodfok. Of geldt dat niet meer op het moment dat de honden volwassen zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:37

NesG schreef:
Mijn vorige hondje kwam bij een broodfokker vandaan. Toen ik kwam waren ze lekker in huis, maar ze bleken op te groeien met meerdere nesten in een koeienschuur en zo gauw de pups weg waren ging mam bij de reu. Ik heb mijn les op harde wijze geleerd en heb mijn hondje op 8 jarige leeftijd moeten laten inslapen aan een erfelijke hartkwaal.
.

Die erfelijke hartkwaal kun je ook krijgen bij een erkend fokker. Erkend fokker betekend niet dat hij gegarandeerd met perfecte dieren fokt, en er kan ook een keertje een nestje tussendoor komen die niet bij de rasorganisatie gemeld wordt.

Heel sneu dat je je hond na 8 jaar hebt moeten laten inslapen, maar menige hond wordt zo oud niet.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:38

Diablo schreef:
Cassidy schreef:

Zolang het dier er niet onder lijdt, zie ik het probleem niet. Honden die in een 'gastgezin' wonen, hebben het meestal heel goed, er wordt veel van ze gehouden.
Ik vind er helemaal niets mis mee als je geld verdient aan dieren (in dit geval honden), als de dieren maar een dierwaardig leven mogen lijden.

Helemaal mee eens.
Wil je echt een veilige hond?Eerst goed googlen, eventueel de rasorganisatie bellen(wanneer je een ras neemt) of de plaastelijke dierenarts bellen of zij wat van de fokkerij afweet(maar ook de dierenarts kan onder 1 hoedje spelen met de fokker)

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:41

Cassidy schreef:
Billy20 schreef:

En weet jij of die honden niet initieel wel uit het Oostblok gekomen zijn? Je hebt ze dan niet als pup gekocht, maar onderhoudt op die manier toch indirect de broodfok. Of geldt dat niet meer op het moment dat de honden volwassen zijn?

Vind ik een beetje ver gezocht. Ik vind het de beste optie. Naar een 'erkende' fokker gaan is ook geen garantie dus dan zou je gewoon geen hond moeten nemen?