Wij zitten nogal met een probleem. We hebben Devil (onze hond) net voor kerst gekocht. Hij komt uit Spanje en is via een stichting naar Nederland gekomen. Hij was toen 4 maanden oud. (In zijn paspoort staat als geboortedatum 03-08-2012.)
Het is een super lieve/leuke/mooie hond, we hebben alleen een probleem. Als pup plaste hij al heel veel binnen. Hij werd toen vaak genoeg uitgelaten. Toen kwam de tijd dat hij zelf bij de deur ging zitten om te laten weten dat hij naar buiten moest, en lieten we hem dus ook uit.
Zo hebben we het steeds opgebouwd met een langere tijd ertussen. Als wij thuis waren ging het goed. Alleen hij bleef 's nachts in zijn bench plassen. Na een tijdje ging dit ook steeds beter en slaapt hij nu gewoon 'los' in de woonkamer.
Als wij overdag gaan werken is het alleen drama. Mijn vriend begint vroeg en is dus ook vroeg thuis (daar hebben we natuurlijk na gekeken toen we Devil aanschafte
). Nu het probleem: Hij kan iedere dag plas en poep ruimen. Devil doet het als hij in zijn bench zit, maar ook als hij los is. We hebben hem nu sinds 2 weken los in de woonkamer/keuken ook als wij zijn werken. Soms gaat het goed, maar meestal niet. Ik snap dat het niet leuk is als je na een lange dag thuis komt en alles ligt onder de plas en poep. Mijn vriend heeft nu ook gezegd, als dit niet snel afgelopen is gaat Devil eruit.Devil is nu 8 maanden oud, hij moet het toch makkelijk op kunnen houden? We hebben alles geprobeerd negeren/ boos worden niks helpt. Ik wil Devil echt niet weg doen natuurlijk!
De meeste puppy's die ik ken zijn in 2 maanden zindelijk, maar bij hem is het gewoon een drama.
Hij word 's ochtends uitgelaten voordat ik na me werk kom, dan 's middags als me vriend thuis is, 's avonds na het avondeten, en rond 11 uur nog de laatste ronde.
Verder krijgt hij 's ochtends eten na het uitlaten, smiddags een beetje en 's avonds weer een vol porsje. Het eten krijgt hij allemaal na het uitlaten, het is een grote hond en ik wil niet dat zijn maag omdraait.
Verhalen dat ik mijn hond op KVV moet zetten, omdat hij dan maar 1x op een dag poept heb ik niks aan. Hij blijft op het eten staan wat hij nu krijgt. Hij doet het hier goed op
Heeft iemand DE tip om hem zindelijk te krijgen? (en dan voornamelijk als wij weg zijn)
De dader

En ik schaam me een beetje omdat ik nu nog niet zindelijk ben! Het spijt me baasje
Hij heeft ook altijd een bot, heb liever dat hij daar aan kauwt dan aan de meubels