Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Laptopmuis schreef:Dit hoeft zeker geen beletsel te zijn, ik heb er zelf 6 gehad uit een legbatterij (niet via die organisatie) en die hadden in eerste instantie inderdaad haast geen veer op de kont... maar na de rui kregen vanzelf weer een nieuw mooi verenpakje. Jammer dat dit met de afgekapte snavels niet het geval was, maar ze konden zich er op zich prima mee redden. Met een beetje geduld (en een hoop graan) wennen ze erg snel, het waren uiteindelijk de tamste die erbij waren. Ze hebben nog wel 6 jaar geleefd, én gelegdHoeveel ruimte heb je?
Heb je al een nachthok?
Wat zoek je precies voor kippen?
Leuke mengelmoes van verschillende kleuren en rassen?
Red een legkip is wel een leuke organisatie, maar je krijgt dan kippen uit legbaterijen. Meestal hebben die geen veer op hun kont en zijn deze niets gewend.
En TS: kippen zijn inderdaad erg leuk, en ook vrij makkelijk te houden.
) nu staan ze buiten in een hok met nachthok en buitenren en op moment dat wij thuis zijn gewoon los door de tuin:)
maar dat was niet geheel de bedoeling. Nu hebben we al jaren brahma's heerlijk makke kippen die niet door het gaas gaan en niet erover vliegen. Jannepauli schreef:Op de site van Dierenhandel Hoogendoorn kun je allerlei informatie vinden over kippenrassen - hun gedrag, of ze veel of weinig leggen, of ze rustig of wat agressiever zijn: http://www.dierenhandelhoogendoorn.nl/dieren.html ( onder het tabblad 'dieren'), groot, klein enzovoorts. Leuke site!
Laptopmuis schreef:Jannepauli schreef:Op de site van Dierenhandel Hoogendoorn kun je allerlei informatie vinden over kippenrassen - hun gedrag, of ze veel of weinig leggen, of ze rustig of wat agressiever zijn: http://www.dierenhandelhoogendoorn.nl/dieren.html ( onder het tabblad 'dieren'), groot, klein enzovoorts. Leuke site!
Bij een 'dierenhandel' zou ik al helemaal geen kippen halen. Woordje handel = geld verdienen.

zoutenootjes schreef:Het kippenforum is een leuke en informatieve website. Ook heb je de website van 'mutske de kip' (is erg leuk) en zo zijn er nog wat. Ik heb nu wat araucana kippen, ze leggen mintgroene eitjes. Ze zijn niet erg broeds. Nu heb ik een broedmachine en af en toe heb ik kuikens. Het is erg leuk.
)