Wij krijgen misschien pups..... ze zijn geboren! p. 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Wij krijgen misschien pups..... ze zijn geboren! p. 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 14:22

Voor degenen die het niet meegekregen hebben: begin februari is mijn schoonvader ernstig ziek geworden.
Hij was 20 kilo afgevallen en werd steeds benauwder. Hij is, na hevig aandringen, naar een dokter gegaan en uiteindelijk bleek dat hij longkanker en een tumor achter zijn longen had. De artsen konden niets meer voor hem doen en hij mocht naar huis. Hij heeft nog twee weken thuis mogen zijn. Twee weken, waarin hij met de dag slechter en slechter werd. Wij wonen in Duitsland, konden niet zomaar even heen en weer rijden, dus wij gingen er iedere zaterdag heen. Vorige week zaterdag werd hij plotseling zó slecht, dat we besloten over te blijven. En gelukkig maar, want de volgende ochtend is hij overleden….
Een hele klap en de hele vorige week zijn we heen en weer gereden, zijn we overgebleven om mijn schoonmoeder, die niet alleen wilde zijn, bij te staan en om alles te regelen. Een hele drukke, stressvolle week en gistermiddag is mijn schoonvader gecremeerd.
Er is ook nog wat anders gebeurd……de zaterdag dat we in Nederland overbleven, de dag voordat mijn schoonvader overleed……mijn ouders zorgen altijd voor de honden als we weg zijn en dat deden ze nu natuurlijk helemaal, om ons te ontlasten.
Normaal gesproken lopen de honden hier veel achter het huis, waar ze een zee van (afgesloten) ruimte hebben en zich heerlijk uit kunnen leven zonder dat wij daar de hele tijd bij hoeven te blijven. Dat deed mijn vader dus ook. Dan liet hij ze naar buiten en haalde ze een half uur later weer naar binnen.
Toen wij dus vorige week, de avond van het overlijden van mijn schoonvader thuis kwamen, zei mijn vader: Oh ja, Kane en Brenda zaten ook aan elkaar vast……ehm, wát zeg je? Ja, zegt hij, ik wist helemaal niet dat Brenda loops was…..nee, dat wisten wij dus ook niet. De voortekens van een loopsheid hebben we gemist. Brenda laat het al bijna nooit zien, lichamelijk gezien en Kane toonde ook nog helemaal geen interesse. Bovendien moest ze nog niet loops worden.
Maar het is dus wél gebeurd…..Kane heeft Brenda gedekt. Het was absoluut niet de planning, geheel onbedoeld, maar ja……dit is dus gebeurd op de dag dat mijn schoonvader overleden is, dus ik moet eerlijk zeggen dat we er verder niet veel meer over nagedacht hebben. Natuurlijk wel bepraat, zo van: Oh jee, dit was niet de bedoeling, hoe nu verder…..maar we moesten zóveel regelen….en heen en weer rijden naar Nederland en daar overblijven….dus het is allemaal een beetje langs ons heen gegaan, de afgelopen week was echt een roes.
Nouja, het is natuurlijk nog even afwachten, maar de kans is dus vrij groot dat we over een week of acht pups krijgen. Echt jammer, het was niet de bedoeling. Brenda’s stamboom ligt nog in Italië, die wordt daar overgeschreven op onze naam en dan zouden we de stamboom weer terug krijgen. Dan zouden we haar laten röntgenen op HD en ED, haar aan laten keuren en dan de kennelnaam aanvragen. We wilden alles volgens het boekje doen, maar helaas is dat nu dus niet gelukt. Nouja, we wachten het maar af en laten het maar over ons heen komen…….

Ik wil niet dat dit een reltopic gaat worden over stamboomloos fokken. Hoewel ik daar niet tegen ben, was dit absoluut niet de bedoeling. Als ik merk dat het topic de verkeerde kant opgaat, reageer ik helemaal niet meer, het ligt allemaal nog erg gevoelig en ik wil geen reltopic als nagedachtenis aan het sterven van mijn schoonvader.
Ik hoop dus dat het respectvol kan verlopen, zodat ik jullie op de hoogte kan houden hoe het verder gaat lopen.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 27-05-13 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd

git

Re: Wij krijgen misschien pups.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:30

Om te beginnen, gecondoleerd. Ik kan me zo voorstellen dat in zo'n hectische dagen zoiets kan gebeuren. Juist omdat het precies op de dag van overlijden gebeurt is, kan ik me voorstellen dat de pups extra betekenis krijgen. Succes in ieder geval met de pups, en wel foto's plaatsen straks he?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:34

Gecondoleerd.
Hoe oud is je teef als je de stamboom niet hebt? Overschrijven duurt niet echt lang.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 14:40

kohtje schreef:
Gecondoleerd.
Hoe oud is je teef als je de stamboom niet hebt? Overschrijven duurt niet echt lang.

In Italië duurt álles lang ;) . Het heeft eerst al eens anderhalf jaar geduurd om haar stamboom te krijgen en toen bleek dat hij niet op onze naam was overgeschreven. Dus nu ligt hij weer in Italië, waar hij overgeschreven wordt.
Brenda is ruim twee jaar.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:56

Je had beter RvB kunnen bellen . Als je nu zorgt dat de stamboom in order komt en de reu heeft ook een stamboom dan kan je via dna en de rvb nog stambomen er bij regelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 15:07

Kohtje, volgens mij hebben wij het hier al eens eerder over gehad. Ik woon in Duitsland en heb dus niets met de RvB te maken. Ik moet het met de Duitse VDH doen en dat werkt weer even anders. Bovendien heeft Kane helemaal geen stamboom (hij is geen dekreu en zou dat ook niet worden).

Overigens, als wij in Nederland hadden gewoond, wat had RvB dan kunnen doen, denk je?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:33

tja ik snap dat je op dat moment minder oog voor de honden hebt, een echt ongelukje dus.

Maar dan de pups een goede start geven en ze lekker tot de juiste leeftijd bij mams laten en goede huizen zoeken. Wat voor ras(sen) is het eigenlijk?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:43

O jee dat was schrikken.......
Als eerste gecondoleerd, erg heftig moet het geweest zijn....

Er zullen binnen no time bokkers komen die flink gaan lopen zeiken, het is en blijft Bokt he.....
Ga die mensen gewoon negeren, je hebt het niet expres gedaan dus maak er maar het beste van!
Ben heel erg benieuwd wat voor ras de honden zijn.
Ga je nog voor een echo of ze inderdaad zwanger is?
Heel veel succes en sterkte met alles!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 17:01

Yom schreef:
tja ik snap dat je op dat moment minder oog voor de honden hebt, een echt ongelukje dus.

Maar dan de pups een goede start geven en ze lekker tot de juiste leeftijd bij mams laten en goede huizen zoeken. Wat voor ras(sen) is het eigenlijk?

Ik zeg vaak: jaja, een oeps-nestjes en denk er dan het mijne van. Maar dit is echt per ongeluk gegaan. Ik zat er ook echt niet op te wachten, omdat we een ander teefje hebben, die gedekt zou worden. Dit kan nu niet doorgaan, dat doen we niet.

justdiesel schreef:
O jee dat was schrikken.......
Als eerste gecondoleerd, erg heftig moet het geweest zijn....

Er zullen binnen no time bokkers komen die flink gaan lopen zeiken, het is en blijft Bokt he.....
Ga die mensen gewoon negeren, je hebt het niet expres gedaan dus maak er maar het beste van!
Ben heel erg benieuwd wat voor ras de honden zijn.
Ga je nog voor een echo of ze inderdaad zwanger is?
Heel veel succes en sterkte met alles!

Zoals ik al zei: als het een reltopic wordt, reageer ik niet meer.
Het gaat om Cane Corso's. Een echo? Misschien wel, daar heb ik nog niet over na gedacht. We gaan straks, als Brenda niet loops meer is, eerst maar eens röntgenen op HD.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:44

Als je een vermoeden hebt dat de teef daadwerkelijk dragend is, zou ik maar even wachten met röntgenen. Röntgen stralingen zijn niet echt bevorderlijk voor embryo's en daarnaast is de narcose die moeders moet ondergaan ook niet geheel zonder risico voor de evt ongeboren pups.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 11:20

Dat weet ik en ik overleg natuurlijk ook met de da wat we het beste kunnen doen. Ik wil ook geen pups laten komen als blijkt dat ze (beiden) verrotte heupen hebben.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:37

Ach, wat hectisch allemaal zeg :( Gecondoleerd!!

En over de honden; ook veel sterkte gewenst en ik hoop dat alles goed gaat verlopen. Houd je ons op de hoogte hoe het gaat met je honden?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:01

Gecondoleerd als eerste.
Als hij niet bedoeld was als dekreu dan was het natuurlijk handiger geweest om hem te laten castreren om dit soort ongelukjes te voorkomen. Is natuurlijk altijd een risico als je ongecasteerde reuen en teven samen hebt.
Hopelijk vind je toch snel leuke baasjes voor de pups en heeft de moederhond een goede dracht en bevalling met gezonde pups!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 15:08

DatBenIkNou schreef:
Gecondoleerd als eerste.
Als hij niet bedoeld was als dekreu dan was het natuurlijk handiger geweest om hem te laten castreren om dit soort ongelukjes te voorkomen. Is natuurlijk altijd een risico als je ongecasteerde reuen en teven samen hebt.
Hopelijk vind je toch snel leuke baasjes voor de pups en heeft de moederhond een goede dracht en bevalling met gezonde pups!

Waarom een gezonde hond castreren? Dat wil ik helemaal niet.
Normaal gesproken was dit natuurlijk nooit gebeurd, gelukkig hebben we dit soort situaties niet wekelijks bij de hand.

Kane is gewoon nog reu en als hij zo geweldig blijft als hij nu is, zal dat ook gewoon zo blijven. Ik ben normaal hele dagen thuis en zit er echt bovenop om ze bij loopsheden uit elkaar te houden. Wij wonen gelukkig erg groot en hebben makkelijk de mogelijkheid om dat ook te doen. Echt, dat is nooit een probleem geweest.
Maar nu, tja, een sterfgeval en een teef die te vroeg loops is geworden terwijl we niet thuis waren....nee, dat scenario had ik inderdaad niet kunnen bedenken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:15

Als jullie zelf al geen voortekenen van loopsheid of naar de loopsheid toen hebben kunnen ontdekken is ze dus heel vroeg in d'r loopsheid gedekt. Grote kans dat het dan niet eens gepakt heeft.
Ik zou de teef goed in de gate houden en evt na een week of 4 een echo laten maken zodat je het zeker weet.

Gecondoleerd nog trouwens.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:46

Weet je al iets meer of je hond zwanger is?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:28

justdiesel schreef:
Weet je al iets meer of je hond zwanger is?

Sorry, was met andere dingen bezig, maar ja, onze dame is dus wel drachtig. We hebben een echo laten maken en de da heeft 9 pups kunnen zien, en dat is haar (nu met 52 dagen) ook wel aan te zien:

Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:35

Och jeetje, die is wel zwanger ja!
Ongelukje kan gebeuren he. Hopelijk komen er 9 mooie gezonde puppies uit. Succes ermee!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:46

gecondoleerd :(

ja zekers lekker bol.
suc6 en hopen dat alles op rolletjes verloopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:50

Weet je al hoe het met de erfelijke dingen zit, bvb de heupen, wel een prachtige hond trouwens en jee, negen pups. Heb je iig wat te doen straks :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:57

Je zegt toch dat de reu slechte heupen heeft? Dus gezond?
Verder een lekkere kwelling om dat beest bij 2 ongeholpen teefjes te houden...
Die castratie stelt vrij weinig voor in vergelijking met zijn hormonen.

Hopen dat er gezonde pups uit komen..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:05

smurffie schreef:

er staat nergens dat de reu slecht op de heupen/ poten staat.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:06

De reu heeft geen stamboom, maar er staat idd nergens vermeld dat de reu slechte heupen heeft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 18:17

smurffie schreef:

Waar staat dat de reu slechte heupen heeft? En die kwelling valt reuze mee hoor, maak je daar maar niet druk om. Ik voel me ook niet geroepen om mezelf te verantwoorden, die jaren liggen al heel lang achter mij ;)

Als er weer wat interessants te melden is, zien jullie mij hier weer, hopelijk met een leuke update.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 05:55

Het zijn in ieder geval nu de laatste loodjes.
Ik hoop dat de bevalling goed verloopt en dat ze mooie gezonde pups op de wereld zet.
Succes!!!