Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:heb je niet aan afsluitbare hal/kamer/keuken oid waar je de honden in kan doen,en waar weinig te slopen is?
flinke kluif erbij,of een kong gevuld met lekkers en dan weggaan...
. Wel vervelend dat her de eerste paar nachten al niet goed ging terwijl jullie wel je best hebben gedaan door de bench naast je bed te zetten. Davinia_ schreef:Dat slopen is de puberteit, dat gaat vanzelf weer over. Mijn pup sloopte ook ineens alles wat los en vast zat toen ie rond de 7 a 8 maanden was. Moedeloos werd ik er van, hij was nog erger dan toen ie nog paar weken was! Niets was meer veilig, post vond ik gesnipperd terug enzo.
Inmiddels is ie alweer 10 maanden kijkt echt nergens meer naar om en is hartstikke lief.
sunshine schreef:Moeilijk zeg !!!
Wat ik zelf zou doen, is ze in de badkamer doen en eventueel een radio neer zetten zodat het niet helemaal stil is????
Persoonlijk zou ik ze niet in de woonkamer laten als een van de 2 sloopt, jammer van je spullen namelijk.\
Krijgen ze wel genoeg beweging en worden ze genoeg uitgedaagd dmv puzzels of zoekspelletjes?
Mariska_28 schreef:Misschien is een stuk van de kamer afzetten met onderstaande delen? Ze hebben ze tot 1.20 m hoog. Ik gebruik ze momenteel zodat ze overdag in de open keuken blijven en niet de woonkamer in kunnen.. Ideaal
http://www.dierenwerelddijkstra.nl/Webw ... ating.html
[ Afbeelding ]
Reusje0504 schreef:Ik denk dat je het probleem beter kan oplossen door je hond dingen te leren. Hoe vaak en waar rust je hond nu? Loopt je hond je in huis de hele tijd achterna? Luisterd hij naar commando's? Loopt hij netjes aan de riem? Kan je andere hond wel alleen thuis zijn? Honden en pups die slopen hebben vaak geen consequente opvoeding gehad en/of denken dat zij de baas zijn in huis. 'normale' honden die onderdanig zijn slapen namelijk als de baas van huis is, of rusten in ieder geval. Ik probeer je niet aan te vallen, maar te helpen. Wel vervelend dat her de eerste paar nachten al niet goed ging terwijl jullie wel je best hebben gedaan door de bench naast je bed te zetten.
Wispeltuur schreef:Reusje0504 schreef:Ik denk dat je het probleem beter kan oplossen door je hond dingen te leren. Hoe vaak en waar rust je hond nu? Loopt je hond je in huis de hele tijd achterna? Luisterd hij naar commando's? Loopt hij netjes aan de riem? Kan je andere hond wel alleen thuis zijn? Honden en pups die slopen hebben vaak geen consequente opvoeding gehad en/of denken dat zij de baas zijn in huis. 'normale' honden die onderdanig zijn slapen namelijk als de baas van huis is, of rusten in ieder geval. Ik probeer je niet aan te vallen, maar te helpen. Wel vervelend dat her de eerste paar nachten al niet goed ging terwijl jullie wel je best hebben gedaan door de bench naast je bed te zetten.
Wees maar niet bang hoor, voel me niet zomaar aangevallen![]()
Hij ligt soms bij ons op de bank maar meestal ligt hij op het kleed bij de bank of in een mand aan de andere kant van de woonkamer. Hij loopt wel graag mee overal naartoe maar als ik zeg dat hij bijv niet mee de gang op mag heeft hij hier vreden mee.
Hij loopt niet netjes aan de riem, ons andere hondje weegt maar 2kg en haar hebben we het dus nooit hoeven leren. Bij de pup zijn we dus een beetje de mist in gegaan denkend dat het wel los zou lopen. Hier zijn we nu wel mee bezig want het wandelt niet bepaald lekker zo.
Hij kan wel heel goed luisteren, zitten, wachten en hier komen, ook grenzen begrijpt hij goed dat hij bijvoorbeeld niet zomaar de drempel over mag of naar buiten mag schieten.
Het is geen heel erg dominant heertje maar ook zeker niet onderdanig, hij is op het moment best wel eens een beetje onzeker. Denk zelf dat de hormonen nu ook door zijn lijfje beginnen te gieren en dat maakt het allemaal wel wat moeilijker voor hem.
Ja het blijft balen dat de bench nooit goed is gegaan, heb me wel eens afgevraagd of we nog verder door hadden moeten zetten maar het was voor ons en hem gewoon geen doen meer..
Citaat:Wees maar niet bang hoor, voel me niet zomaar aangevallen![]()
Hij ligt soms bij ons op de bank maar meestal ligt hij op het kleed bij de bank of in een mand aan de andere kant van de woonkamer. Hij loopt wel graag mee overal naartoe maar als ik zeg dat hij bijv niet mee de gang op mag heeft hij hier vreden mee.
Hij loopt niet netjes aan de riem, ons andere hondje weegt maar 2kg en haar hebben we het dus nooit hoeven leren. Bij de pup zijn we dus een beetje de mist in gegaan denkend dat het wel los zou lopen. Hier zijn we nu wel mee bezig want het wandelt niet bepaald lekker zo.
Hij kan wel heel goed luisteren, zitten, wachten en hier komen, ook grenzen begrijpt hij goed dat hij bijvoorbeeld niet zomaar de drempel over mag of naar buiten mag schieten.
Het is geen heel erg dominant heertje maar ook zeker niet onderdanig, hij is op het moment best wel eens een beetje onzeker. Denk zelf dat de hormonen nu ook door zijn lijfje beginnen te gieren en dat maakt het allemaal wel wat moeilijker voor hem.
Ja het blijft balen dat de bench nooit goed is gegaan, heb me wel eens afgevraagd of we nog verder door hadden moeten zetten maar het was voor ons en hem gewoon geen doen meer..
Sythaa schreef:Doorzetten is de enige oplossing.
Je bent direct de fout al ingegaan door de hond maar in bed te nemen omdat hij zo jankte.
Zowieso horen honden niet in bed dat kan in wat dominante gevallen de rangorde verstoren tussen hond en mens.
Als ik je verhaal zo lees ben je continue bezig met wat je hond vindt en hoe je hond zich voelt.
Natuurlijk moet een hond zich goed voelen maar zonder regels en structuur voelt geen enkel dier zich uiteindelijk prettig. Als hij straks volwassen is heb je een terrorist in huis als je niet opppast.
Ga lekker aan de slag met je hond.
Goede tip die hier al gegeven is wijs hem van tijd tot tijd op zijn plaats. Leer hem fatsoenlijk aan de lijn lopen. Leer hem alleen zijn, of dat nu in de bench of badkamer of de draadkooi die hier genoemd is is. Zet door en negeer gejank en gedram. Compleet negeren en alleen braaf en goed gedrag belonen.
Het is goed dat je er nu over na denkt want je moet echt gaan handelen hoor, voordat het uit de hand loopt. Ik heb er een bij wie het dus op zo een manier uit de hand was gelopen... anderhalf jaar geleden een herplaatser van 10 maanden in huis genomen, een reu. Een ongeleid projectiel wat bij de vorige eigenaar iedereen terroriseerde en hun kind uiteindelijk heeft gebeten. Die liet zich niets zeggen, niet op de plaats sturen, sleurde je aan de riem over de straat heen, zocht ruzie met jan en alleman en vrat de kussens van de bank.
Mijn eerste aanschaf was een grote bench en een slipketting. En die jankte ook de hele nacht de boel bij elkaar. Week in week uit. (grote doek over de bench gooien werkte trouwens wel aardig dan was het donker en hield hij op met janken)
We hebben zware maanden gehad.
Met 12 maanden heb ik hem laten castreren want hij bleef naar mij toe aggressief en zocht ruzie met mijn andere reu. Hij heeft uiteindelijk tot bijna 2 jaar in de bench gezeten s'nachts en als wij weg waren.
En nu... hij is 2,5 jaar oud het is een schat van een hond. Aanhankelijk, trouw, kent zijn plaats en voelt zich fijn.
Enige manko aan deze is dat hij verlatingsangst blijft houden. Hij kan goed alleen zijn samen met mijn andere reu maar ik moet niet hem alleen thuis laten en de ander meenemen dan breekt ie de hele tent af. Maargoed dat is dan zijn "rugzakje" daar is prima mee te leven.
Kijk uit dat die van jou niet net zo ontspoort want je bent aardig op de verkeerde weg als ik het zo lees (niet vervelend bedoeld !)
) In huis luister hij heel goed maar buiten zijn er gewoon weinig regels op gesteld, hij weet dat hij moet zitten en wachten als we oversteken en nooit van de stoep of het grasveld mag maar dat was het ook wel. Moet ook eerlijk zijn dat het niet altijd even makkelijk is om te proberen je pup iets te leren als je in je andere hand nog een hond hebt. Sonja_vR schreef:waarom gaat hij zo uit zijn dak?
hier heb ik er 1 die ging uit zijn dak uit pure nijd omdat hij niet in de bnch wilde, niks angst of wat dan ook, geen antipathie tov de bench etc, maar puur : ik zit in de bench en ik wil los rond baggeren.
meneer is nogal dominant en laat gewoon heel duidelijk merken als er iets niet naar zijn zin is.
die zat dus rustig uren lang steeds harder uit zijn dak te gaan omdat hij zichzelf ook steeds verder over de zeik hielp.
Wispeltuur schreef:Sonja_vR schreef:waarom gaat hij zo uit zijn dak?
hier heb ik er 1 die ging uit zijn dak uit pure nijd omdat hij niet in de bnch wilde, niks angst of wat dan ook, geen antipathie tov de bench etc, maar puur : ik zit in de bench en ik wil los rond baggeren.
meneer is nogal dominant en laat gewoon heel duidelijk merken als er iets niet naar zijn zin is.
die zat dus rustig uren lang steeds harder uit zijn dak te gaan omdat hij zichzelf ook steeds verder over de zeik hielp.
Ikg vermoed wel dat dit bij onze pup ook het geval is, maar met zekerheid kan ik t niet zeggen, kan niet in zijn koppie kijken jammer genoeg.
Hij kan alleen blijven maar is t volgens mij gewoon niet mee eens dat hij van zijn vrijheid word beroofd..
Wispeltuur schreef:Sonja_vR schreef:waarom gaat hij zo uit zijn dak?
Ikg vermoed wel dat dit bij onze pup ook het geval is, maar met zekerheid kan ik t niet zeggen, kan niet in zijn koppie kijken jammer genoeg.
Hij kan alleen blijven maar is t volgens mij gewoon niet mee eens dat hij van zijn vrijheid word beroofd..
Wispeltuur schreef:Hoe denken jullie over het muilkorfje waar ik het eerder over had? Vriendelijk of juist cru?