En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:56

Ik was zo als altijd gewoon voor de lol markplaats aan het afspeuren...
Toen kwam ik mijn oude beagle tegen.. Ik schrok me rot!
Ik heb hem helaas weg moeten doen door omstandig heden thuis (me moeder vond hem niks)
Hij heeft nu kinderen gebeten & katten/kippen vermoord.

Ik kan dit nog niet geloven hij liep hier bij mij in huis met 4 katten en een andere hond.
Nu hoop ik dat iemand een super lieve hond zoekt & er dus wel wat voor over heeft!
Ik vind het namelijk zo erg!
Voor een beeld van Bikkel :
[BB-ITP] Mijn nieuwe aanwinst Bikkel...

Verder ben ik erg benieuwd of iemand dit ook mee gemaakt heeft?
Of iemand die hier in ervaring heeft?

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:58

Nee, gelukkig nog nooit meegemaakt.
Ik heb zelf een hond, maar die blijft bij mij tot z'n dood.

Jammer dat jouw ex- hond een marktplaats hondje is geworden met een bijt verleden.
Beste zou zijn als ie wordt ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door littlegun op 24-03-13 23:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:00

Ja maar dat verdient die niet vind ik....
Hoe harder je hem aan pakt hoe veller hij word...
En ik vind het zo jammer dat ik hem dan na 2 jaar zo tegen kom =(

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:02

Hij staat niet voor niks weer op marktplaats, zo'n dier is helemaal verpest.
Niet zijn schuld, maar door alle eigenaren die hij heeft gehad

Kun je hem zelf niet weer terug halen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:03

Dus jij hebt hem in februari 2011 als 11 maanden oude hond opgehaald ergens. Toen is hij bij jullie weggedaan en nu moet hij weer ergens anders naartoe. Dus als 3 jarige gaat hij naar zijn 4e of 5e adres.

Arm dier... Ik kan me voorstellen dat jij medelijden met hem hebt. Waarom vond je moeder hem niets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:04

Met 3 katten & een andere hond in huis lijkt het me niet verstandig!
Ik hoop dat ik deze manier bij mensen terecht kom met een boerderij (in een bance) kan wonen.
Bikkel is namelijk wel super lief & als ik geen andere huisdieren had was de keuze indd erg makkelijk geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:05

Pff indd het was de fokker, toen de mensen waar ik hem haalde... Toen waar ik hem heen dee & hun moesten hem ook weer weg doen. & nu zit Bikkel bij deze mensen indd!

Mijn liep haar voor de voeten, vroeg te veel aandacht... Plaste op de bank enz...

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:06

Ja, dat begrijp ik, kan me idd ook voorstellen dat je schrok toen je hem op marktplaats zag. :(:)
En ook dat hij bij jou nog een lieve hond was.
Alleen je weet niet wat er met hem is gebeurd, bij de andere eigenaar(ren).
Misschien is zo zo verpest dat hij niet meer te vertrouwen is en past jouw beschrijving allang niet meer bij de hond.
Maar kinderen bijten en katten/konijnen doodbijten vind ik best heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:09

Nee ik las het en vond het echt schokkend!
Morgen bel ik naar deze mensen & hoop ik dat ik een keer kan langs komen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:30

Hoe lang geleden hebben jullie hem weggedaan?

Ja, als ik ga rekenen, in 02-2011 was hij dus al 11 maanden, dus ik ga ervan uit dat hij bij de fokker (1) vandaan komt, met 8-10 weken naar een nieuwe baas (2), die hem wegdoet naar jullie (3). Vervolgens doen jullie hem weg naar weer een nieuwe baas (4) en zij op hun beurt zoeken weer een nieuw adres (5). Als hij in februari 2011 11 maanden was, is hij in maart 2010 geboren. Dat maakt hem nu net 3 jaar.

Ongelofelijk. Onacceptabel. Zo ga je niet met dieren om. Breng hem dan naar een goed asiel, daar krijgt hij in ieder geval een (her-)opvoeding en wordt er een passende baas voor hem gezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:33

Dit was echter toen ook zeker NIET mijn bedoeling & ik zoek een oplossing En hoef ik niet de grond ingetrapt te worden hoe jij het zou doen, dit is gebeurd, kan er niet aan doen helaas & niemand van deze mensen trouwens! Hij heeft een hele schatiige uitstraling waar mensen voor vallen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:59

Ik had het niet over jou, mop. Ik weet dat jij hier niet voor gekozen hebt, dat staat duidelijk in de OP. Alleen zo'n situatie voor welke hond dan ook vind ik gewoon zo sneu. Ik wil je echt niet de grond in trappen, sterker nog, ik vind het lovenswaardig dat je wil gaan kijken en misschien tot een oplossing komen voor Bikkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:01

Ahh zo, ja ik vind ook dat geen elke hon dit verdient, sterker nog geen enkel dier! Dus ik hoop zo dat ik wat tegen kom!

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:01

Een schattige uitstraling zegt niks.
Alleen maar dommigheid van mensen om dan niet verder te kijken.
Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic?
Een nieuw baasje vinden voor de hond?
Dat lijkt me heel onlogisch gezien het bijten en doden door de hond.
Of dat het zo jammer is dat jij de hond ook niet kon houden?
Dat je moeder hem niks vond is een vreemde reden ook.
Haatte ze de hond zo erg dat hij een marktplaatshondje moest worden?
Dan had jij in eerste instantie geen hond moeten nemen als je moeder het er niet mee eens was.
Verantwoordelijkheid over je eigen huisdieren ligt altijd bij jezelf.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:06

Sorry, maar ik vind dat zowel jij als zijn 3 andere eigenaren hem samen verpest hebben :n
Dat arme beest van hot naar her slepen.. denk toch is na voor je een dier koopt of je hem wel kunt opvoeden en onderhouden. Want zeg zelf, op de bank plassen en in de weg lopen is een kwestie van opvoeden waar jullie te kort geschoten zijn.

Bah... Arm beest.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:07

Arm beestje :( vresenlijk vind ik dit.
Daarom kijk ik ook nooit op marktplaats, ik neem ze allemaal mee..
Misschien kun je bij beagle-adressen eens gaan vragen
Of zijn oude fokkers opbellen?
Er zijn veel adressen die beagles opvangen die herplaats moeten worden
En met wel héél veel positieve verhalen!

Weetje bij welke fokker hij vandaan komt?

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:08

Sorry, laatste stukje van mij komt wel heel boos over.
Maar ik vind zulke verhalen altijd zo erg, dat gesleep met dieren.
'Bezint eer ge begint'
Laatste zin van mij in dit topic:
hopelijk vindt de beagle nog een nieuw baasje, misschien dankzij dit topic.
En mocht de hond niet meer te handhaven zijn in een gezin, dan zou het beter zijn om hem in te laten slapen.
Dat dan liever dan steeds van hand tot hand te gaan.
Succes
Laatst bijgewerkt door littlegun op 25-03-13 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:09

Ik ben het ergens wel een beetje eens met littlegun..

Is het misschien een optie om de hond over te nemen, om daarna uit zn lijden te verlossen? anders blijft hij van huis, naar huis, naar huis gaan tot het moment dat hij ergens achtergelaten wordt in en bos..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:11

Ik vind dat je gelijk heb hoor littlegun
Als alle eigenaren zo zouden denken
Zou er een hoop minder ellende zijn..
Ik kan mijn beagle-terrorist ook wel eens achter het behang plakken
Maar weg doen? Nooit
Neem je verantwoording gewoon denk ik dan...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:12

Celiien, een da laat niet zo maar een jonge hond in slapen hoor.
Bij een goed baasje kan hij heus wel weer "zichzelf" worden..
Laatst bijgewerkt door Angeliquee18 op 25-03-13 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:12

smurffie schreef:
Sorry, maar ik vind dat zowel jij als zijn 3 andere eigenaren hem samen verpest hebben :n
Dat arme beest van hot naar her slepen.. denk toch is na voor je een dier koopt of je hem wel kunt opvoeden en onderhouden. Want zeg zelf, op de bank plassen en in de weg lopen is een kwestie van opvoeden waar jullie te kort geschoten zijn.

Bah... Arm beest.

Inderdaad wat sneu. Weet nog wel onze vorige hond hadden we uit het asiel hij was toen 6 maanden oud en al 3 mensen hadden hem terug gebracht naar het asiel. Als iedereen eens beter nadenkt over de aanschaf van een hond kan je heel veel voorkomen. Hond kan er niets aan doen die is waarschijnlijk erg gefrustreerd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:15

Angeliquee18 schreef:
Celiien, een da laag niet zo maar een jonge hond in slapen hoor.
Bij een goed baasje kan hij heus wel weer "zichzelf" worden..

Maar de vraag is gaat hij dat goede baasje vinden? niet heel l*llig bedoeld maar TS dacht ook dat ze een goed baasje was, en zie het resultaat ;)
Gezinnen zullen het risico nu al niet eens meer nemen ivm kinderen. Mensen met andere honden/katten ook niet..
De kans dat hij naar iemand gaat die denkt 'ohjoh, dat kan ik wel aan', wat vervolgens niet gebeurd is vrij groot. dan zou ik voor die optie gaan, en ik denk dat als een DA het verhaal uitgelegd wordt, deze best hiermee in overeenstemming gaat :j En ja, dan vind ik dat TS dat zou moeten doen ja, die heeft de hond (weliswaar niet zo bedoeld maar toch) in dit proces gebracht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:15

Ik kon er niks aan doen geloof me haha & een hond op die op de bank plast & dr niet mee stopt hoe streng je ook bent? Nee sorry dat werkt ook niet! Jullie mogen vinden dat we hem verpest hebben maar gelukkig weet ik beter! Ik had hem zelf namelijk ook van Marktplaats net als een andere hond die ik van Marktplaats heb (heeft onder tussen een ander onder komen bij een vriend van mij ook door redens!) Maar je kan niet een mens maar dan ook nooit zeggen dan had je maar geen hond moeten nemen. Zeggen we dat ook tegen al die mensen die hun gezonde paarden naar de slacht brengen? Of alle andere 100000de dieren die te koop staan op marktplaats?? Nope. Ik wil hier mee bereiken dat ik het verschrikkelijk vind & miss op deze manier een plekje voor hem kan vinden, dat is wat ik nu even het belangrijkst vind!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:20

macholoverr schreef:
Ik kon er niks aan doen geloof me haha & een hond op die op de bank plast & dr niet mee stopt hoe streng je ook bent? Nee sorry dat werkt ook niet! Jullie mogen vinden dat we hem verpest hebben maar gelukkig weet ik beter! Ik had hem zelf namelijk ook van Marktplaats net als een andere hond die ik van Marktplaats heb (heeft onder tussen een ander onder komen bij een vriend van mij ook door redens!) Maar je kan niet een mens maar dan ook nooit zeggen dan had je maar geen hond moeten nemen. Zeggen we dat ook tegen al die mensen die hun gezonde paarden naar de slacht brengen? Of alle andere 100000de dieren die te koop staan op marktplaats?? Nope. Ik wil hier mee bereiken dat ik het verschrikkelijk vind & miss op deze manier een plekje voor hem kan vinden, dat is wat ik nu even het belangrijkst vind!

Als dat niet zou kunnen dan moet een ander er maar mee leven dat de hond op de bank plast of moet hij buiten in een hok??
Tuurlijk is dat op te lossen, je moet het alleen willen en daar zit waarschijnlijk het probleem. En ja iedereen zou een wat serieuzer moeten nadenken voordat ze welk dier dan ook aanschaffen het zijn geen wegwerp artikelen die je weer weg doet als ze je niet bevallen. En zo kom je wel over. Een ander hond ook al weg moeten doen. Je ma vond het niets blijven toch rare uitvluchten.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:22

Ik snap je punt wel hoor celiien, vind het alleen altijd zo "hard" klinken haha,
Omdat ik wel geloof dat elke hond op een goede manier herplaats kam worden,
Veel herplaatsingen dichtbij gezien met de gekste beagles om het zo maar even te noemen,
Alleen heeft ts hier ook niks aan,
Het is niet haar hond.. dus kan ze vrij weinig doen helaas..

@ ts, de schuld aan jou geven heeft geen nut meer nee,
Wel kan je bankplassen heel makkenljkk afleren maar goed
Een hond vertoont niet zomaar zulk gedrag ;)