Angst voor vliegende beesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Angst voor vliegende beesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:46

Naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd of er lotgenoten zijn. Ik ben als de dood voor rondvliegende dingen met vleugels. Duiven, musjes, noem maar op, alles wat langs komt vliegen zorgt voor paniek.
Toen er een musje per ongeluk op mijn kamer terecht kwam, heb ik staan janken als een idioot en heb ik iemand moeten bellen om het gevaar te moeten ruimen.
Toen ik bij een vriendin op bezoek ging die eventjes haar parkiet liet rondvliegen heb ik moord en brand geschreeuwd. :')
Als ik door de stad loop en er vliegt een duif langs, beland ik gegarandeerd in de nek van mijn gezelschap.

Wie oh wie is een lotgenoot? :')

LisaLucky

Re: Angst voor vliegende beesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:53

Heb het niet altijd, maar wel als ze over je heen vliegen, dus boven je. Het laatste puntje is dus heel herkenbaar, haha. Bij ons op het schoolplein hangen altijd meeuwen rond... ik blijf liever binnen :')

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:54

Ik niet, maar lees wel even mee :) stiekem een leuk topic!

Ik was trouwens best huiverig toen ik mijn papegaai opgehaald had, kende m niet en was heel voorzichtig. En mijn moeder, die dus fladder fobie heeft, steekt zo haar hand in de kooi :') hoppa!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:56

Leuk topic, zegt zij. :')
Ik werk m'n vriend ook altijd op de lachspieren met m'n acties als er wat rondvliegt. Ik vind het raar genoeg altijd minder grappig.

Topic is trouwens geopend naar aanleiding van een topic over papegaaien, die ik geweldig vind. In ieder geval, op de filmpjes die ik heb gezien, maar dan fladderen ze ook niet rond m'n hoofd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:59

horzels bijen en wespen, hebben ook vleugels, dan flip ik ook.
tot iritatie van sommige mensen.
die klote beesten moeten mij ook vaak hebben.
vogels gaat wel, maar die steken niet en blijven wel uit de buurt.

vleermuizen daar en tegen haat ik ook.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:02

Oh ja :j Vooral als ze boven je vliegen :o Ben regelmatig vriendlief op de schouder gesprongen toen er een duif zo akelig dicht langs kwam.

Vorige week was ik op een verjaardag en daar zat een kip op de schutting, was van de buren en ontsnapt. Iemand vond het nodig het beest weer in eigen tuin te jagen. Nou die kip kwam dus echt zo dicht bij dat mijn haren ervan wapperden. Dan ben ik dus ook direct weg he!! :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:02

Vliegende kleine beestjes zoals wespen heb ik geen angst voor, alleen de grotere beesten die fladderen. Puur voor het gefladder geloof ik. :')

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:03

Horzels en bijen snap ik.. Moet erge moeite doen om kalm te blijven bij een wesp of bij, want wanneer ik gek doe komen ze juist :') horzels ook, rotbeesten..

Maar tja vogels, die kunnen niet echt kwaad doen en zullen liever vluchten denk ik altijd maar. Behalve een papegaai eigenlijk, die kraakt je vinger als een nootje :P maar gelukkig doen ze dat (bijna) nooit. :P moeten ze wel een heel goede reden hebben.
'
Maareuhm we hadden het over angst :p

Vertelt mn moeder net dat ze Felipe uit dr mond had laten eten :') jakkes! Maarja haar angst is wel over :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:05

Wespen e.d. moet ik ook niks van hebben. Ben veel te bang voor de gevolgen van een steek van zo'n beest. Afgelopen zomer nog gestoken en daar ben ik echt een dag akelig van geweest.... Steeds koud hebben e.d.

En ik ken niemand met een papegaai, alleen de dierenwinkel bij mijn werk en daar kom ik dus ook niet :o

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:10

SAKKIA schreef:
Wespen e.d. moet ik ook niks van hebben. Ben veel te bang voor de gevolgen van een steek van zo'n beest. Afgelopen zomer nog gestoken en daar ben ik echt een dag akelig van geweest.... Steeds koud hebben e.d.

En ik ken niemand met een papegaai, alleen de dierenwinkel bij mijn werk en daar kom ik dus ook niet :o

Nou, aangenaam :p misschien moet ik maar cursussen gaan organiseren.. 'overleef uw angst '

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:55

Geen vogels. Vlinders, daar ben ik panisch voor. :\

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:47

Van het gezoem van wespen en vliegen kan ik echt niet tegen. Arghhh.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:06

Hahah mijn vader heeft sinds het bezoekje dierentuin. Niks meer met vlinders :').. We gingen de vlindertuin in al die vlinders komen op hem af. Hij rennend en om zich heen slaand door die vlindertuin :') niet voor herhalingvatbaar

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:51

Tellie schreef:

Hier hetzelfde!
En vliegende sprinkhanen, van die heule grote die alleen in Australie voorkomen. Doodsbenauwd ben ik ervoor, panisch, en ik weet echt niet waarom.
Ik ga komende zomer weer naar Australie en ik droom er nu al over :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:54

Tellie schreef:

Ik ben dus niet alleen. Brr... Vlinders

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:02

Da's inderdaad een fobie die wel vaker voorkomt. schoonmama is ook als de Dood voor alles wat vliegt hihi.. Maar over het algemeen worden bv. vogels die binnenshuis gehouden worden geknipt zodat ze niet meer kunnen vliegen, dus als je een fobie voor het 'vliegen' hebt maar een papegaai verder super vindt, kun je ze gewoon aanschaffen hoor :D. Regelmatig laten kortwieken en probleem opgelost hihi ;).. Papegaaien zijn ook echt leuk :D Helaas krijg ik manlief niet zover

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:03

leanneXXnona schreef:
Hahah mijn vader heeft sinds het bezoekje dierentuin. Niks meer met vlinders :').. We gingen de vlindertuin in al die vlinders komen op hem af. Hij rennend en om zich heen slaand door die vlindertuin :') niet voor herhalingvatbaar

Ja daar krijg je ook wel kriebels van als je door die vlindertuin loopt en die beesten komen dan op je af.. :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:05

Vlinders zijn hartstikke mooi! Die kan ik echt niet eng vinden!
Vind het wel komisch omschreven TS _O- Moest stiekem wel lachen :D

Ik kan me niet voorstellen dat je zo bang bent voor alles wat vliegt..Ik vind ze allemaal wel schattig.. :') Maar er zijn ook mensen die niet voor kunnen stallen dat ik als de dood voor spinnen ben. :=

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:07

haha ik vind het ook een grappig topic :D
Ornithofobie heet het, heel veel mensen hebben dat.
ben blij dat ik er geen last van heb. Mijn opa heeft altijd heel veel duiven gehad voor de sport dus ik ben ermee opgegroeid :') Spinnen daarentegen.. brrrr :=

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:50

Niet echt voor alle vliegers, wel insecten.. en dan met name steekbeesten :(
Stond te douchen vandaag, zie ik ineens een MEGAWESP vlak bij me omfg |(
Ik spring supersnel de douche uit, handoeke om en: MAAAAAAAAAAAAAAM ER IS EEN WESP KOM SNEL *jankt half*
Echt ik word helemaal panisch gewoon als ik ze zie -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:23

gister vlogen de vleermuizen hier over het erf.. vlak boven mij ook wel ik moest in schemer nog na stal.. ook niet mijn favoriete dieren!

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:27

Hoe herkenbaar!
Ik durfde zelfs niet met open dak te rijden (had een cabrio) omdat ik bang ben voor wespen.. Stel je voor als je in de file staat en er komt er 1 langs :=
Ramen open thuis in de zomer? No way zonder hor!

Als ik er 1 zie ren ik al weg, in paniek, kan er niks aan doen...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:29

Hier precies hetzelfde! En ook de vlinders... Daar ben ik me wel niet panisch voor! Brr vreselijk. Motjes zijn het aller ergst.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:29

Tellie schreef:

Ik ook! Vooral nachtvlinders en ook van die langpootmuggen en niet te vergeten libelles.. VRESELIJK!!! Ze krijgen mij slaand nog niet in de vlindertuin in de dierentuin, brrr!

Vogels daarentegen heb ik helemaal geen moeite mee.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:33

Ja hoor, heel herkenbaar (moest wel ff lachen om je beschrijving in de OP). Zelfs als ze niet vliegen zoals kippen. Ook ga ik in een grote boog om ganzen heen die op het fietspad staan.
En libellen, brrr die zijn ook eng!