ervaringen amerikaanse bulldog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

ervaringen amerikaanse bulldog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 15:06

Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die een amerikaanse bulldog hebben of kennen. Wij overwegen er één aan te schaffen namelijk. Ik heb er al wel veel over gelezen maar praktische ervaringen zijn natuurlijk altijd beter.

De hond die wij zoeken:
- gezinshond
- goed met kinderen
- goed met onze andere hond en de kat
- hond die van veel beweging houdt, aandacht en ook van spelen
- waaks kan zijn, maar wel gewenst bezoek aanvaardt
- "stoer" overkomen op vreemden

Volgens wat ik heb gelezen kan de amerikaanse bulldog aan al deze verwachtingen voldoen, maar wel mits goed en consequent, doch vriendelijk opgevoed.

Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten voor de aanschaf bij dit ras?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:09

Moeilijk ras wat gezondheid en karakter betreft, alleen geschikt voor de ervaren hondenbezitter. Is mijn persoonlijke mening dan he. ;)

Muronia

Re: ervaringen amerikaanse bulldog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 15:11

Kun je eens uitleggen waarop je je mening baseert? (we hebben wel ervaring met honden trouwens)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:14

Bassenqua schreef:
Moeilijk ras wat gezondheid en karakter betreft, alleen geschikt voor de ervaren hondenbezitter. Is mijn persoonlijke mening dan he. ;)

Helemaal mee eens. Heb er een poos (6 maanden) eentje uitgelaten. Ik ben niet slecht met honden maar hier had je wel je handen vol aan. En hoe klein zijn je kinderen? Ik vond ze namelijk ook best wel eens lomp...

Hoe groot wil je je hond?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 15:17

mijn dochter is 4 en we willen graag een grote(re) hond erbij. We hebben nu een kruising maltezer x jack-russel reutje van 13 en zijn recentelijk verhuisd naar een huis met veel ruimte (ook de paarden aan huis).

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:17

Ik ken er 2 van een vriend van ons. Zijn lief tegen hun katten (en lief tegen elkaar). Alleen niet zo lief tegen andere honden (1 van de 2 loopt buiten met een muilkorf). Als ze iets niet willen doen ze het gewoonweg niet (lekker koppig, maarja dat is onze franse bull ook - hoort een beetje bij de bullies he haha). Ze zijn lief tegen kinderen (die moeder is oppasmama). Echt beweging houden ze niet van, ja een stukje lopen. Maar echt spelen zie ik ze eigenlijk haast nooit doen (oke ik ben ook niet bij ze in huis dus hoe dat daar gaat weet ik niet, kan alleen oordelen over hoe ze buiten zijn). Ze komen wel 'stoer' over, ze lopen daar ook altijd op het terrein. Zijn wel gek van aandacht.
Volgends mij heb ik nu al je punten mee genomen haha. Het enigste waar ik wel op zou letten qua aanschaf is hoe de neus staat. Ik 'ken' er hier nog 1 in de buurt en die hoeft maar even te lopen en hij hijgt als een gek. Dus de neus zou ik het belangrijkste vinden (dit is ook een punt waar we bij onze Franse op gelet hebben). Verder vindt ik het ook echt prachtige honden en hun karakter spreekt me ook wel aan. Als je hem/ haar van puppy af aan neemt zou ik wel een trainingscursus doen met hem/haar en veel met andere honden in contact laten komen (maarja dat zou ik met vrijwel elk ras doen).

Edit: lomp met kleine kinderen zijn ze idd. Ze letten nou niet echt op hoe groot ze zijn etc. :+ Maarja onze franse kan ook behoorlijk lomp zijn. Volgens mij zijn meerdere rassen dit wel.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:19

Ik heb een amerikaanse bulldog, echt de meest geweldige hond die ik ken. Maar het blijft een individu opzich, zijn zusjes en broertjes zijn namelijk een wereld van verschil. Mijn hond voldoet aan al je omschrijvingen in je openingspost, maar een van zijn broertjes is weer exact het tegenovergestelde, toch hebben zijn baasjes meer dan hun best gedaan om aan een goede opvoeding te voldoen.

Sowieso vind ik dat je altijd voorzichtig moet zijn met honden en kinderen, zeker een ras als de bulldog. Over het algemeen, de bullies die ik ken, zijn geweldig met kinderen. Maar er zijn natuurlijk grenzen. Ik kan je alleen vertellen over mijn persoonlijke ervaring met bulldogs, ik kan ze niet allemaal over 1 kam scheren.. Ze zijn niet voor jan en alleman, een consequente aanpak is bijna verplicht zou ik zeggen, ze kunnen erg moeilijk zijn!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:20

Consequente aanpak moet je zeker hebben bij ze, als eenmaal iets niet mag moet je je hier aan vast houden. Anders gaan ze over je heen lopen. De bullies die ik zo allemaal ken zijn idd gek met kinderen alleen tsja ze zijn wat lomp :P

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:28

mijn bull wordt straks alweer 10 jaar. en voldoet aan je lijstje. heb er echt een super hond aan. mijn dochter van bijna 2 denkt dat ze haar als pony kan gebruiken en alles wordt geaccepteerd. ze kan best onderdanig wezen. dat moeilijk ras wat gezondheid en karakter ken ik totaal niet. ze is mijn eerste bull. ze is inderdaad wel lomp als ze aan het spelen is. dat dan weer wel. maar met de kinderen is ze altijd voorzichtig.
zo zie je maar ieder heeft weer een andere ervaring.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:19

Leorah schreef:
mijn dochter is 4 en we willen graag een grote(re) hond erbij. We hebben nu een kruising maltezer x jack-russel reutje van 13 en zijn recentelijk verhuisd naar een huis met veel ruimte (ook de paarden aan huis).

Moet zeggen dat bij die 2, ik zelf niet voor een am bull zou kiezen. Ze zijn namelijk nogal lomp, je dochtertje wordt zeer waarschijnlijk omver gelopen en je kleine hondje kan best eens een grote zware poot op z'n rug krijgen (en met zo'n leeftijd bij een kleine hond zou ik dat enigszins gevaarlijk vinden).

Verder zijn het ontzettend lieve honden, maar net als bij alle bulldoggen weten ze niet van ophouden. Als ze dus met een hond willen spelen en die wilt dat niet en gromt/hapt, zullen ze 2 sec. ophouden om vervolgens weer verder aan te dringen, wat dat betreft zijn het dus echte bullebakken ;)
Wanneer een bull eenmaal wilt vechten, kan hij zichzelf niet meer stoppen. Nu ligt die grens bij een ambull meestal best hoog, maar eenmaal erover heb je dus wel een hoop gewicht en spiermassa in toom te houden.

Ik zou een herder (of pitbull als je meer van dat soort type honden valt) denk ik beter vinden passen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:00

ik zou er zelf inderdaad ook niet voor kiezen zoals Sassol al zegt, ze zijn lomp
daar waar ik het voer ga halen die hebben er ook 1 ( eerst 2 en hebben 2 nestjes gehad), maar het zijn geen makkelijke honden, hebben veel aandacht nodig en kunnen niet veel alleen zijn. breken de 'hut' echt af. ( mijn ervaring ). je zult inderdaad erg concequent moeten zijn. ze zijn niet gevaarlijk maar hebben een eigen willetje, zijn lomp en ja groot en lomp zorgt voor blauwe plekken bij kleine kinderen.

maar als ik jou was zou ik eerst nog eens goed informeren over die ras.

heel veel succes ermee

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:13

Oja.. ook in de hut afbreken bij lang alleen zijn kan ik t herkennen.. Daar had die van mij ook erg last van toen hij nog wat jonger was, maar dat gaat steeds beter. Mijn ervaring is dat t af te leren is, maar het neemt wel tijd en energie in beslag.
Ze zijn inderdaad erg lomp, maar met kinderen heb ik dat nog niet meegemaakt.. Juist het tegenovergestelde eigenlijk.. De mensen waar mijn bull vandaan komt hebben er nog 3 in huis met hun dochtertje van 2 en hun baby van een paar maand. De kinderen worden juist goed in de gaten gehouden door de honden en 'beschermd' door ze. Het is niet dat ze onbekende mensen aanvallen die te dicht bij komen. Er word echt heel voorzichtig met ze omgegaan.. Supergaaf om te zien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:33

Sassol mijn kleine hond laat echt absoluut niet met zich sollen. De andere hond zal zeker de onderdanige worden, daar hoef ik niet bang voor zijn. De 2 rassen die je daar opnoemt zijn (hoe toevallig) uitgerekend de 2 rassen die bij mij de deur dus echt niet in komen. Met beide rassen zeer slechte ervaringen. Herders heb ik zo ongeveer trauma's van uit mijn jeugd (enkele zeer valse exemplaren uit de buurt).

De liefste herder verandert wanneer ik in de buurt ben in een rij tanden, puur omdat ze mijn angst voelen (echt waar, meerdere keren een poging gedaan om toch in contact te komen met een 'lieve" herder van kennissen.)

Daarnaast heb ik mijn reutje op het nippertje weten te redden uit de bek van een pittbull, dus echt geen denken aan zo'n hond.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:08

Onze ambull voldoet bijna aan al je eisen.
Katten gaat niet maar hier is hij ook niet mee opgegroeid.
Ik heb een zoontje van 2, 5 en de ambull was er eerder.
En ja met zijn 50 kilo is hij best eens lomp en heeft de kleine wel eens om ver gelopen.
Kinderen kunnen wel tegen een stootje.

Wel moet je erg consequent zijn in je opvoeding ( maar goed dat moet bij elk ras).
Wij hebben nog een hond van 3o kilo en 1 van 2, 5 en de grote en kleine spelen hartstikke leuk!
Voor de kleine is hij veeeeeel minder lomp als die van 3o kilo.

Wel zou ik goed kijken waar je hem haal en hoe de basis mee gegeven word.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:10

En mijn zoontje laat ik nooit alleen met ze.
Niet omdat het een ambull is of wat voor ras dan ook.
Puur omdat het dieren blijven en je nooit weet wat de kids uit spoken.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:13

Die van ons kunnen juist heel goed alleen zijn en zijn i huis erg rustig.
Maar krijgen dan ook genoeg beweging buiten.
Al moet ik zeggen als het weer eens heel slecht is en we paar dagen alleen ff snel uitlaten is hij ook gewoon erg rustig.
Denk ook gewoon een kwestie van opvoeding.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:59

Leorah schreef:
Sassol mijn kleine hond laat echt absoluut niet met zich sollen. De andere hond zal zeker de onderdanige worden, daar hoef ik niet bang voor zijn. De 2 rassen die je daar opnoemt zijn (hoe toevallig) uitgerekend de 2 rassen die bij mij de deur dus echt niet in komen. Met beide rassen zeer slechte ervaringen. Herders heb ik zo ongeveer trauma's van uit mijn jeugd (enkele zeer valse exemplaren uit de buurt).

De liefste herder verandert wanneer ik in de buurt ben in een rij tanden, puur omdat ze mijn angst voelen (echt waar, meerdere keren een poging gedaan om toch in contact te komen met een 'lieve" herder van kennissen.)

Daarnaast heb ik mijn reutje op het nippertje weten te redden uit de bek van een pittbull, dus echt geen denken aan zo'n hond.

Ochja, snap dat dan niet je voorkeur is!
Dat je kleine hond niet met zich laat sollen kan best wezen, een Bulldog weet gewoon niet van ophouden ;) Die zijn nog koppiger dan een ezel :+
En vanuit een speelse beweging een poot op de rug, kan veel kapot maken bij een kleine hond.

Bulldoggen zijn oha geen honden om de hele dag alleen te laten, ze houden heel erg van gezelschap. Maar ze kunnen prima een paar uurtjes alleen zijn, dat is gewoon een kwestie van opvoeding.

Misschien dat het heel leuk zou passen hoor, een ambull, ik zou er niet voor kiezen met een kleine hond en jong kind.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:03

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:19

Ik ervaar dat toch echt anders hoor.
Als mijn andere aangeven klaar te zijn met spelen stop hij gelijk.
Als we zelf wild spelen hoef ik maar klaar of au te zeggen en hij stopt.
Ook naar ons zoontje van 2, 5 luisterd hij.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:26

Ik ervaar Boxers juist ongeschikt met kleine/jonge kinderen omdat hun juist hun enthousiasme teveel kan zijn en érg druk! Maar dat is mijn ervaring.. Dan heb ik liever een bull in huis met jonge spruiten..

Misschien niet erg bulldog achtig.. maar wat dacht je van een engelse stafford TS? Volgens mij staan zij zelfs bekend als The Nanny dogs.. Ze zijn best stoer maar niet groot, iig een stuk kleiner dan de Amerikaanse stafford.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:34

Als ze opgroeien met jonge kinderen zijn Boxers goed te doen hoor :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:45

Afbeelding

Bozzy, 4 jaar :D

Ik verbaas me bij jullie ervaringen.. Bozzy was echt een goedzak die altijd meteen luisterde! Ik moest niet vreselijk consequent zijn hoor.. Duurde soms wel even voor ie iets snapte voor het eerst haha, maar verder echt een droom van een hond, echt super makkelijk in de omgang! Liep los, aan de voet, ging zitten, gaf pootjes, schooide niet, was uiteraard zindelijk :+ Alleen als ie een kat zag had ik niks meer te zeggen :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:50

Ik heb een am bull teef van anderhalf jaar oud nu... Werkelijk waar nog nooit zon lieve makkelijke hond mee gemaakt. :) doet geen vlieg kwaad. Maar is met kinderen heel onzeker en wil dan Welleens grommen. Ik laat haar ook nooit alleen met kleine kinderen. Ik kan je darkenwald aanbevelen als fokker.. In mijn profiel staat een foto van mijn teef. Succes!!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:51

Hoooooly sh*t!! Dat is geen hond joh.. Ik heb een hond.. Dat is gewoon een beer :')

Hij ziet er wel echt uit zoals je hem omschrijft :D

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:52

Hier dus precies hetzelfde, katten tegen komen aan de riem gaat goed.
Maar los of in huis gaat echt niet :+