Niet op kunnen schieten met moeders hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oudaccountx

Niet op kunnen schieten met moeders hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 22:48

Zo. Waarschijnlijk word dit een enorme zeik post, maar het vreet constant aan me.

M'n moeder heeft dit jaar een nieuwe hond gekocht, een Chihuahua (Ik hoor sommige al denken, géweldig... Maar nee..)
Ze heeft haar weg gehaald uit een gezin waar ze ontzettend ondervoed werd en constant door die kinderen (1, 3 en 6) werd gepakt en aangekleed werd met poppen kleertjes. Nou heb ik het sowieso al niet met die hondjes, maar ik wilde dit beestje een kans geven vanwege haar verhaal. Oké, hond opgehaald, het zat me niet lekker. Ik heb me er overheen gezet, moest het maar accepteren. Je kan geen vast oordeel hebben over iets voordat je het écht goed kent, toch?
Ah fijn, we zijn nu een tijdje verder maar het gaat me nu echt tot hier zitten. Beest heeft mij niks misdaan, maar gewoon de manier hoe ze kijkt, hoe ze doet, het bevalt me niet. Wanneer ik haar ga uitlaten met de andere hond (Franse bulldog) moet ik heel lang op haar wachten omdat ze je eerst nog een halfuur aan staat te gapen met die typische chihuahua blik, dit terwijl de andere hond haar behoeften al lang gedaan heeft. Constant opnieuw, opnieuw en opnieuw. Het zijn gewoon allemaal van die kleine dingen waar ik me énorm aan erger..
Nu zit ik dan wel in mijn toets(stress)week, dus er hoeft maar dit te gebeuren of ik voel me al aangevallen of reageer het op anderen af, maar ben net in huilen uitgebarsten van woede omdat ik die hond gewoon niet meer kan verdragen.

Ik vind het enorm triest voor dat beestje én voor mijn moeder dat ik mezelf er niet overheen kan zetten, maar het lukt gewoon niét. En ik denk dat een groot deel in mij het ook niet wilt, omdat ik zo verdomd eigenwijs ben.

Sorry, maar moest het gewoon even kwijt.. Als iemand nog een gouden tip heeft...

Even voor de duidelijkheid, mijn titel heeft waarschijnlijk verkeerd uit gepakt. Het is geen haat, maar ik kan er gewoon niet goed mee opschieten!
Laatst bijgewerkt door oudaccountx op 07-03-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marlonFloris

Re: Haten bestaat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:50

kun je helemaal niet opschieten met de hond of alleen met uitlaten niet? probeer de hond wat meer aan jou tempo mee te laten komen, snuffelen en rond kijken mag best maar zodra jij het genoeg vind dan moet de hond ook gewoon mee verder lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:52

't Is toch je moeders hond? ZIJ wou dat dier, dus dan neem ik aan dat ZIJ er ook voor gaat zorgen?
Als zo'n dier uitlaten bij jouw bijdrage in het huishouden hoort, 'ruil' je dat toch voor koken of strijken ofzo?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:52

Ik snap je probleem niet helemaal :? Dier heeft je niks misdaan... dit moet je toch echt bij jezelf zoeken.
Ik vind het namelijk niet gezond als je een dier haat.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 22:52

marlonFloris schreef:
kun je helemaal niet opschieten met de hond of alleen met uitlaten niet? probeer de hond wat meer aan jou tempo mee te laten komen, snuffelen en rond kijken mag best maar zodra jij het genoeg vind dan moet de hond ook gewoon mee verder lopen.

Ik kan gewoon helemaal niet opschieten met d'r. Binnenshuis heb ik wat minder last van haar, omdat ik dagen op m'n kamer zit. Maar probeer er gewoon zoveel mogelijk omheen te lopen, zodat ik niks verkeerds doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:55

Air schreef:
Ik snap je probleem niet helemaal :? Dier heeft je niks misdaan... dit moet je toch echt bij jezelf zoeken.

Haten is wat groot, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de pest aan een bepaald dier hebt.
Mijn zwager heeft ook zo'n beest en ik ben normaalgesproken dol op honden. Maar dat is gewoon een pestbeest :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:56

Air schreef:

nou dit dus idd, en dat diertje voelt jouw feilloos aan, kan je nagaan wat een stress zij heeft in jouw buurt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:59

Ik vind dat je je aanstelt. Het is maar een hónd... Als jij wilt dat ze loopt, loopt ze. Wil jij dat ze zit, gaat ze zitten.
Doet ze dat niet, is ze niet afgericht en zul je daar eerst aan moeten werken (of je moeder).

Air

Sonja schreef:
Air schreef:

Haten is wat groot, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de pest aan een bepaald dier hebt.
Mijn zwager heeft ook zo'n beest en ik ben normaalgesproken dol op honden. Maar dat is gewoon een pestbeest :D

Ik niet. Dier doet niks verkeerd.
Ja, ik ben laatst boos geweest op een kat die onze kat zat te stalken en gigantisch aggresief was, maar vooral boos ben ik dan op de eigenaar die de kat niet laat castreren waardoor dat beessie ook alleen maar gefrustreerd is door de hormonen.

saskiakefie

Haha ik kan me hier dus zo niks bij voorstellen, moet er stiekem zelfs een beetje om lachen. :o

Citaat:
maar gewoon de manier hoe ze kijkt, hoe ze doet, het bevalt me niet. Wanneer ik haar ga uitlaten met de andere hond (Franse bulldog) moet ik heel lang op haar wachten omdat ze je eerst nog een halfuur aan staat te gapen met die typische chihuahua blik

:') _O-

Dat je bepaalde mensen haat kan ik me zeker wel voorstellen, maar dieren? :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:01

Air schreef:

Je kunt niet met ieder dier een klik hebben, ik heb ook wel eens dieren meegemaakt waar ik echt niks mee kon of wilde. Ik vind het juist goed dat TS aangeeft niet met het dier door één deur te kunnen en hier om hulp vraagt.

Haat gaat wat ver, maar het kan best dat er geen klik is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:02

Je aan een dier irriteren snap ik trouwens wel, heb ik ook weleens als mn kat de hele tijd zit te jammeren, dan weer dit wil dan weer dat, en vervolgens weigert om gewoon naar de 'deel' te gaan terwijl ik dringend moet gaan ofzo.. maar da's anders en in een bepaalde situatie en het is vooral het gedrag en niet het dier zelf.. Maar misschien is het niet zo verstandig als ie daar blijft, straks doe je hem nog wat aan als ie weer met de typische chihuahua blik je aankijkt? :+
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 07-03-13 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:02

Sorry hoor maar wat kan jij zeiken :') Lijkt wel of je in de pubertijd bent....

Lees in je profiel dat je 15 bent.... lijkt me inderdaad een gevalletje pubertijd dan.
Laatst bijgewerkt door Yonker op 07-03-13 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:03

Geen klik is heel wat anders dan wat TS hier beschrijft.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:04

Is dit niet gewoon een klein beetje kinderachtig?

Neem toch aan dat je je hier wel overheen kunt zetten....

Dat het niet je beste vriend is okee, maar je kunt er toch gewoon normaal tegen doen?
Wat een onzin, sorry!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:05

Het is niet typisch haat, maar wel 'hekel/geen klik hebben aan' en gewoon irritaties. Weet dat ik mezelf af en toe echt behoorlijk kan aanstellen, maar probeer ook maar hier en daar te zoeken wat het beste is om te doen om het die hond zo plezant mogelijk te maken..

Chaos schreef:

Dat het niet je beste vriend is okee, maar je kunt er toch gewoon normaal tegen doen?
Wat een onzin, sorry!

Ik doe er ook normaal tegen, omdat ik niet wil dat die hond dingen van mij over gaat nemen o.i.d
Maar vind het wel vervelend dat het op deze manier moet, terwijl het niet zo hoeft te zijn.
Laatst bijgewerkt door oudaccountx op 07-03-13 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:05

Air schreef:
Geen klik is heel wat anders dan wat TS hier beschrijft.

Volgens mij beschrijft TS hier gewoon dat ze niet met het diertje op kan schieten, dus geen klik. TS noemt het haten, maar ik denk dat ze daarin wat overtrokken reageerde.

Als TS echt niet met het diertje door één deur kan, dan zal er toch echt een oplossing moeten worden gezocht, het dier moet wel welkom zijn en geen stress ondervinden omdat het niet klikt met het baasje.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:06

Heb je toevallig je maandstonden of zitten die er aan te komen? :') . Of wat moet ik mij voorstellen bij hoe snel jij mensen wel niet moet haten als je al een hondje haat omdat die niet "kijkt" zoals je het graag hebt en niet snel genoeg doordoet... :') .

Denk ook dat het eerder een kwestie van geen klik is :j .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:07

Desteney_ schreef:
Het is niet typisch haat, maar wel 'hekel hebben aan' en gewoon irritaties. Weet dat ik mezelf af en toe echt behoorlijk kan aanstellen, maar probeer ook maar hier en daar te zoeken wat het beste is om te doen om het die hond zo plezant mogelijk te maken..

Kun je niet gewoon NIKS doen met die hond? Gewoon negeren, niet uitlaten dat moet je moeder dan maar doen, dan negeert ie jouw ook vanzelf, klaar is kees... ofzo? Je beter dan dat je hem wat aan doet ofzo -O-

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:09

Yonker schreef:
Sorry hoor maar wat kan jij zeiken :') Lijkt wel of je in de pubertijd bent....

Lees in je profiel dat je 15 bent.... lijkt me inderdaad een gevalletje pubertijd dan.

* Doet ook profielspeuren*

Dit is de chi die je op die foto bijna dood knuffelt, is dat ook haat? :')

Sorry maar het klinkt inderdaad licht overtrokken, als de hond alleen stil staat met uitlaten is het misschien een idee om met het dier op cursus te gaan (jij of je moeder)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:11

Desteney_ schreef:
Het is niet typisch haat, maar wel 'hekel/geen klik hebben aan' en gewoon irritaties. Weet dat ik mezelf af en toe echt behoorlijk kan aanstellen, maar probeer ook maar hier en daar te zoeken wat het beste is om te doen om het die hond zo plezant mogelijk te maken..

Chaos schreef:

Wat een onzin, sorry!

Ik doe er ook normaal tegen, omdat ik niet wil dat die hond dingen van mij over gaat nemen o.i.d
Maar vind het wel vervelend dat het op deze manier moet, terwijl het niet zo hoeft te zijn.

Naar mijn mening doe je niet normaal naar de hond. Of althans. Je straalt heel wat anders uit naar de hond als dat prettig zou zijn, dat is tenminste wat ik begrijp.

Als jij er met boze, opgekropte, frustraties en een geirriteerde houding tegenover staat zal die dat ongetwijfeld voelen, en daar ook naar reageren.

Je zult je eigen houding moeten beteren vooraleer je van de hond kunt verwachten dat ie zich anders opstelt.
En het klinkt niet eens als een heel moeilijke hond?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:12

_San87_ schreef:
Air schreef:

Je kunt niet met ieder dier een klik hebben, ik heb ook wel eens dieren meegemaakt waar ik echt niks mee kon of wilde. Ik vind het juist goed dat TS aangeeft niet met het dier door één deur te kunnen en hier om hulp vraagt.

Haat gaat wat ver, maar het kan best dat er geen klik is.

mee eens!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:14

Misschien moet je eens met de vriend/man van Barbie praten :+

..Nu even zonder gekheid. Je hebt duidelijk geen klik met deze hond. Stop met aanstellen en doe er wat aan om wel een klik te krijgen, door bijvoorbeeld op cursus te gaan met je hond (is vaak beter voor de baas dan voor de hond). Want dat jij deze hond haat ligt toch echt aan jezelf..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:16

Ik mag hopen dat je je frustraties niet op dat hondje afreageerd in ieder geval. Dat beestje kan er verder ook niks aan doen dat ze als chihuahua is geboren en zo te horen heeft ze het tot nu toe ook niet makkelijk gehad. Zoals al eerder genoemd is voelt een hond feilloos jouw gemoedstoestand aan dus ik kan me voorstellen dat als jij (onterecht vind ik..) staat te zuchten en te steunen omdat ze iets langer nodig heeft om haar behoefte te doen het er echt niet sneller door gaat. Kijk maar uit dat ze zometeen door stress niet onzindelijk wordt in huis. Ik vind de reactie van 'in huilen uitbarsten' en 'tegen mensen uitvallen' omdat je een hond 'haat' echt bizar.

Maar goed, misschien een goed idee om tegen je moeder te zeggen dat ze hem zelf moet uitlaten, maar meid, ga die hond nou niet straal negeren want dát is past echt triest. Zo'n beestje snapt daar helemaal niks van.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:17

Chaos schreef:
Naar mijn mening doe je niet normaal naar de hond. Of althans. Je straalt heel wat anders uit naar de hond als dat prettig zou zijn, dat is tenminste wat ik begrijp.

Als jij er met boze, opgekropte, frustraties en een geirriteerde houding tegenover staat zal die dat ongetwijfeld voelen, en daar ook naar reageren.

Je zult je eigen houding moeten beteren vooraleer je van de hond kunt verwachten dat ie zich anders opstelt.
En het klinkt niet eens als een heel moeilijke hond?

Het is ook geen moeilijke hond, maar ze is gewoon veel liever met m'n moeder dan met mij. M'n moeder zegt zelf ook altijd 'Het is echt mijn hondje hé?' en dan is ze helemaal gelukkig en ik wil dit niet van haar afpakken als ik met zo'n hoofd rond loop als ik die hond zie. Ze hoeft bij mij echt niet zo te worden als hoe ze bij mijn moeder is, wil ik dit dan moet ik zelf in staat zijn om mijn eigen wil om te gooien en die hond te behandelen zoals ik wil dat ze mij 'behandeld', maar voor nu is het gewoon beter als ik die hond met rust laat en die hond mij met rust laat voordat ik aan 'een schone lei' wil beginnen. :Y)

En nee, geen zorgen dat ik die hond iets aan doe, zo triest ben ik nou ook weer niet. :+