Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pluisje88 schreef:jack russel is geen goed plan. Die van mij is heel lief, luistert prima,kan gewoon los in landelijke omgeving, maar loslopen in het bos zorgt toch echt voor te veel prikkels.
dan zie je hem denkenkonijntjes!
.
RuthenRoos schreef:Ik zou zelf een Border Collie overwegen als hond naast paard. Beweegt graag en veel. Slim en heel goed opvoedbaar. Veel handige commando's voor onderweg aan te leren.

ondanks dat ze pas een jaar of 5 is en die vorige ook. Er zit echt niks fanatieks in die 2. Ik denk dat dat nog wel meevalt.
). Vroeger haar wel eens mee genomen op buitenrit, maar toen was ze nog zo jong dat ze achter het paard liep en in de staart ging springen toen heeft ze een trap mee gehad en nu is ze bang voor paarden. Die zorgt er wel voor dat ze niet in de buurt van paardenbenen komt (ook wel handig!). Aan de fiets loopt ze overigens ook gewoon los en kan ze heel goed 'volgen'. Dat jachtinstinct zit er bij haar nog wel in (eekhoorntjes de boom in jagen is heel leuk, of even achter een vogeltje springen ofzo) maar niet zo dat ze continu weg vliegt en alleen aan het 'jagen' is. Als er toevallig 1tje op een paar meter afstand is ja dan springt ze er even heen en is het ook klaar. 
Zamora schreef:Ik heb zelf een aussie en die is top met paarden. Helaas nog niet kunnen combineren met een bosrit. Moet ook maar net los mogen lopen daar. En mijn hond is herstellende van een operatie helaas.
Saskia: het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.
Ik zou wel een ras nemen dat een grote will-to-please heeft en niet teveel jachtinstinct of zelfstandigheid. Want dan gaan ze hun eigen gang
Frederieke_ schreef:toch wil ik even de mensen tegenspreken die zeggen dat elke hond mee kan als hij maar goed is opgevoed, klopt over het algemeen, maar ik heb een teckel, maar dat is echt niet te doen hoor! die loopt haar neus achterna ipv haar baas
Die vind het veel te leuk om bij iedereen die hij ziet te gaan knuffelen, haha!
AngelSpirit schreef:Hangt niet van de hond af (behalve karakter) maar van het baasje, hoe je hem traint en waar hij/zij aangewend isIk zou wel een ras nemen dat een grote will-to-please heeft en niet teveel jachtinstinct of zelfstandigheid. Want dan gaan ze hun eigen gang
ik zou het liefst een golden retriever of iets hebben maar is dat een goed idee? moet een goedzak zijn ivm zorgboerderij liever geen herders, hij moet de baas wel beschermen als ik op stal ben in het donker, voel me dan nooit zo geweldig met alles, ook zou het gezellig zijn als hij gewoon langs de bakrand gaat liggen soms