Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn ervaring met Kooikers is wel dat het behoorlijk pittige hondjes kunnen zijn. Best eenkennig qua mensen en inderdaad niet erg happig op kroelen met vreemden. Een beetje afstandelijk zou je ze wel kunnen noemen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ook met honden onderling. De teef van een kennis van me liep met 9 weken mijn volwassen reu al keihard af te snauwen (dusdanig dat ie haar vanaf dat moment met een grote boog ontloopt
)
Nu is zij sowieso wel een behoorlijke tante hoor, ze zijn echt niet allemaal zo (een soort van halfzusje van haar was juist weer dol op mijn Ollie
)
stef schreef:Zou dat niet een groot stuk opvoeding zijn? Als je ze van jongs af aan overal mee naartoe neemt....

......mijn oren tutten nog als ik eraan denk....
nee echt zo geen ras voor mij,zou ook mensen zo'n hond nooit aanraden...
Daartegenover staat dat je haar prima mee kunt nemen een terras op tijdens vakanties en uitjes en dan ligt ze zoet onder de tafel, dan hoor of zie je haar niet.

kimmie261 schreef:schel en hoog blaften ze...maar goed moet wel zeggen dat ik honden gewend ben met vooral hele zware blaffen,dan is het voor mij ws al snel hoog en schel,maar heb echt weleens gevraagd of er een mogelijkheid was dat die hondjes een keer gewoon konden stoppen met blaffen,maar hoe baasje ook riep ,zei ,vroeg,resultaat > kef kef kef kef kef...enz......nee echt zo geen ras voor mij,zou ook mensen zo'n hond nooit aanraden...