hoe hou je katten tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

hoe hou je katten tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:41

hallo,

Ik ben opzoek naar een goede oplossing.
Onze buren hebben geklaagd over onze katten. Ze willen dat wij ze 24uur binnen houden. Want anders lopen ze over de schutting of erger springen ze in hun tuin. De buurman drijgde ermee om de katten iets aan te doen als wij niet snel er iets aan deden.
Nu wil de buurman echter niet echt meewerken. Gaas over de schutting mag niet want dan belemmer je zijn uitzicht. (nog redelijk begrijpelijk) Nu hebben wij ook aangeboden om een draadje stroom over de schutting te doen om zo de katten te leren dat ze via de poort (waar we dan een kattenluikje maken) naar achter kunnen. Maar ook een draadje belemmert zijn uitzicht.
Dus wie heeft er een oplossing?
De katten binnen houden is eigenlijk niet mogelijk, ik denk dat ik ze daar heel ongelukkig mee maak en dat wil ik niet.

Ik hoop een een goede oplossing

Goof

Re: hoe hou je katten tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:43

Als jij gewillig bent om actie te ondernemen door middel van gaas of een draadje, moet hij ook zo schappelijk zijn daarin mee te werken. Hij kan niet enkel eisen en je dan ook nog beperken in je mogelijkheden. Dan neemt hij een draadje maar voor lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:43

Ren bouwen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:45

Schrikdraad draadje aan de binnen kant van je schutting zetten, net onder het randje.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:48

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:51

Sonja schreef:
Ren bouwen?

Wij hebben achter het huis een groot park liggen, waar de katten hele dagen door brengen.
Een ren bouwen waar drie katten in moeten (die elkaar niet altijd even aardig vinden) lijkt me geen verstandig idee. En waarschijnlijk zet 1 van de katten het geluid aan. En dan hebben dat weer :+

Ariebren schreef:
Schrikdraad draadje aan de binnen kant van je schutting zetten, net onder het randje.

goed idee!

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:55

Allereerst, vreselijk zo'n mensen -:(- !!

Is de schutting van jullie of van hen, want dat verandert misschien wel wat aan de mogelijkheden?

Net als het draadje aan de binnenkant van de schutting zoals Ariebren voorstelt, kan je ook gaas aan de binnenkant hangen, horizontaal of onder een kleine hoek zodat de buur het net niet kan zien... Maar katten zijn zo handig hé... veel kans dat je vanalles probeert en ze er toch vaak overgeraken, dus hoop voor je dat er ervaringsdeskundigen langskomen met goede tips!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:02

Maar als de tuin van de buren kat vriendelijk is dan gaan de katten niet over de schutting maar via de achterkant, of ze verzinnen wat anders.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:13

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:59

Schrikdraad aan de binnenkant van de schutting.
Meerdere draadjes boven elkaar,inclusief aarde draden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:05

colunder schreef:

Die aarde draden, was het vergeten om het erbij te zetten :7

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:14

Zoals al hierboven aangegeven , een stukje gaas net onder de bovenkant van de schutting wat dan in een boogje jullie kant in hangt snap je ..
Een soort overhangend afdakje .
Goed dat je er iets aan wil doen :j
Wij hebben ook buren met katten en ik ben er ook niet van gedient dat ze bij mij in de tuin komen poepen :(
Vinden ze gek en katten horen buiten zeggen ze ik moet ze maar wegjagen ... hoe zouden ze het vinden als ik onze rhodesian ridgeback even bij hun in de tuin laat poepen ???

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:16

Als buren er niet van gediend zijn heb je dat te respecteren vind ik! Dus idd mooi dat je de verantwoording voor je eigen dieren neemt en er wat aan wil doen +:)+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:21

Heel goed dat je je verantwoordelijkheid neemt, wel jammer dat je buurman dan niet mee wil denken.
Als mijn achterburen hier zouden vertellen dat ze een schrikdraad op de schutting wil, zou ik nog mee betalen ook :j
Alles om die katten uit mijn tuin te houden zodat de konijnen weer veilig kunnen rondlopen.

Ik weet niet hoe jullie buren aan jullie tuin grenzen, maar gezien een rijtjeshuis er vaak maar 1 kant aan grenst, is het de buurman's eigen zorg als de katten via een andere kant zijn tuin binnen komen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:23

een brede plank aan binnenzijde van schutting maken zodat ze geblokkeerd worden tijdens het klimmen!

kan je gelijk wat plantjes op zetten :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:49

Ariebren schreef:
colunder schreef:

Die aarde draden, was het vergeten om het erbij te zetten :7

Ok, las toevallig dit topic en ga binnenkort mijn tuin Noa-proof maken, juist omdat ik niet wil dat anderen last van mijn kat hebben (en omdat ze 'in het dorp' wonen niet gewend is en ik als de dood ben dat ze binnen een week onder een auto zit).
Ik heb een plankenschutting waarbij ze waarschijnlijk ook tússen de planken door kan, dus hier gaan aardbeien-netten gegenaan en bovenlangs wilde ik een stroomdraadje zetten. Nu lees ik iets over aarde draden... Zal wel heel blond zijn maar wat bedoelen jullie daar precies mee? Ik was van plan het gewoon net als bij stal te doen, aardepen in de grond en draadje langs de binnenkant van de schutting bovenaan, misschien twee draadjes boven elkaar zodat 'er overheen' klimmen' wat lastiger wordt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:11

Citaat:
Wat moet u niet doen

De tuin met prikkeldraad en hoge hekwerken tot een militaire vesting maken

Ziet haar kat al langs de muur lopen in camoufage pak met een AK47 op de rug. _O-

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:14

Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.

Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:44

Wanneer ,die katten in de tuin haters mensen, die katten gaan voeren, dan zal die kat niet meer mesten in het vers omgespitte perkje.

Probleem opgelost.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:46

Ariebren schreef:
Wanneer ,die katten in de tuin haters mensen, die katten gaan voeren, dan zal die kat niet meer mesten in het vers omgespitte perkje.

Probleem opgelost.

Huh, wat zeg je nou?

Buren voeren kat -> kat ontlast zich niet meer in de tuin van de buren? Pure onzin. Mijn eigen katten ontlasten zich ook in mijn eigen tuin.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:51

Dan heb je een hele grote tuin en uitzonderingen bevestigen de regel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:52

De buurman moet zelf een kat nemen dan gaan die van jou er ws niet meer heen omdat ze weg gejaagd worden door zijn kat

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:53

Of een hond die de hele nacht blaft.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:56

Wat n onzin Ariebren. Alsof de kat ook maar het flauwste benul van eigendom heeft. "Oh deze meneer heeft me net een stukje worst gegeven, nu mag ik niet meer op de 4x5 m2 poepen die achter zijn huis ligt, maar wel 0,5 meter verderop in de tuin van de andere buren." Wat een klets.

Je kunt de buurman aanbieden om katweg voor hem te kopen, wat hij dan in zijn tuin kan strooien. Verder kun je een soort draaiende rand aan de binnenkant van de schutting maken:
Afbeelding
Zoiets, maar dan met draaiende balken ipv vaste balken.

Wat ook goed werkt is het overhangende gaas:
Afbeelding

Je kunt eventueel zelfs je hele tuin overspannen met gaas, en dan een kattenluikje maken naar achteren naar het park.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:00