welk honden ras is leuk? die weinig problemen hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

welk honden ras is leuk? die weinig problemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 09:52

hallo,
waarom stel ik deze vraag?
omdat wij weer graag een leuk hondje erbij willen hebben.
en graag jullie mening zou willen horen

wij hebben vorige week helaas ons mops hondje moeten in laten slapen van 2 jaar oud.
dit omdat hij zo weinig lucht kreeg dat het niet eerlijk was om hem te laten leven.(waren vaker bij een DA maar die zij dat er niks aan de hand was tot dat ik naar een andere ging)
andere optie was laten opereren maar de kans was heel groot dat wij dan van het ene naar het andere probleem gingen.
en ik wil niet dat mijn hondje nog verder lijd.

dit heeft ons zoveel verdriet en pijn gedaan en het gemis is zo groot dat wij toch besloten hebben om een ander hondje aan te schaffen.

zelf hebben wij een engelse stafford die geen vlieg kwaad doet en daar voor zoeken wij ook een maatje bij.

wat ik zoek en niet zoek in een hond.

wij willen absoluut niet een hond waarvan de kans heel groot is dat het een zorgenkindje word.

geen hyperactieve hond.

lief voor mens en dier.(dit is natuurlijk ook hoe je de hond opvoed).

en een echt maatje

Silence

Re: welk honden ras is leuk? die weinig problemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:55

Ik ben zelf helemaal verliefd op de west highland white terrier.
Heerlijke hondjes, echte terriërs maar goed op te voeden.
Qua gezondheid kun je natuurlijk altijd pech hebben, maar mijn ervaring is dat dit sterke gezonde hondjes zijn.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:56

Kijk eens op http://www.dogsadoptionsnederland.nl.

Heb ik 2 honden van en kan me geen leukere en lievere dieren wensen. Omdat het een mix is van van alles en nogwat zijn deze honden sterker dat het overgrote deel van de rashonden. Bovendien hebben de meesten ook al hele barre omstandigheden meegemaakt zowel in zomer als in de winter. Degenen die dat overleven zijn zondermeer sterk.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:59

Ik weet niet of je het ras kent maar wij hebben een epagneul Français gehad een schat van een dier heeft alleen de da gezien voor zijn jaarlijkse inenting. De hond was wel actief hij moet wel elke dag een goede wandeling/fietstocht hebben

Nu hebben we een Duitse dog een echte knuffel maar je moet voorzichtig met ze zijn.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:02

Een rashond die gezond is ? Ik wens je veel succes! ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 10:03

bedankt voor jullie reactie,
natuurlijk kun je altijd pech hebben met je hond.
maar je hebt een aantal rassen waar de kans groot is dat het een zorgen kindje word.
de dierenarts had mij ook vertelt begin nooit meer aan een hond die (een platte kop heeft).
zoals mopshondjes enz.
want wij zijn gewoon zo erg geschrokken van ons hondje dat ik dit nooit meer mee wil maken.
ik moest mijn mops ook altijd eten geven per lepeltje want de kans was ook heel groot dat hij stikten omdat hij dit al een paar keer heeft gehad.
en dat mijn vriend er van alles aan moest doen om hem weer bij te krijgen en zo waren er nog wel een aantal dingen
en je gaat ook elke keer naar de dierenarts toe maar dan krijg je te horen dat hoort bij dit ras en wij dachten dit zal dan wel zo zijn.
maar wij zijn verhuist en hebben een dierenarts in de straat en hier heb ik het hele verhaal voor gelegd en de had gekeken en je krijgt een heel ander verhaal.
maar hier voelde ik me wel echt serieus genomen en ons gevoel zij toch wel er is wat aan de hand en dat werd bij onze nieuwe dierenarts bevestigd

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:04

Misschien een labrador?
Zijn lief en meestal zijn ze niet hyperactief.
Met de meeste labradors kan je alles doen, dat ligt er net aan welke je koopt natuurlijk.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 10:04

Bassenqua schreef:
Een rashond die gezond is ? Ik wens je veel succes! ;)

je een ras ons die gezond is is ook heel erg moeilijk vandaar hier ook mijn vraag.
maar het mag ook een vuilnis bakken ras wezen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:06

Allereerst sterkte met het verlies van je hondje. Waarom ga je niet een keer bij een asiel langs? Daar zitten een hoop leuke honden :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 10:07

labradors zijn hele slechte honden om het maar zo te zeggen.
ik ken ze heel veel om mij heen die allemaal problemen hebben en epilepsie hebben.
maar vind het ras wel erg leuk.
en duitse dog vind ik ook helemaal geweldig had toevallig gisteren nog een mailtje gestuurd naar iemand die ze te koop had

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:08

Kijk eens bij het asiel, zitten er genoeg in. Zo'n romenie stichting is leuk, maar naar mijn mening hebben we hier in nederland al een groot
genoeg overschot aan honden zonder baas. Vind het dan altijd wat cru om honden daar vandaan te halen en de Nederlandse asieldieren in te
slapen omdat ze maar niet aan een nieuw huis komen.

Duitse Doggen zijn super, hebben er hier twee, maar zeker geen honden zonder problemen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:08

Zou je een hond een tweede kans willen geven? Of wil je echt een pup

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:09

De vraag is een beetje, wat valt bij jou onder hyperactief? En hoe oud is je stafford?

Zelf vind ik poedels heel erg leuk en ik denk dat deze bij een hele hoop huishoudens passen. Maar ze zijn wel enthousiast. Hyperactief? In mijn ogen niet, maar er zit wel een vrolijke kop op.

Staffords kan je vaak pas vanaf 2.5 jaar zeggen of ze wel of niet hondagressief zijn (nou ja, wel hondagressief is eerder te zeggen, niet pas als ze volwassen en dus 2.5 jaar zijn). Dus, mocht je hond nog niet zo oud zijn. Dan zou ik er goed over denken of je niet tot in ieder geval die leeftijd zou wachten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:12

Hondagressief? Je bedoeld dus gewoon of ie opgevoed is of niet? Want een staff is gewoon een hond, net als elk ander.
Heb dit namelijk nog nooit gehoord en ken genoeg geweldige staff's.

Overigens zitten er ook pups in asiels, zeker over een tijdje als het voorjaar echt toeslaat..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:13

Wij hebben een schapendoes en zijn er ontzettend blij mee. Een ras waarmee nog niet zo doorgefokt is. Ontzettende lieve honden, zeker naar kinderen.

moonsparkle

Hierboven werd de westy genoemd, daar zou ik qua gezondheid geen voorkeur voor hebben. IK ken er vele met allergie en qua karakter zijn ze behoorlijk pittig.

Wat voor formaat wil je? Ben je bereid te borstelen of wil je liever een kortharige hond?

De eerder genoemde schapendoes en poedel zijn middenslagjes dus (vind ik) een handig formaat. IK heb zelf een poedel en zou niet anders willen, rustig in huis, super slim en werkwillig alleen zijn poedels meestal wel gevoelige honden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 03-03-13 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Wij hebben een stabij. Super lieve hond. Wel heel erg eigenwijs. En soms beetje oost Indisch doof, maar daar leer je mee omgaan ;-)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:14

Tibetaanse spaniel? Kleine hondjes, maar wel lief en gezond!
Een Labrador of Duitse dog zou ik niet nemen als je een gezonde rashond wil.. En zeker geen Westie, tenzij je graag honderden euro's uit wil geven aan allergie/huid;producten voor de hond en hem dagelijks in bad wil doen.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:15

Wat is hyperactief ? Ze zeggen over het algemeen dat Jack Russels over het algemeen erg druk zijn. Nu hebben wij een Jack inmiddels is deze drie jaar en deze is thuis totaal niet druk. Luistert prima, is rustig, vind kinderen helemaal geweldig en heeft nog nooit wat gehad.

Hiervoor hadden we een herder. Deze was erg waaks, maar mankeerde nooit wat en was erg lief tegen over ons.

Neem anders gewoon eens een kijkje in het dierenasiel misschien zit daar wel iets voor je?
Onthoud goed, een dier is hoe een mens deze maakt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:15

Ik zou voor een kruising gaan als je echt een wilt die een kans heeft op gezondheid en een langer leven dan 8jaar.. Verreweg de meeste rassen zijn verziekt.. Waarom bel je het asiel niet? Omschrijf wat je zoekt in een hond en wie weet hebben ze wat zitten. Het grote voordeel van een ouder dier is ook dat het karakter veel beter in te schatten is.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:16

Of je gaat naar het buitenland :) Doggen in Polen en Duitsland zijn bijv. stukken gezonder, sterker en worden veel ouder dan hier in NL.
Zijn daar kennelijk minder populair en er word daar meer op gezondheid gefokt imo.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 10:20

wow wat veel reacties.
maar mijn stafford is al 3 jaar geweest.
en ik ga wel eens naar mijn moeder toe die heeft chihuahua's (die vangt ze ook op) daar loopt hij gewoon tussen en doet geen vlieg kwaad.
en ik zelf heb heel goed na gedacht of ik er een hond bij zou willen hebben.
maar als mijn hond agressief was zal ik er nooit een andere hond bij doen.

maar ik zal een hond echt wel een 2de kans willen geven hoor is bij ons geen probleem.
maar ik wil geen hond die wel agressief is en ik vind soms dat ze maar erg weinig kunnen vertellen.
maar kijk ook wel op dit soort site rond hoor.
maar ik zal geen volwassen hond kopen van marktplaats (asiel vind ik wat anders).

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:22

Een Picardische herder! je ziet ze niet veel. zien er superleuk uit en zijn echte maatjes.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:28

Wil je een goed beeld van een hond is een bezoek aan een asiel een idee, daar kunnen ze je vast heeeel veel vertellen over de honden
die ze hebben en kunnen ze door jou wensen ook beter de juiste hond laten zien. Overigens kan dat bij particulieren (op MP) ook vaak
goed gaan hoor, als je maar goed in je hoofd hebt wat je wilt, goede vragen en eisen voor jezelf hebt gesteld en niet te makkelijk
omgepraat word door iemand die van zn hond af wil :')

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:28

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=280339

Met hondjes moet je zo'n geluk hebben.
Ik heb de liefste Heidewachtel die er is, lief, luistert goed, is enthousiast..... maar heeft huisstofmijtallergie. Pech hebben dus.

Hier om de hoek woont een westie, mankeert van alles, en een andere uit de buurt ook. (allergie en dergelijke).
Heb er al 7 jaar eentje te logeren en de dame is inmiddels 14. Heeft wel staar en is beetje doof, maar nog een pittige tante eerste klas.

Dapper dat je voor het welzijn van je mopshondje hebt gekozen :(:)

Mijn eerste hond kwam uit het asiel en zelf heb ik ook honden uit gelaten in het asiel.
Zitten super leuke dieren bij!
Ga er eens mee wandelen, samen met je huidige hond. Dat is vaak prima mogelijk.