Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

roxxxiejjj schreef:Maar de plofkip blijft voor de export..........
Juangi schreef:Het is in mijn ogen een stap in de goede richting!
Zo went de consument langzaam aan dat er meer betaalt moet worden voor vlees. Er zal geen enkele consument het er mee eens zijn dat de kip zomaar (in hun ogen, zomaar!) 4 euro duurder word.
Dus ik ben er blij mee.
Winged schreef:roxxxiejjj schreef:Maar de plofkip blijft voor de export..........
Andersom juist. Nederland importeert heel veel vlees uit het buitenland. En eieren trouwens ook. Veel van de Nederlandse eieren gaan naar Duitsland. Ja, ervaring mee
Winged schreef:Tjah, als de consument eens wat meer wil gaan betalen voor zijn fileetjes dan is er meer mogelijk. De consument krijgt waar het voor betaalt. Zijn genoeg pluimveehouders die noodgedwongen moeten stoppen omdat de voerprijzen hoog zijn en de kiloprijs per kip minimaal. De kiloprijs zou eigenlijk 4 a 5 euro hoger moeten liggen als ik het goed heb.
roxxxiejjj schreef:Ik las van de week op internet dat er veel vraag wa naar de nederlandse plofkip en dat ie daarom bleef..

Winged schreef:roxxxiejjj schreef:Ik las van de week op internet dat er veel vraag wa naar de nederlandse plofkip en dat ie daarom bleef..
Bron?
Mensen hebben er geen probleem mee dat die kip zo leeft. Prima. Maar: Die regels gelden wel vanaf 2015. Systeem op deze manier gaat er in ieder geval uit. Meteen voordat de vraag komt waarom het 2 jaar duurt: Stallen moeten worden aangepast, voer moet worden aangepast, moederdieren van de kippen moeten worden aangepast en er is nu nog veel nieuwe aanwas voor het huidige systeem.
Winged schreef:Miracle, ben je wel eens op een pluimveehouderij geweest?
Overigens zo ziet een vleeskuikenhouderij eruit: http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... Hq6ayv3KGa