Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij hebben een kat die ook vrij schuw is, zonder dat we kunnen herleiden wat daar nou de oorzaak van is. Hij heeft altijd een prima leven gehad; maar misschien is hij een keer geschrokken of niet goed behandeld. In ieder geval was hij erg bang en net zoals jij zegt, sloeg hij gauw als je te lang door ging met aaien. Hij was soms niet goed te peilen, leek ineens heel bang te worden en reageerde boos; terwijl er 1 seconde daarvoor niets aan de hand was. Na een jaar of 3 was hij wel echt los gekomen en was hij niet meer zo bang, maar nog steeds (hij is nu 12) rent hij weg als hij het gevoel heeft dat je hem gaat pakken en nog steeds begrijpt hij je wel eens verkeerd en haalt hij uit. Dat zal denk ik zo blijven. Hij heeft er het meeste baat bij als we hem gewoon zijn ding laten doen. Aaien en kroelen doen we niet te lang en nooit als hij niet wil. Nu is hij 99% van de tijd ontspannen en kun je zelfs een beetje gek met hem doen. _Tara_ schreef:Weet je ook hoe oud deze kat was toen ze van de moeder af kwam? Ik gok zo dat dat veel te vroeg is geweest. Dat in combinatie met vervolgens alleen op een kamer zitten is ook niet ideaal natuurlijk...
love_western schreef:De kat van mijn oma is ook zo. Ze kan haar wel aaien, maar de kat geeft aan wanneer ze er genoeg van heeft. Ook moet je de kat niet straffen, dan komt ze achter je aan. Intussen heeft oma wel technieken bedacht om haar te straffen. En dat ze niet achter je aan komt. Gelukkig word het gedrag nu wel minder. Maar het is dus een echt bitch. Maar ze merkt ook, als je bang bent of niet. Bij bange mensen toont ze vaker dit gedrag dan bij mij of mijn oma. Bij mijn zusje doet ze dus echt niks. Maar als er vreemd volk in huis zit, dan zie je de kat echt niet.
Broertje en zusje zitten bij ons thuis. En die zijn echt het tegenover gestelde.
Vanmiddag gaan ze met zijn 3-en naar de dierenarts. En wens de da succes met de kat van mijn oma
_Tara_ schreef:En een keer een gedragstherapeut erbij halen? Die heb je ook voor katten.
Wel top hoe je overal over nadenkt trouwens, DA aan huis enzo!
jesito schreef:love_western schreef:De kat van mijn oma is ook zo. Ze kan haar wel aaien, maar de kat geeft aan wanneer ze er genoeg van heeft. Ook moet je de kat niet straffen, dan komt ze achter je aan. Intussen heeft oma wel technieken bedacht om haar te straffen. En dat ze niet achter je aan komt. Gelukkig word het gedrag nu wel minder. Maar het is dus een echt bitch. Maar ze merkt ook, als je bang bent of niet. Bij bange mensen toont ze vaker dit gedrag dan bij mij of mijn oma. Bij mijn zusje doet ze dus echt niks. Maar als er vreemd volk in huis zit, dan zie je de kat echt niet.
Broertje en zusje zitten bij ons thuis. En die zijn echt het tegenover gestelde.
Vanmiddag gaan ze met zijn 3-en naar de dierenarts. En wens de da succes met de kat van mijn oma
Hopelijk niks ernstigs!!!
jesito schreef:_Tara_ schreef:En een keer een gedragstherapeut erbij halen? Die heb je ook voor katten.
Wel top hoe je overal over nadenkt trouwens, DA aan huis enzo!
Gedragstherapeut heb ik ook eens voor een van de honden gehad en was daar niet zo overtuigd van.
Soms is het ook gewoon de aard van het beestje.
Ik ben juist bang, hoe meer nadruk en dwang ik ga gebruiken en zeker met een vreemde erbij, dat dat he niet beter gaat maken.
En opzicht stoord het me niet maar ik zou het jammer vinden als ik het fout zou doen en dus vind ik ervaringen hier met mensen die zo'n zelfde tijger hebben juist wel fijn.
Maar bedankt voor het meedenken.
) Wie weet komt jouw kat ooit uit haar schulp vandaan, maar misschien ook niet. Maar ik denk dat het niet betekent dat de kat perse ongelukkig is met haar bestaan.
. Waarschijnlijk is er niets mis met je kat, het zijn eigenheimers.
NiKip schreef:Ze is nog jong, dus ik denk dat het vooral veel tijd nodig gaat hebben.
Blijf gewoon aandacht geven wanneer ze hier zelf om vraagt en inderdaad op tijd proberen te stoppen![]()
Als ze genoeg positieve ervaringen hiermee blijft krijgen zal ze na een tijdje gaan snappen dat jullie eigenlijk best leuk zijn.