Moet ik wat doen? Honden al de hele dag in een auto.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Moet ik wat doen? Honden al de hele dag in een auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:55

Hallo allemaal,

Sorry als het hier niet goed staat, twijfelde tussen hier en beestenboel.. maar vond het toch hier beter op zijn plek.

Ik heb even een vraagje en misschien ben ik wel een hele erge aansteller, maar misschien ook niet.
Er staat hier een auto geparkeerd ( bestelbusje) met achterin 2 hondenkennels met daarin 2 ( gok ik, sowieso meer dan 1) honden. Deze staat hier sowieso vanaf 10:00 ( het geblaf viel me op toen ik met de honden liep) maar hij staat er nu nog steeds.. Er staat geen raampje open en ook niet zo'n ventilatie geval. Of ze eten/drinken hebben weet ik niet. Vanochtend niet op gelet en nu is het te donker om dat te kunnen zien. Ze zijn tussendoor ook niet weg geweest want mijn vriend heeft de hele dag op de computer gezeten en dan kijk je uit op die parkeerplaats.

Op een snik hete dag zou ik natuurlijk direct iemand bellen hierover, maar nu weet ik niet of ik er wat mee moet? De auto komt mij niet bekend voor, dus geen idee van wie deze auto is.

Moet ik hier nu wat mee of niet? En zo wel, wat dan? Ik kan de honden niet goed zien omdat het nu donker is ( ben net even gaan kijken of ze er nog in zaten) dus geen idee verder hoe en wat...

Wat zouden jullie doen? Ik vind het namelijk een beetje apart... Maar misschien stel ik me wel heel erg aan natuurlijk..

Alvast bedankt voor de eventuele tips.

Groetjes, Agnes

Thats_Me

Re: Moet ik wat doen? Honden al de hele dag in een auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:05

Bel even naar 144 voor advies. Heb je er in ieder geval melding van gemaakt en kunnen zij kijken of actie nodig is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:17

Ja, ik weet niet of ik voor zoiets zo maar kan bellen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:24

Dat is geen enkel probleem. Jij maakt je zorgen om de situatie en dan is het heel normaal dat je even belt en een melding maakt en je zorgen uit.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:25

zou gewoon een melding maken, dan kunnen deskundige ter plekke beoordelen of ingrijp noodzakelijk is.
Ik heb éénmaal meegemaakt dat er drie honden (wel op snik hete dag) uit een busje werden gehaald. Twee waren dood en de ander zat met zijn borstkas te pompen. Tja baasje was daar lekker wezen zwemmen en de honden in de auto gelaten. De eigenaar had de honden zelf (eind van de dag) uit de auto gehaald en zat er hysterisch bij te huilen. Daardoor zagen wij het ook, van wat is daar aan de hand. Het was in belgie bij een vakantiepark. Als het in nederland was geweest had ik zeker weten de politie gebeld, ook al was het al te laat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:29

Ja op een snik hete dag zou ik inderdaad gelijk bellen.. Maar omdat het nu koud is buiten, weet ik niet of het kwaad kan.. Een hond zit in de nacht ook wel eens een nacht in de bench, dat is misschien wel vergelijkbaar.

Dat doet mij zeg maar twijfelen.. Straks is het van iemand die een nachtdienst heeft en straks een hele lange wandeling gaat maken ( ik zeg maar wat) maar wie weet zitten ze anders nog in de auto tot in de ochtend vroeg..

is het niet zo, net als bij 112, dat je alleen bij levensbedreigende gevallen mag bellen? Omdat je anders een boete krijgt?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:33

maar misschien hebben de honden geen water? Dat is wel verwijtbaar nalatigheid.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:37

Bel nou gewoon even 09008844 vertel wat je ziet en hoe lang de situatie al zo is. Je bezorgheid is terecht ik had alllang gebeld. De politie kan het kenteken checken en die persoon eventueel benaderen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:37

Ik zou ook even bellen, dan bepalen zij wel of het noodzakelijk is om iemand in te schakelen :j

Je hoeft niet bang te zijn voor een bekeuring, hoor, anders bel je het gewone politienummer om te vragen wat je moet doen ( 0900-8844 )

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:39

Ik zou ook even 144 bellen :j Inderdaad niet 112, dat is voor 'serieuzere' dingen, maar 144 is toch juist precies voor dit soort dingen? (Bij mijn weten iig.) Wie weet is het inderdaad wel prima zo, maar misschien ook helemaal niet. Dat kun je het best aan hen overlaten om te beoordelen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:44

Dit is een goede reden om te bellen hoor TS :) Mochten de honden geen water hebben of in hun eigen ontlasting zitten (reden genoeg!), dan kan hier wat aan gedaan worden. Succes!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:53

Idd, bellen.. Al is het maar zodat iemand ervan op de hoogte is..
Ik ben wel benieuwd trouwens.. Of er inmiddels al actie ondernomen is oid.. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:57

Je krijgt echt geen een boete als je 144 (voor dieren) en 112 (voor mensen) belt. Zoals ze zelf zeggen liever 1x te veel dan 1x te weinig gebeld. Deze mensen zijn getraind om een situatie in te schakelen en de boete is alleen om overmatig gebruik (dus dagelijks meerdere keren het nummer bellen voor niets) te kunnen aanpakken.

In dit geval 144 bellen zoals ik al eerder heb vermeld :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:06

LZP -> BB

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:06

Ik heb al gebeld :) ik werd door 144 doorverbonden met politie haaglanden en ze sturen een auto er heen om te kijken. Ik houd jullie op de hoogte, want de auto staat er nog steeds..

ik heb om 19:30 gebeld, dus ik gok dat ze er binnen een half uurtje wel zullen zijn? ben benieuwd wat ze dan precies gaan doen..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:10

Top TS! :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:11

goed gedaan !!! p.s heb je om een terug koppeling gevraagd? Dan bellen ze je terug om te vertellen wat ze er mee hebben gedaan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:13

bridgetF schreef:
goed gedaan !!! p.s heb je om een terug koppeling gevraagd? Dan bellen ze je terug om te vertellen wat ze er mee hebben gedaan.

Ze woont ernaast dus als ze er zijn neem ik aan dat ze even naar buiten loopt?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:13

Oh nee.. dat ben ik vergeten.. Maar vanaf de computer kijk ik zo uit op die parkeerplaats.. Dus ik kan zo zien wat ze gaan doen straks..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:14

ik ben benieuwd hoe dit afloopt?
echt vd zotte om zo lang je honden in de auto te laten zitten.
Al is het niet snikheet; gezond is het niet!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:14

Super gedaan! Qua temperatuur zou ik me geen zorgen maken idd maar qua te lang in een bench/kenneltje moeten zitten, niet uitgelaten te worden, mogelijk geen water enz. zou ik wel bellen. Kijk als ze tussendoor eens een uur hebben kunnen lopen en in die bus los in de laadbak zitten zodat ze wel wat rond kunnen lopen zou ik er ook al weer anders tegenaan kijken. Maar ja, msischien ben ik ook wel een muts daar in ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:15

Oeh ik ben benieuwd wat er gebeurd

kiki1976

Goed dat je gebeld hebt hoor! Al is het maar puur uit voorzorg.

Alabaster

Goed gedaan TS. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt......

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:19

Wie weet zijn het wel mensen die ergens op bezoek zijn en toen mijn vriend naar de wc was die mensen toevallig even drinken zijn gaan brengen oid hoor.. Ik ken de situatie niet.

Maar als het zo is dat ze geen drinken hebben dan zou ik het mezelf niet vergeven als ik morgenochtend 2 uitgedroogde honden in die auto zie liggen. vandaar dat ik toch gebeld heb :)

is sowieso niet iemand die hier woont, want ik ken alle auto's wel zo'n beetje, zeker de auto's met honden.