Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Colway schreef:Buiten niet gaan spelen dus, dat gespeel negeren. Als ze iets doet buiten uitbundig enthousiast reageren (belonen) als ze binnen iets doet, negeren, en meteen buiten zetten.
Zoek schreef:klinkt goed wat je doet en wat er al aangegeven wordt, buiten moet er geplast worden en voorlopig niet spelen....wel wil ik als tip mee geven, duw zijn neusje alsjeblieft niet in zijn plasje mocht het mis gaan dit helpt echt niet en je pup wordt er heel erg onzeker van!
Klasien schreef:Mag ik hier ook een vraag stellen?
Ik woon in een appartement, dus moet even door mijn voordeur, een meter naar de trap of lift, en dan nog 5 meter naar buiten. Kan een pup het zo lang ophouden?
kost je wel wat momentjes dat je buiten als een zotje tegen je pup staat te blaten "plasje doen, toe maar, doe maar plasje" maar het werkt wel...als kerel hier weer eens iets te uitgebreid staat te snuffen dan maan ik hem nog steeds aan met "nou, piesen joh" en dan gaat die poot omhoog

Sonja_vR schreef:als je ook echt de woorden "plasje doen " of "plassen" gebruikt gaan ze dat trouwens heel snel linkenkost je wel wat momentjes dat je buiten als een zotje tegen je pup staat te blaten "plasje doen, toe maar, doe maar plasje" maar het werkt wel...als kerel hier weer eens iets te uitgebreid staat te snuffen dan maan ik hem nog steeds aan met "nou, piesen joh" en dan gaat die poot omhoog

Davinia_ schreef:Dat 'Doe maar plassen' en uitgebreid belonen als hij het gedaan had, heb ik ook gedaan. Goh, wat heb ik me vaak voor schut voelen staan
Volgens mij ben je al op de goede weg, TS! Wij hebben onze pup zo ook zindelijk gemaakt (alleen gingen we gelijk naar buiten ipv op een krant) en ik herken het ook dat ie zodra ie binnen kwam, ging plassen. Geduld hebben, het komt goed!
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een pup in een klein afgezet stukje moet lopen? Die van ons liep gelijk vrolijk de kamer door
Reusje0504 schreef:Ik denk dat je het al goed aanpakt hoor ts! Verderga ik mee met de tips van de anderen. De pup in huis lopen kan prima, zo leert ze meteen wat wel en niet mag. Wat wel belangrijk is is dat je pup een eigen plekje heeft. Misschien kan ze zelf inen uit de bench of anders een kleedje oid in de kamer. (naast de vaste tijden in de bench). Als je pup daar ligt kan ze ongestoord slapen/ rusten. Dus ook niet aaien enzo. Verder hebben wij onze pup toendertijd geleerd dat wij speelgoed pakken als we willen spelen en hij overdag niet zelf speelgoed kon pakken, om slopen en zeuren te voorkomen. Veel plezier met jullie pup!
Nola haar bench staat gewoon open en ze gaat er ook al lekker zelf in liggen om te rusten. Ze heeft ook een mandje maar maakt daar nog niet echt gebruik van ze vind haar bench fijner.