Dieren in rolstoelen, wat vind jij ervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Dieren in rolstoelen, wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:32

Ik kwam zojuist deze foto's tegen (zie link) van dieren die een wagentje nodig hebben om zich te kunnen voortbewegen:
http://www.upcoming.nl/rick/430/11-ontr ... =metro_top

Gelukkig zie ik ze zelden in het echt, ik krijg er namelijk toch een naar gevoel van. Zou jij je dier een karretje geven als hij niet meer kan lopen, of zou je ervoor kiezen om je dier te laten inslapen?

Persoonlijk zou ik mijn beestje laten gaan. Maar ik ben benieuwd wat jullie ervan denken!

ZusJacobs

Re: Dieren in rolstoelen, wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:36

Ik vind dat toch echt te ver gaan, ik kan mij daar geen gelukkig dier bij voorstellen.

Ken wel een hondje uit de buurt (zo'n rat formaat :P ) die heeft iets gehad waardoor hij verlamd was in zijn achterbeentjes, die heeft toen met een soort van rolstoel gelopen (hij was zo zwak in de spieren dat hij zijn achterpootjes maar voor ik denk 5% gebruikte) waardoor hij gestimuleerd werd zijn achterpootjes te gebruiken. Dat is toen eigenlijk heel snel gegaan en nu (weet niet of hij nog leeft) loopt hij gewoon zonder. Maar dat was dus tijdelijk..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:37

Ontroerende foto's ?
Nee ... vind ze in- en intriest :(

Alleen voor revalidatie zou ik één van m'n dieren zoiets wel "willen" aandoen, maar voor de rest van zijn of haar leven nooit !

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:40

Dat biggetje vind ik zo sneu (de rest net zo goed trouwens, al lijkt de teckel op de foto nog wel enigszins happy).
Nu is het nog een klein dingetje, maar wat als hij volgroeid is? Dan is het een loodzwaar varken met een karretje, die niet in de modder kan rollen en wroeten enz...

Edit: weggevallen stukje zin aangevuld
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 16-02-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:47

De landbouwhuisdieren vind ik niks, net als de konijnen. Maar voor honden en in beperktere mate ook katten vind ik het minder problematisch. Zeker honden kunnen er vaak geweldig leuk mee leven. Ze zijn inderdaad beperkter in hun bewegen, maar de meeste honden komen toch maar een uur per dag aan de riem uit, dat kan ook met wagentje achter zich aan. En vaak kunnen ze zich op 2 poten wel voortbewegen, alleen geen lange stukken.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:52

Als het beestje verder geen pijn heeft, en door het karretje een vrij normaal leven kan lijden, heb ik er geen moeite mee.
In andere gevallen zeg ik inslapen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:55

Ik vind het te ver gaan. Meestal kunnen honden die zo'n karretje moeten niet zelf hun behoefte doen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:55

ik vind het serieus een stap te ver gaan, waarom willen we ten alle tijden alles en iedereen maar in leven houden? kosten wat het kost?

er zijn grenzen tot waar je moet gaan en imo gaat dit te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:56

Gaat veel te ver. Er is niets ontroerends aan!
Als het voor revalidatie is kan ik het zeker begrijpen, maar levenslang?
Nee, dan zou ik hem/haar laten gaan. Zo kunnen ze helemaal geen dier meer zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:19

Gaat veel te ver. Zou dat geen van onze honden willen aandoen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:27

Gaat te ver, maar anderzijds ken ik een hondje met een rolstoeltje en dat ding is happy!
Ouder hondje van toen 14 geloof ik, jackje.
Heb het hondje verzorgd en hij was rap met die rolstoel!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:31

Vind het veel te ver gaan.. en walgelijk om naar te kijken. Voor een hond zou ik misschien nog een uitzondering maken maar dat ligt er maar net aan wat voor hond en welke situatie.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:37

Als het maar tijdelijk is om bijvoorbeeld de spieren te ontlasten zodat het dier weer rustig aan kan opbouwen heb ik er geen problemen mee, maar zodra het levenslang wordt vind ik het toch wel sneu hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:51

Ik vind het zeker niet te ver gaan voor een kat of hond, als deze nog gewoon vrolijk door kan leven.

Als dat een optie was dan had ik echt niet zomaar mijn hond laten inslapen. Dat van de shetlander vind ik wel erg raar?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:29

Ik vind het op zich mooi dat het mogelijk is. Sowieso voor revalidatie natuurlijk. Verder ligt het heel erg aan de situatie, als een dier gelukkig is met zo'n rolstoel dan heb ik er weinig problemen mee. En dieren gaan toch makkelijker hier mee om dan mensen. Ze passen zich heel snel aan. Zo zijn er ook genoeg honden en katten die dolgelukkig met 3 poten rondhuppelen.. dus ik denk dat veel honden en katten ook prima met zo'n rolstoel vooruit kunnen. Bij vluchtdieren zou ik het minder snel doen.

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:35

Ik vind dat we er allemaal niet te snel over mogen oordelen.
Ik denk dat elke eigenaar zelf wel ziet of zijn dier wel of niet gelukkig is met een karretje.
Mijn vorige hond, een jack russel was op 8 jarige leeftijd aangereden door een auto. Hij is nog op een leeftijd van 12 jaar geraakt met maar 3 pootjes. (1 van de voorste kon hij niet gebruiken) en hij was elke dag opnieuw dolgelukkig als we gingen wandelen, ook al koste het hem wat meer moeite. :)
Maar

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:39

Bij mij in de straat woonde een vrouwtje met een hond die zich ook enkel inhet karretje kon voortbewegen, echt te zielig, ikheb dat nooit gesnapt...

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:41

Vind het persoonlijk echt veel te ver gaan! Kan me niet voorstellen dat zon beestje gelukkig is zo!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:43

Mizora schreef:
De landbouwhuisdieren vind ik niks, net als de konijnen. Maar voor honden en in beperktere mate ook katten vind ik het minder problematisch. Zeker honden kunnen er vaak geweldig leuk mee leven. Ze zijn inderdaad beperkter in hun bewegen, maar de meeste honden komen toch maar een uur per dag aan de riem uit, dat kan ook met wagentje achter zich aan. En vaak kunnen ze zich op 2 poten wel voortbewegen, alleen geen lange stukken.

Hier ben ik het mee eens. Hond of kat gaat nog wel, maar een konijn, biggetje, shet etc? :n

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:45

kom op jongens; dat varken is toch een hoax? Ik bedoel het karretje is van lego of iets dergelijks...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:45

Het wordt aardig bedoeld maar om een dier hier mee te laten lopen is denk ik ook niet prettig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:53

Ook voor een hond en kat vind ik het persoonlijk eigenlijk niets. Mijn hond wil snachts ook wel eens opstaan om een slokje te drinken of iets dergelijks. Het idee dat dat niet zo kunnen daar zou ik persoonlijk echt moeite mee hebben. Mocht het echt enkel voor revalidatie zijn dan is dat een ander verhaal, maar permanent vind ik geen optie.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:54

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar sommige honden op de foto's bv. die teckel ziet heel happy uit. Maar een pony, varken whatever gaat er gewoon over :n en een konijn, het klinkt misschien cru maar zo'n beestje is het gewoon niet waard. Straks maken ze het nog voor een hamster...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:59

amoj schreef:
Gaat veel te ver. Er is niets ontroerends aan!
Als het voor revalidatie is kan ik het zeker begrijpen, maar levenslang?
Nee, dan zou ik hem/haar laten gaan. Zo kunnen ze helemaal geen dier meer zijn.

Inderdaad, voor revalidatie een tijdelijk alternatief prima, maar verder niet

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:04

Ik heb helemaal geen moeite met zo'n rolstoel. Geen happy leven? En gehandicapte mensen, mogen die dan ook niet meer leven? Geef ze allemaal euthanasie, hebben ze ook geen last meer...
Vind dit eerder kortzichtig. Mindere levenskwaliteit is nog niet hetzelfde als geen levenskwaliteit.
Voor mij moet het toch al onder nul gaan om te laten inslapen, maar ja, das persoonlijk.
Waar ik eerder problemen mee heb is dat dat waarsch veel kost, waar ligt de grens van hoeveel geld je aan een dier besteedt? Elke dag gaan er miljoenen dieren naar het slachthuis, even waardevolle dieren, waarom die dan wel?