Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
trysteffy schreef:We proberen de beestjes zo veel mogelijk tam te maken dat de klanten met een leuk tam beestje naar huis.
Maar dat konijntje wat graaft en knaagt is al schuw in het hok kan hem al moeilijk pakken en probeer hem gewoon eerst aan me hand te laten ruiken en hem te aaien. En dan kan ik hem normaal pakken onder zijn kont en borst maar soms moet het bij de nekvel. Zijn broertje is erg actief en wilt graag op je arm klimmen klanten mogen konijnen aaien van ons dat ze niet schuw worden. En onder toezicht van mij en me baas mogen kinderen de beestjes van houden.
Maar dat gebeurd ook niet ech vaak bij de ene konijn en we hebben stageres die de hok wel eens verzorgen en we weten niet hoe hun de konijnen pakken of ze geduld hebben of niet.

trysteffy schreef:Soms is er geen optie want als je heb onder de kont en dan borst wil pakken gaat ie hellemaal tegen stribbellen en hij heeft me hand al open gekrapt. Want die hokken moeten schoon en als je ze in de hok laat lopen ze alleen maar in de weg dan gaan ze op de stoffer en blik zitten.
We advieseren eigenlijk ook meer om voor kinderen een rat te nemen die blijven bij je zitten en zijn eel socialer.
En met dat makke konijn aan we zekker proberen om bij kinderen te plaatsen en waar die binnen kan hij houdt van gescheldschap.
En die ander aaien we 3x per dan ff 5 min zoals van daag eind van de dag gingen zijn oortjes ietsjes omhoog en zijn oogjes werden niet meer zo groot. Want toen ie net kwam was ie wel van kijken hee wat doe je en op je arm klimmen. Maar sinds deze maand niet meer .