Slapeloze nachten.....door mijn kat! Krabben aan de deur..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Slapeloze nachten.....door mijn kat! Krabben aan de deur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 11:03

Sinds september hebben we een poes uit het asiel gehaald. Echt een lief aanhankelijk dier, maar 's nachts iets te aanhankelijk.. Ze zit namelijk elke nacht aan de deur te krabben, en ik word er stapelgek van.. Er zitten 2 deuren tussen onze slaap- en woonkamer, maar nog wordt ik wakker van het eindeloze krabben.
Deze nacht heeft ze me de hele nacht wakker gehouden, tot ik het beu was om 6 uur vanmorgen, en toen heb ik haar uit wanhoop maar 2 uurtjes in de bench gestopt.
Ze kan ook niet bij ons op de slaapkamer, want dan zit ze ons en de hond de hele nacht te vervelen, en gaat ze eindelijk slapen, moet ze natuurlijk per se op mijn hoofd liggen :') En elke nacht in de bench opsluiten zie ik ook niet zitten.
Wat kan ik hier aan doen? Iemand tips? Ik heb slaap nodig :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:43

Wij hebben bij zooplus de SSS cat vandaan gehaald. Onze kat zit steeds in de koelkast :S. Dat ding heeft een sensor, als hij erlangs loopt blaast hij lucht ( als een deobus zegmaar ) daar schrikken ze van en wagen het niet snel nog een keer. Gebruikte hem ook voor de hond die altijd snachts in een hoekje van de keuken poepte en plaste. Ook helemaal over. Je zou dit kunnen overwegen..

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/afhoudspray/27378

tesseke

Re: Slapeloze nachten.....door mijn kat! Krabben aan de deur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:25

Wij hebben dit probleem ook.

Bij ons heeft er lange tijd een hoop plakband met de plakkant langs buiten gehangen, zodat het onaangenaam werd om te krabben. Dit werkte, tot we onze hond hadden en het de 2e dag gesloopt was. Ondertussen krabt de kat er terug aan, maar veel minder als eerst.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:40

mede om die reden gaan die van mij gewoon lekker naar buiten s nachts ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:44

Kun je niet gewoon voor het slapen gaan even flink met poezenbeest gaan spelen?
zodat jullie daarna beiden lekker kunnen gaan slapen.

je kat naar buiten (pleuren) zodat je er geen last van hebt is in mijn ogen geen oplossing

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:45

wat is dat nou weer voor een achterlijke reactie :S ten eerste wie zegt dat ik ze buiten PLEUR ?? en ten tweede, ze zijn het gewend en kunnen gewoon in de stal gaan slapen als ze willen dus nee niks zieligs aan hoor ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:48

Een kat 's nachts buiten doen kan een hele goede oplossing zijn :j
's nachts is er minder verkeer, dus veiliger voor de kat. Katten zijn ook nachtdieren en zijn in het donker helemaal in hun element buiten. Onze katten willen zelf 's nachts naar buiten en liggen overdag heerlijk voldaan in huis te maffen :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:50

Ik geef ze altijd wat eten voor het slapen, dit houd mij praatgrage Siamese kruising mooi stil :-)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 13:53

Die 'spray' ga ik eens even naar kijken, thanks!

Plakband zou op zich ook kunnen, maar dan moet ik waarschijnlijk de halve deur afplakken _O-

Buiten komt ze (nog) niet.
En spelen voor het slapen doen we ook regelmatig, werkt helaas niet. Poes moet en zal bij ons zijn.. Ook als we op de bank zitten moet ze zo dichtbij mogelijk liggen.. Dus denk vooral dat daar 't probleem ligt.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:54

Onze kat is echt een nacht dier en dus graag buiten s'nachts alleen hebben wij geen kattenluikje dus komt hij via het balkon onder ons raam miauwen als hij naar binnen wilt dit gebeurd zo'n drie keer per nacht wat inhoud dat ik er uit kan..zomers geen probleem dan staat het raam op een kier maar nu word ik er ook niet blij van. Ik volg dit even wie weet heb ik er ook wat aan ;-)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:58

Oooo ik heb het ook gehad. Was na verloop zo erg dat ik half huilend van frustratie (het liep echt de spuigaten uit) tegen vriend zei dat tie maar naar het asiel moest. (Doe ik absoluut niet hoor, het is echt een lieverd en ben er heel gek mee). Maar korte nachten, vol op in een verbouwing en liep niet zo lekker op het werk, dan is het na verloop van tijd wel zwaar frustrerend. Vriendje slaap overal doorheen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:23

En de kat mag niet bij jullie op de slaapkamer? De hond ligt er ook begrijp ik? Gezellig toch katje bij je op bed :D.

Als ze op je gezicht kruipt er vanaf schuiven en doorslapen. Je went vanzelf aan een poezebeest op je. Wij hadden ook zo'n plakkerd. Moest je de deur ook echt niet dichtdoen, want ze bleef net lang krabben tot de deur open ging. De oplossing was inderdaad naar buiten (al sliep ik in de kamer met een balkon en daar kon ze ook net zo lang krabben tot ik de deur kwam openen :P) of gewoon maar binnen laten. Die van ons lag ook het liefst op de meest onmogelijk plekken. Ach, na 20x opschuiven op van schrik van je bed af gooien (echt niet expres) ging dat ook prima :j

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:41

Over dat buitenlaten veiliger is 's nachts: echt niet waar. Alle katten die ik al hebben weten dood gereden worden hebben dat 's nachts voor gehad. 's Nachts zijn katten meestal actiever en juist omdat er minder verkeer is komen ze ook meer de baan op (op een ritje van 5min midden in de nacht eens 10 katten zien oversteken waar je er overdag 0 ziet 8)7 ). Als er dan een auto komt worden ze verblind door de koplampen (hun ogen kunnen die lampen immers niet onderscheiden) en de automobilisten zien ze ook minder goed...

Wat betreft het in de slaapkamer komen: hier moet je wel consequent in zijn, ofwel mag ze bij jullie in de slaapkamer ofwel niet. Als ze dit soms wel mag (of gemogen heeft) en nu weer niet is dat natuurlijk verwarrend.

Plantenspuit wil wel helpen, al zijn de meeste zo slim dat als ze je horen afkomen dat ze sowieso stoppen. Daarom dat ik dat idee van die spray met sensor wel wat vind *D . Dan komt je kat echt niet meer in de beurt van die deur denk ik.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:52

Nou ik heb dus geprobeerd om haar op de slaapkamer te laten, maar dat werkte echt niet. Ze beet in m'n tenen, neus, oren, en alles wat wiebelde of bewoog :') Vervolgens gaat ze dan op de dekens springen en meppen.. En daarna moet ze de hond nog even pesten, die er dan achteraan gaat (op laminaat) dus dan wordt ik weer wakker van het getrippel en gepiep van de hond.. Vervolgens gaat ze dan eindelijk rustig liggen, maar dan wel op mn hoofd natuurlijk. :') En als ik haar dr vanaf duw, komt ze gewoon weer terug, en nog eens, en nog eens, en nog eens.... Het is echt een volhouder. Of dan pleur ik uit mijn bed omdat ik van schrik wakker wordt omdat ze weer op mijn smoel staat te meppen. :')
En mocht ze dan toch ergens anders willen liggen, dan wel met dr gat onder mijn neus. :+
Het is echt een kleine duivel.. Dus op de slaapkamer gaat ook niet werken..

Dus ze heeft inderdaad erop gemogen, maar dit is ongeveer 3 (halve :') ) nachten geweest. Overdag mag ze ook op de slaapkamer omdat ze daar graag voor het raam zit, dus misschien eens beginnen om daar mee te stoppen.

Enne, die plantenspuit, die vind ze geweldig.. Vraag me niet waarom, 't beest spoort gewoon niet _O-

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:31

HAHA, moet stiekem wel erg lachen om je verhaal :D . Zie het zo voor me, kat op en neer springend op het dekbed omdat er zogezegde muisjes onder zitten en jij die je ogen opendoet en op der ahum... achterste zit te kijken :)) .
Dat zijn dus enkele van de redenen waarom de mijne niet in de slaapkamer mag.

Maar een kat die de plantenspuit leuk vindt? Zeker dat het geen muskusrat is ipv een kat? 8)7
Ook niet als je die deur opengooit waar ze aan staat te krabben en het recht in der gezicht mikt? Want dan weet ik niet of die spray ook wel iets gaat doen?

Ziet je deur er niet erg vanaf ook? Je kan anders proberen je deur af te schermen en der wat kussens tegen te hangen of zo :')

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:33

Voor het op bed slapen, gewoon het wegduwen volhouden. Die van mij weet nu ook zijn plekje (naast mn hoofdkussen) en ik hoor hem nooit meer.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:45

misschien zilverpapier tegen de deur (plakken)?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:54

Ik volg dit even, onze kater heeft sinds een aantal maanden de gewoonte ons midden in de nacht wakker te miauwen omdat hij dan naar buiten wil.
We hebben geprobeerd het te negeren maar hij blijft gerust een paar uur miauwen. We hebben geprobeerd heel boos te worden maar doet 'm niks.
Dus die slaapt standaard 's nachts buiten }:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:55

jiperdepip schreef:
Kun je niet gewoon voor het slapen gaan even flink met poezenbeest gaan spelen?
zodat jullie daarna beiden lekker kunnen gaan slapen.

je kat naar buiten (pleuren) zodat je er geen last van hebt is in mijn ogen geen oplossing

Katten willen juist graag 's nachts naar buiten. Die van mij blijft het liefst overdag lekker binnen slapen om 's nachts naar buiten te gaan. Elke fietser, voetganger etc levert een beetje stress, dus 's nachts is het veel rustiger voor ze.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:19

Onze kater is ook gek op water.
Hij was echt heel erg aan het etteren, op het aanrecht en zusje pesten, vriendlief was er zo klaar mee (hij had al meerdere keren een waarschuwing gehad). Dus vriendje pakt em vast en houd em onder de kraan. (plantenspuit was even niet binnen bereik). Maar wat doet meneer, hij gaat drinken. Vond het heerlijk. Heb zo gelachen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:25

Die van mij doet het ook. Zodra hij maar denkt dat hij me hoort aan de andere kant vand e deur (en dat denkt hij vaak, ook als het niet zo is :+ ), gaat hij staan krabben.
Ik heb een paar tijdschriften naast mijn bed liggen en als hij krabt gooi ik die zo hard mogelijk tegen de deur. Meestal schrikt hij er zo van dat het voor die nacht dan klaar is. Het is ook al een stuk minder dan eerst. Dat luchtpompje werkt ook goed. Ik het het niet, maar een vriendin van mij wel. Daar schrikken ze ook van en blijven dan weg.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 11:02

Nermal schreef:
HAHA, moet stiekem wel erg lachen om je verhaal :D . Zie het zo voor me, kat op en neer springend op het dekbed omdat er zogezegde muisjes onder zitten en jij die je ogen opendoet en op der ahum... achterste zit te kijken :)) .
Dat zijn dus enkele van de redenen waarom de mijne niet in de slaapkamer mag.

Maar een kat die de plantenspuit leuk vindt? Zeker dat het geen muskusrat is ipv een kat? 8)7
Ook niet als je die deur opengooit waar ze aan staat te krabben en het recht in der gezicht mikt? Want dan weet ik niet of die spray ook wel iets gaat doen?

Ziet je deur er niet erg vanaf ook? Je kan anders proberen je deur af te schermen en der wat kussens tegen te hangen of zo :')

Haha ja fijn uitzicht kan ik je zeggen :') Ja water vind ze prachtig, ze schuift ook elke dag de waterbak door de kamer, om er vervolgens met dr poten in te kliederen.. -.-' Ik denk dat het een hond in kattenpak is. Ze sleept ook met de botten en balletjes van de hond..
De deur zie je gelukkig niks aan.

Zilverpapier is wel een idee misschien. En tijdschriften gooien werkt vrees ik niet, ik pleur zo vaak iets tegen de deur aan, daar wordt ze niet meer warm van :')
Ik heb ook al eens de deur opengezwaaid, maar natuurlijk zit ze dan met dr edele delen aan de andere kant van de kamer heel onschuldig te kijken. :+

Misschien moet ik de deur afplakken met schuurpapier _O-

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:49

Vanwege dat irritante gekrab en gemiauw 's nachts slapen onze 2 katten elke nacht steevast in de bijkeuken, dus die hoor ik niet meer!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:19

Klinkt als verlatingsangst. Deze kat is waarschijnlijk blij dat ze niet meer in het asiel zit, gek op mensen en helemaal gek op haar nieuwe baasjes. Als ze 's nachts weg gaan heeft ze misschien wel het idee dat ze achtergelaten wordt.

Misschien een vreemde sugestie, maar als je eens de tv aan laat, of de radio? Dan hoort ze dingen en dan heeft ze misschien niet het idee dat ze alleen gelaten wordt.
Je zou zelfs erover kunnen denken zo'n kussen te kopen: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=3284 zodat ze het idee heeft dat ze tegen een ander dier aan kan liggen.

Of nog een kat nemen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:31

Wauw dit klinkt als mijn kat. Alleen zit die van mij 's nachts in mijn slaapkamer en doet hij het niet tegen de deur maar tegen mijn bureu (zonder nagels). Hij zit 's nachts op mijn slaapkamer omdat daar de kattebak staat en ik de deur 's nachts altijd dicht wil hebben en als ik de kattebak ergens anders zet doet hij er niks meer op. Dus ik lees eventjes mee voor de oplossingen. O:)