Even kort de situatie; wij zijn opvanggezin voor een stichting die kansarme hondjes uit het buitenland haalt en in NL herplaatst. Wij krijgen dus tijdelijk een hondje in huis, tot een nieuwe baas zich meld.
We hebben nu een kruising Bullterrier van 6 maanden.
Een lief dier maar erg actief en dat uit zich weer in destructief zijn.
Ze is heel enthousiast en ze wil graag iets doen, maar voor een jonge hond zijn natuurlijk de mogelijkheden iets beperkter en bovendien moet ik er rekening mee houden dat ze weer weg gaat. (dus een hondenschool oid is geen optie)
Op het moment gaat ze 3 keer daags mee voor een wandeling van een half uur tot 3 kwartier, we fietsen 3 kwartier (rustig tempo) en 's middags spelen we een half uur met oa balletjes, bovendien loopt ze ook een paar uur los op het terrein (bos). Daarnaast komen vrienden van ons 3/4 keer in de week met hun hond en dan zijn ze een uur lang aan het spelen.
Maar goed, dat dier is dus gewoon niet moe te krijgen.
En ik vind dat ze al best veel loopt voor haar leeftijd, ik wil eigenlijk niet meer dan dit doen. Maar ik zie ook dat ze eigenlijk gewoon hard wil rennen.
Hebben we 3 kwartier gefietst en zijn we terug bij huis, heeft ze welgeteld 2 minuten dat ze inkakt, ze veert weer op en begint onze reu te irriteren
Het gesloop hoort natuurlijk bij de leeftijd maar het zou fijn zijn als ze zich niet op alles uitleeft wat ze voor de neus krijgt.
Alle hondenspeelgoed en botten zijn in 2 minuten op, de heel erg sterke doet ze 5 minuten mee.
Dus wie heeft er tips om haar bezig te houden?
Iets om haar kauwbehoefte op te botvieren, iets met mentale uitdaging, iets actiefs, alles mag!
Alles mbt het ras en karakter is ook van harte welkom!
) op te sporen. (altijd leuk op feestjes
)
) die zijn van knetterhard plastic en hij doet er al eeuwen mee en er komen wel tandafdrukken in maar stuk gaat hij niet. Ideaal