Kat is krols

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Kat is krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:49

Mijn vriend heeft momenteel 4 katten, de oudste is een vrouwtje en heeft meerdere nestjes gehad, nu is 4 katten echt wel genoeg en wil hij de oudste dus laten helpen. (Is niet eerder gedaan omdat het eigenlijk de kat van zijn ex is, en ze eigenlijk terug daarheen zou gaan en hij er dus geen geld aan wou uitgeven). Beestje blijft uiteindelijk toch dus vandaar dat nu de keuze gemaakt is om het wel te laten doen. Over 2 weken heb ik vakantie dus ik zou dan met haar gaan, voor vriend lastig ivm werk. Alleen.... ze blijkt nu krols te zijn -O- . Normaal is dit heel goed te merken en het was dus ook de planning om haar binnen te houden als we het zagen, alleen dit keer liet ze het dus NIET merken -O- , maar vriendlief heeft gisteren meerdere keren een kater boven op haar gezien.... Wat kunnen we nu het beste doen, toch een afspraak maken bij de dierenarts of wachten?

Nog een vervelend iets... er loopt ook nog een zoon van haar rond die nu bijna een jaar oud is, en die loopt sinds gister vreselijk veel lawaai te maken, hij reageerd waarschijnlijk op haar krolsheid. What to do???

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:51

alles laten steriliseren/castreren.

xJustMe6

Re: Kat is krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:52

Gaat ook zeker gebeuren als ze allemaal oud genoeg zijn ;). Is nu nog niet het geval.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:54

Inderdaad. Direct DA bellen en alles laten helpen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:55

Nogmaals........
tessa_brian schreef:
Gaat ook zeker gebeuren als ze allemaal oud genoeg zijn ;). Is nu nog niet het geval.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:58

Hoe oud is de jongste poes/kater?
Wij laten over twee weken ook onze jongen castreren, dan is hij 9 maanden en oud genoeg.
Het kan al vanaf 6 maanden, maar aangeraden wordt om ze iets langer te laten uitgroeien mits dat mogelijk is.
Wij merken nu ook dat meneer graag naar buiten wilt, maar aangezien ik geen zin heb in ongewenste nestjes bij een ander (ga er maar van uit dat ze niet gecastreerd zijn, dan valt het altijd mee mocht het wel zo zijn). En omdat hij nogal herkenbaar is, namelijk vrijwel wit, en deze kleur ook goed aanwezig is in de genen kijkend naar zijn moeder en nestje, is het snel te herleiden mocht hij wel jongen.

Als je meerdere geslachten in huis hebt zou ik sowieso alles laten helpen. Ook om frustraties bij de dieren onderling te voorkomen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:59

De jongste 2 zijn net 4 maandjes :).

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:00

Als ze net is gedekt kunnen ze volgens mij het ongewenste nestje ook direct verwijderen, maar dat zou je voor de zekerheid even bij een DA moeten checken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:00

Laat dan iig de poes helpen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:01

mijne zijn met 4,5 maand gedaan, poes werd al krols en ik wilde niet dat broerlief erop dook. De oudere poes gewoon laten castreren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:01

Als je vriend er meerdere keren katers op ziet zitten, waarom doet hij er dan niets aan?
Meteen naar de DA gaan, die kan haar gewoon castreren nu.
Hoe oud is dat katertje? Als die al intresse heeft in krolse poezen kan hij ook al wel gecastreerd worden ws.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:02

Wij hebben het advies gekregen om te wachten tot ze minimaal 6 maanden zijn.

@Princesj, bedankt, ik ga deze week even bellen.

@ CarinaR, lezen ;).

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:03

anneliesdj schreef:
Als je vriend er meerdere keren katers op ziet zitten, waarom doet hij er dan niets aan?
Hoe oud is dat katertje? Als die al intresse heeft in krolse poezen kan hij ook al wel gecastreerd worden ws.

Katertje is nu 10 maanden, hij springt er nog niet op, hij loopt alleen vreselijk te zeuren :'). Maar mams is de eerste die we willen laten helpen, daarna komt de rest.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:05

waarom niet gewoon kater en poes inladen en gewoon wegbrengen?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:06

Moet een afspraak voor gemaakt worden, en zoals in de openingspost staat was de planning dat ze over 2 weken zou gaan (deze week voor bellen). Maar wij vroegen ons af of dit wel verstandig was aangezien ze gisteren dan toch gedekt is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:07

Poezenpil overwegen? Het is alleen schadelijk bij langdurig gebruik, maar lijkt mij voor nu (tot aan de leeftijd van het geholpen kunnen worden) wel een optie.

O laat maar, kan niet worden gegeven als de kat krols is :+

Ik zou vandaag of morgen even langs de dierenarts gaan :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-02-13 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:07

tessa_brian schreef:
anneliesdj schreef:

Katertje is nu 10 maanden, hij springt er nog niet op, hij loopt alleen vreselijk te zeuren :'). Maar mams is de eerste die we willen laten helpen, daarna komt de rest.

Nou geloof maar dat die er wel op gaat als je even niet kijkt hoor.
Gewoon even bellen en ze deze week nog allebei laten helpen, is je probleem toch opgelost?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:09

@ Vuurneon, Die wou hij inderdaad voor de zekerheid voor de jongste gaan halen :j.

@ Anneliesdj, dat zien we nog niet gebeuren, het is echt een enorm watje en hij durft niet in mams haar buurt te komen als hij in zo'n zeur bui is. Hij komt dan lekker bij ons zeuren. Vandaar dat we nu eerst en vooral mams willen laten helpen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:12

Gelijk een afspraak maken en laten steriliseren, dan worden de vruchtjes ook weggehaald. Of je moet weer een nestje willen? Later laten helpen zou ik niet humaan vinden, dan zijn de kittens al wat groter. Nu zijn het nog maar een paar celletjes. Ook kater laten helpen, ze zijn met 6 maanden al geslachtsrijp.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:13

Zou over 2 weekjes ook nog kunnen of word dat al te laat? Zo ja dan probeer ik morgen wat te regelen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:16

Ik zou echt geen twee weken wachten hoor, gelijk een afspraak maken!
Doe je nu eerst mams en over twee weken Meneer?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:17

tessa_brian schreef:
Zou over 2 weekjes ook nog kunnen of word dat al te laat? Zo ja dan probeer ik morgen wat te regelen.

Ik zou zeker geen 2 weken wachten. De volledige dracht duurt maar een maand of 2 dus met 2 weken zijn ze als best wat ontwikkeld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:17

femiaans schreef:
Gelijk een afspraak maken en laten steriliseren, dan worden de vruchtjes ook weggehaald. Of je moet weer een nestje willen? Later laten helpen zou ik niet humaan vinden, dan zijn de kittens al wat groter. Nu zijn het nog maar een paar celletjes. Ook kater laten helpen, ze zijn met 6 maanden al geslachtsrijp.

Kan al vanaf 4 maanden zelfs.

Daarom denk ik ook dat die kater heel wat uitvreet als je er niet bij bent, als een poes goed krols is laat ze hem er echt wel bij.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:18

Dan bel ik morgen ochtend even voor advies, bedankt allemaal!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:20

Ik vind het maar raar.

Waarom weer afwachten tot ie krols is en niet daarvoor al laten helpen?
En die kater? Waarom die niet ook laten helpen? Die is immers oud genoeg.
Waarom wachten tot alles in een keer kan? Misschien zit daar in die 2 maanden ook nog weer een zwangere poes dus kittens bij. Moet je die dan ook weer afwachten?

Gewoon met de bende naar de DA. Hetgeen geholpen kan worden laten helpen en de rest zodra het kan. Dan maar in etappes.

En als de poes zwanger is kunnen de kittens met sterilisatie evt verwijdert worden. Je hoeft het nest niet ter wereld te laten komen. Nu is het nog niet zo veel.