over hondenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

over hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 12:09

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:37

Ik zag het een paar dagen geleden op Nederland 1.
Een kwestie van tijd voordat het in heel Nederland wordt afgeschaft denk ik.. en terecht :j Als dat geld nu echt allemaal naar hondenvoorzieningen ging, oké.. maar het is toch belachelijk dat mensen belasting voor hun hond moeten betalen terwijl 90% daarvan naar andere zaken gaat..

Joanne1987

Re: over hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:39

Dat ze het ook maar in destad van uitspraak afschaffen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:41

Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-02-13 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:43

Tnnx! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:52

Ik heb ook maar meteen de petitie getekend :j

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:20

Ik ga vandaag het bezwaarschrift indienen bij de gemeente. Als nou veel mensen dat doen gaat misschien een lichtje branden bij de betreffende instanties.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:16

Ook ik ga hem morgen opsturen!! Ik woon niet in die gemeente maar ik neem aan
Dat dit straks voor alle gemeentes geldt!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:03

vind kattenbelasting nuttiger, die schijten overal waar het ze uitkomt, in mn achteruin, in de voortuin, in de tuin van mn buren, in de zandbak op het kinderspeelveldje.... en wij hondeneigenaren maar belasting betalen EN opruimen ....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:19

Bij ons betaal je ook hondenbelasting in het buitengebied.... hoe idioot kan het zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:23

Hier betaal je geen hondenbelasting meer.

Er zijn ook gemeentes die de hondenbelasting (volledig) besteden aan uitlaatveldje/routes en poepmachines.
Het is wel een leuke inkomstenbron, als ze dit afschaffen zullen andere belastingen omhoog (moeten) gaan!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 10:28

Brainless schreef:
Hier betaal je geen hondenbelasting meer.

Er zijn ook gemeentes die de hondenbelasting (volledig) besteden aan uitlaatveldje/routes en poepmachines.
Het is wel een leuke inkomstenbron, als ze dit afschaffen zullen andere belastingen omhoog (moeten) gaan!

dat zou op zich wel eerlijker zijn, zeker als het geld in de algemene middelen terecht komt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:33

Er zijn zo veel belastingen die je betaald die niet terug gaan naar waar je over betaald hebt. Je wegenbelasting doet dat bijvoorbeeld ook niet. Dat vind ik echt geen argument om hondenbelasting af te schaffen.

Als je argumenten baseerd op het feit dat honden belasting van oudsher ingevoerd is omdat de hond een gebruiksdier was en dat tegenwoordig niet meer is vind ik het wat anders.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 13:21

Vjestagirl schreef:
Er zijn zo veel belastingen die je betaald die niet terug gaan naar waar je over betaald hebt. Je wegenbelasting doet dat bijvoorbeeld ook niet. Dat vind ik echt geen argument om hondenbelasting af te schaffen.

Als je argumenten baseerd op het feit dat honden belasting van oudsher ingevoerd is omdat de hond een gebruiksdier was en dat tegenwoordig niet meer is vind ik het wat anders.

nou ja, er ligt toch in nederland een prachtig wegennet, dus die voorziening is wel voor de autobezitters getroffen. voor hondenbezitters worden maar weinig voorzieningen gemaakt, af en toe een extra prullenbak of strontveldje, verders niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:25

In Ermelo bv rijdt er een poepzuiger die de regelmatig de hondenuitlaatroutes van hondenpoep ontdoet.
Zo zijn er meer gemeentes die extra geld spenderen aan dit soort dingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:28

Het staat zelfs in de wet dat het belastinggeld moet worden uitgegeven aan datgene waar men de betasting voor heft. De hondenbelasting is dus in strijd met de wet als deze daar niet aan wordt uitgegeven, vandaar dat de hondenbelasting in de gemeente sittard-geleen onwettig bleek.. zo heb ik het iig begrepen..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:32

Als ik kijk naar het werk dat de gemeente hier heeft aan de "uitlaat zones" zou ik dat toch niet echt zeggen.
Ja, er staan extra vuilnisbakken en minimaal 1 keer per week worden de zakjes bijgevuld. De prullenbakken staan aan het begin en aan het einde. In dit geval markeer ik even de oversteek als "einde"
Want aan de andere kant van de weg staat wederom een prullenbak voor honden poep, incl zakjes.

De schijt veldjes worden 1 keer per maand poepvrij gemaakt (want de honden eigenaren ruimen het lang niet altijd op). Als ze dat niet doen is het met maaien van het gras echt TE ranzig.

Persoonlijk vind ik dat het niet afgeschaft moet worden en dat katten belasting ingevoerd mag worden. Wat eerder is aangehaald veroorzaken katten vervuiling.
Wat ik wel vind is dat gemeentes het geld wat ze ophalen met honden belasting ook daad werkelijk zouden moeten gebruiken voor voorzieningen ten behoeve van honden/honden eigenaren.
Ik wordt namelijk echt dood ongelukkig als bv de zakjes hier weg gaan en er geen poepzuiger meer langs komt voordat ze gaan maaien. Ik woon tegenover een uitlaatstrook en je bent in de zomer echt niet blij als er is gemaaid zonder dat de poep (die door de eigenaren opgeruimt dient te worden) weg gehaald is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:37

MiniLoe schreef:
vind kattenbelasting nuttiger, die schijten overal waar het ze uitkomt, in mn achteruin, in de voortuin, in de tuin van mn buren, in de zandbak op het kinderspeelveldje.... en wij hondeneigenaren maar belasting betalen EN opruimen ....

Dat is een kulargument want je betaald geen hondenbelasting omdat honden 'overal schijten'. (je moet het nog opruimen ook, dus wat dat betreft...)

Hondenbelasting is een zgn algemene belasting en is geen bestemmingsheffing.

Omdat dit geld algemeen besteed wordt, betalen mensen met honden dus meer aan allerlei gemeentezaken dan mensen zonder honden. En dát is de reden dat er bezwaar gemaakt (en toegewezen is) want je wordt als hondenbezitter dus feitelijk gediscrimineerd. En dat mag niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:39

MiniLoe schreef:

hier ben ik wel helemaal mee eens.. katten poepen zelfs nog meer dan mijn kleine hondje die amper 2 inieminie keuteltjes legt die ik overigens moet opruimen maar dat kattenschijt word niet opgeruimd.
bij me ouders in de tuin kwamen de katten dagelijks hun behoefte doen we wisten van wie de katten waren en de drollen zijn dan ook gewoon netjes bij diegene van wie de katten zijn in hun tuin gedropt...
na t zo enorm zat zijn hebben me ouders over de muur schrikdraad gespannen met stroom er op en naast de muren planken met spijkers om zo de katten uit de tuin te houden en eerlijk gezegd ze doen t 1 keer maar daarna nooit meer..
je moet wat doen om die krengen uit je tuin te halen.
en jij als honden bezitter maar betalen aan belasting waar geen eens honden voorzieningen voor worden gemaakt zoals poep gelegenheden. uitlaat parkjes etc...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-02-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:40

NathalietjeB schreef:
MiniLoe schreef:

hier ben ik wel helemaal mee eens.. katten poepen zelfs nog meer dan mijn kleine hondje die amper 2 inimini keuteltjes legt die ik overigens moet opruimen maar dat kattenschijt word niet opgeruimd.
bij me ouders in de tuin kwamen de katten dagelijks hun behoefte doen we wisten van wie de katten waren en de drollen zijn dan ook gewoon netjes bij diegene van wie de katten zijn in hun tuin gedropt...
na t zo enorm zat zijn hebben me ouders over de muur schrikdraad gespannen met stroom er op en naast de muren planken met spijkers om zo de katten uit de tuin te houden en eerlijk gezegd ze doen t 1 keer maar daarna nooit meer..
en jij als honden bezitter maar betalen aan belasting waar geen eens honden voorzieningen voor worden gemaakt zoals poep gelegenheden. uitlaat parkjes etc...

Precies. En daarmee haal je je eigen kattenbelastingargument dus gelijk weer onderuit :Y)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:43

anneliesdj schreef:
Bij ons betaal je ook hondenbelasting in het buitengebied.... hoe idioot kan het zijn.

Bij ons ook, we wonen 6 kilometer van de stad af.
En het erge is dat ik ook nog een pakje schijtzakjes kreeg 8)7 met uitleg erbij wat de regels zijn in de stad.
We hebben dat dier hier voor erfbewaking en hij heeft nog nooit de stad (of uberhaupt een schijtveld) gezien.

Ik ga dit jaar maar weer eens bezwaar maken en dan doe ik er een kopie bij van die uitspraak, hopelijk dat dat helpt. :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:44

nou ja ik laat mijn hond niet overal bij de buren in de tuinen schijten misschien zou ik dat gewoon eens moeten doen bij alle katten eigenaren die bij me ouders in de tuin schijten lekker even mijn hond zijn behoefte laten doen in hun tuin en dan lekker laten liggen :j ... of zoals hier bij mijn flat poepen en plassen de katten lekker in het trappenhuis en stinken dat katten pis doet :r
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-02-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:46

NathalietjeB schreef:
MiniLoe schreef:

hier ben ik wel helemaal mee eens.. katten poepen zelfs nog meer dan mijn kleine hondje die amper 2 inimini keuteltjes legt die ik overigens moet opruimen maar dat kattenschijt word niet opgeruimd.

Nou dan zijn je ouders wel echt dierenliefhebbers zeg -:(- Sorry maar daar kan ik heel boos om worden!
Planken met spijkers!!
De katten kunnen er ook niks aan doen. Die moeten het toch ook kwijt. Ik heb zelf ook elke keer kattenstrond in mijn tuin.. heel irritant, maarja haal t gewoon maar elke keer weg.. en dat terwijl ik zelf binnenkatten heb.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:47

NathalietjeB schreef:
nou ja ik laat mijn hond niet overal bij de buren in de tuinen schijten ... of zoals hier bij mijn flat schijten de katten lekker in het trappenhuis enzo...

Maar, zoals gezegd (al twee keer ofzo := ) dat is niet de reden dat je hondenbelasting betaald.
Je betaald geen hondenbelasting omdat een hond op de stoep schijt. Dat kan ook helemaal niet want dat dien je op te ruimen.

Hondenbelasting en schijt hebben dus gewoon helemaal niets met elkaar te maken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:49

MiniLoe schreef:
Nou dan zijn je ouders wel echt dierenliefhebbers zeg -:(- Sorry maar daar kan ik heel boos om worden!
Planken met spijkers!!
De katten kunnen er ook niks aan doen. Die moeten het toch ook kwijt. Ik heb zelf ook elke keer kattenstrond in mijn tuin.. heel irritant, maarja haal t gewoon maar elke keer weg.. en dat terwijl ik zelf binnenkatten heb.

dan zouden de mensen die hun kat zonodig buiten willen laten lopen hun kat in hun eigen tuin moeten houden..
dan heb je ook geen kans dat mensen dingen gaan verzinnen om de katten uit hun tuin te houden dieren liefhebber of niet.
ken ook iemand die schiet alle katten die in zijn tuin komen gewoon af. moet je je dier maar niet overal laten zwerven :o