Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Als dat geld nu echt allemaal naar hondenvoorzieningen ging, oké.. maar het is toch belachelijk dat mensen belasting voor hun hond moeten betalen terwijl 90% daarvan naar andere zaken gaat..
Brainless schreef:Hier betaal je geen hondenbelasting meer.
Er zijn ook gemeentes die de hondenbelasting (volledig) besteden aan uitlaatveldje/routes en poepmachines.
Het is wel een leuke inkomstenbron, als ze dit afschaffen zullen andere belastingen omhoog (moeten) gaan!
Vjestagirl schreef:Er zijn zo veel belastingen die je betaald die niet terug gaan naar waar je over betaald hebt. Je wegenbelasting doet dat bijvoorbeeld ook niet. Dat vind ik echt geen argument om hondenbelasting af te schaffen.
Als je argumenten baseerd op het feit dat honden belasting van oudsher ingevoerd is omdat de hond een gebruiksdier was en dat tegenwoordig niet meer is vind ik het wat anders.
MiniLoe schreef:vind kattenbelasting nuttiger, die schijten overal waar het ze uitkomt, in mn achteruin, in de voortuin, in de tuin van mn buren, in de zandbak op het kinderspeelveldje.... en wij hondeneigenaren maar belasting betalen EN opruimen ....
MiniLoe schreef:vind kattenbelasting nuttiger, die schijten overal waar het ze uitkomt, in mn achteruin, in de voortuin, in de tuin van mn buren, in de zandbak op het kinderspeelveldje.... en wij hondeneigenaren maar belasting betalen EN opruimen ....
NathalietjeB schreef:MiniLoe schreef:vind kattenbelasting nuttiger, die schijten overal waar het ze uitkomt, in mn achteruin, in de voortuin, in de tuin van mn buren, in de zandbak op het kinderspeelveldje.... en wij hondeneigenaren maar belasting betalen EN opruimen ....
hier ben ik wel helemaal mee eens.. katten poepen zelfs nog meer dan mijn kleine hondje die amper 2 inimini keuteltjes legt die ik overigens moet opruimen maar dat kattenschijt word niet opgeruimd.
bij me ouders in de tuin kwamen de katten dagelijks hun behoefte doen we wisten van wie de katten waren en de drollen zijn dan ook gewoon netjes bij diegene van wie de katten zijn in hun tuin gedropt...
na t zo enorm zat zijn hebben me ouders over de muur schrikdraad gespannen met stroom er op en naast de muren planken met spijkers om zo de katten uit de tuin te houden en eerlijk gezegd ze doen t 1 keer maar daarna nooit meer..
je moet wat doen om die krengen uit je tuin te halen.
en jij als honden bezitter maar betalen aan belasting waar geen eens honden voorzieningen voor worden gemaakt zoals poep gelegenheden. uitlaat parkjes etc...
anneliesdj schreef:Bij ons betaal je ook hondenbelasting in het buitengebied.... hoe idioot kan het zijn.
met uitleg erbij wat de regels zijn in de stad.
... of zoals hier bij mijn flat poepen en plassen de katten lekker in het trappenhuis en stinken dat katten pis doet
NathalietjeB schreef:MiniLoe schreef:vind kattenbelasting nuttiger, die schijten overal waar het ze uitkomt, in mn achteruin, in de voortuin, in de tuin van mn buren, in de zandbak op het kinderspeelveldje.... en wij hondeneigenaren maar belasting betalen EN opruimen ....
hier ben ik wel helemaal mee eens.. katten poepen zelfs nog meer dan mijn kleine hondje die amper 2 inimini keuteltjes legt die ik overigens moet opruimen maar dat kattenschijt word niet opgeruimd.
bij me ouders in de tuin kwamen de katten dagelijks hun behoefte doen we wisten van wie de katten waren en de drollen zijn dan ook gewoon netjes bij diegene van wie de katten zijn in hun tuin gedropt...
na t zo enorm zat zijn hebben me ouders over de muur schrikdraad gespannen met stroom er op en naast de muren planken met spijkers om zo de katten uit de tuin te houden en eerlijk gezegd ze doen t 1 keer maar daarna nooit meer..
je moet wat doen om die krengen uit je tuin te halen.
en jij als honden bezitter maar betalen aan belasting waar geen eens honden voorzieningen voor worden gemaakt zoals poep gelegenheden. uitlaat parkjes etc...
Sorry maar daar kan ik heel boos om worden! NathalietjeB schreef:nou ja ik laat mijn hond niet overal bij de buren in de tuinen schijten ... of zoals hier bij mijn flat schijten de katten lekker in het trappenhuis enzo...
) dat is niet de reden dat je hondenbelasting betaald. MiniLoe schreef:Nou dan zijn je ouders wel echt dierenliefhebbers zegSorry maar daar kan ik heel boos om worden!
Planken met spijkers!!
De katten kunnen er ook niks aan doen. Die moeten het toch ook kwijt. Ik heb zelf ook elke keer kattenstrond in mijn tuin.. heel irritant, maarja haal t gewoon maar elke keer weg.. en dat terwijl ik zelf binnenkatten heb.