nog maar 2 dagen om van je te genieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femmielove

nog maar 2 dagen om van je te genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 19:11

hoi bokkers,
ik moet egt mijn verhaal ff kwijt...
wij (ik mijn ma en mijn zusje en mijn broertje) hebben een border collie genaamd zelda
hier klein pastoortje:
naam- Zelda
soort- hond
ras- border collie
geslacht- teefje
leeftijd- 3jaar
karakter- alleen lief tegen mij en mijn moeder en mijn oma, voor de rest pak ze iedereen
die bij haar in de buurt komen honden katten kippen konijnen alles(zelfs paarden koeien ect.)
kunstjes die ze kan- zitten, liggen, blijven, pootje geven, high-five, dood liggen, rollen, bijna 2 meter hoog springen,
op de voeten mee van mij mee lopen, dansen, achteruit lopen
foto's
Afbeelding <3
Afbeelding <3
Afbeelding <3
Afbeelding <3

ik ben nu egt super verdrietig want omdat ze naar iedereen enz. bijt/pakt woord ze maandag 04-02-2013 ingeslapen
ik ben nu egt verdrietig, |( ze is egt mijn maatje...

ze kan ook niet verkocht woorden omdat ze zo gemeen is en dan is de kans 99 op 100 dat ze die ander ook zal bijten
en al die stress is niet goed voor zo'n hond :( en een asiel of een kennel is helemaal geen optie. dus hebben we toch besloten voor het inslapen

ik zal der egt super super erg gaan missen Y;(

reacties zijn welkom

Anoniem

Re: nog maar 2 dagen om van je te genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:15

arme jij

als ik even iets mag zeggen: dit hoort normaal bij beestenboel itp (ik tem eventjes ;)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:17

Wat erg voor je! Sterkte :(:) Ik snap alleen niet helemaal waarom jullie haar in laten slapen als ze lief is voor jullie? Kun je er niet een expert bij halen? Of is het dier mishandeld geweest ooit, want dit is anders toch gewoon aangeleerd gedrag lijkt me? Maar jullie zouden er wel goed over nagedacht hebben, dus ik hou mijn mond verder.. Wel erg goed dat jullie haar het leed van een kennel/asiel/verschillende bazen besparen.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 02-02-13 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:17

Wij hebben ook zo'n hond gehad.. Deze beet mijn vader en mij niet, maar mijn moeder en zusjes wel.. En hard ook! En daarbij ook nog zonder waarschuwing! We hebben hem 2 maanden gehad omdat we in de eerste instantie dachten dat het stress was en hij nog moest wennen. Mijn pa en ik zijn ontzettend aan hem gehecht geraakt, maar we waren het er wel over eens dat het laten inslapen beter was als alle andere opties.. Want de hele dag in het hok (paardenstal van 6 x 6 meter) houden behalve die paar keer per dag als we gaan wandelen is ook niet echt diervriendelijk.. Ook het asiel viel om dezelfde redenen als jij genoemd hebt af..

Het is altijd zwaar om afscheid te nemen van een dier waar je gek op bent, zeker als deze geen lichamelijke klachten heeft..

Maak er nog een paar mooie dagen van! En heel veel sterkte! :+:

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 19:17

[quote="chalinka"]arme jij

als ik even iets mag zeggen: dit hoort normaal bij beestenboel itp (ik tem eventjes ;)[/quote
Dankje.... (dat laatste snap ik niet helermaal )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:18

tem = een moderator tippen dat het verkeerd staat ;)

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 19:19

hannah41 schreef:
Wat erg voor je! Sterkte :(:) Ik snap alleen niet helemaal waarom jullie haar in laten slapen als ze lief is voor jullie? Kun je er niet een expert bij halen? Of is het dier mishandeld geweest ooit, want dit is anders toch gewoon aangeleerd gedrag lijkt me? Maar jullie zouden er wel goed over nagedacht hebben, dus ik hou mijn mond verder.. Wel erg goed dat jullie haar het leed van een kennel/asiel/verschillende bazen besparen.

we hebben der zodra ze weg mocht bij der moeder maar ze bijt zo erg ze heeft al mensen egt hard gebeten dus :C

femmielove

EliseBrouwer schreef:
Wij hebben ook zo'n hond gehad.. Deze beet mijn vader en mij niet, maar mijn moeder en zusjes wel.. En hard ook! En daarbij ook nog zonder waarschuwing! We hebben hem 2 maanden gehad omdat we in de eerste instantie dachten dat het stress was en hij nog moest wennen. Mijn pa en ik zijn ontzettend aan hem gehecht geraakt, maar we waren het er wel over eens dat het laten inslapen beter was als alle andere opties.. Want de hele dag in het hok (paardenstal van 6 x 6 meter) houden behalve die paar keer per dag als we gaan wandelen is ook niet echt diervriendelijk.. Ook het asiel viel om dezelfde redenen als jij genoemd hebt af..

Het is altijd zwaar om afscheid te nemen van een dier waar je gek op bent, zeker als deze geen lichamelijke klachten heeft..

Maak er nog een paar mooie dagen van! En heel veel sterkte! :+:

dankje

femmielove

chalinka schreef:
tem = een moderator tippen dat het verkeerd staat ;)

oke

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:21

kunnen jullie niet als laatste optie een hondenexpert africhter erbij halen? hoorde laatst iets over in het nieuws, een agresieve hond die zou moeten worden ingeslapen, en die ging naar zo'n man en die begeleid die mensen en langzaam aan is hij nog bijgetrokken ook. zal ff zoeken voor je .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:27

Sterkte ermee :(:) .

Ik weet dat jij er niets aan kan doen maar vind dit toch wel erg triest. Ik heb zelf 2 border collies en heb al meerdere geflipte borders gezien die compleet onbetrouwbaar waren geworden. In geen enkel geval was er iets medisch mis met de hond, alleen de pech gehad baasjes te treffen die liever op de bank hangen...........

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:39

Juliette86 schreef:

Ik weet dat jij er niets aan kan doen maar vind dit toch wel erg triest. Ik heb zelf 2 border collies en heb al meerdere geflipte borders gezien die compleet onbetrouwbaar waren geworden. In geen enkel geval was er iets medisch mis met de hond, alleen de pech gehad baasjes te treffen die liever op de bank hangen...........

bedankt oke....

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:41

ik wil wel een ding zegen het gaat niet met zo'n exper want we hebben daar geen geld voor en er zit waarschijnlijk iets niet goed in der hoofd (zij de dierenarts ook :( )

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:35

JITP -> BB-ITP

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:48

femmielove schreef:
ik wil wel een ding zegen het gaat niet met zo'n exper want we hebben daar geen geld voor en er zit waarschijnlijk iets niet goed in der hoofd (zij de dierenarts ook :( )

Is dat nagekeken door de dierenarts door middel van een foto bijvoorbeeld.
Een heel klein percentage van de probleemgevallen is er iets qua medische aard aan de hand met de hond. Der rest van de gevallen zijn toch vaak te wijten aan de interactie mens/hond. De opvoeding, het niet kunnen lezen van je hond enz.

Jij kan verder waarschijnlijk niets meer veranderen aan de situatie TS, maar ik moet toch ook zeggen dat ik deze verhalen altijd erg triest vind.
Kunnen jullie misschien geen hondentrainer vinden die juist een uitdaging in jullie hond ziet? Om de hond van jullie over te nemen, vervolgens te trainen en te herplaatsen.

Sterkte ermee.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:13

oei sterkte zeg vandaag Y;( wat zal dit moeilijk voor je zijn..

Kreeg ze wel genoeg beweging? ik heb zelf een duitse dog, ook niet de makkelijkste en hij heeft zeker de nodige beweging nodig.. als ik elke dag met hem wandel en step dan is hij een hele lieve hond, doe ik dat niet dan gaat zijn opgekropte energie andere kanten uit..

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 17:56

love_Soraya schreef:
oei sterkte zeg vandaag Y;( wat zal dit moeilijk voor je zijn..

Kreeg ze wel genoeg beweging? ik heb zelf een duitse dog, ook niet de makkelijkste en hij heeft zeker de nodige beweging nodig.. als ik elke dag met hem wandel en step dan is hij een hele lieve hond, doe ik dat niet dan gaat zijn opgekropte energie andere kanten uit..

we fietsen er 2x per dag mee maar ik ga nog ff een uurtje van der genieten :)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:54

Wat verschrikkelijk zonde. -O-

Sterkte ermee.

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:17

Traber schreef:
Wat verschrikkelijk zonde. -O-

Sterkte ermee.

bedankt

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:21

Twee keer daags naast de fiets lopen, is voor een Bordercollie echt niet genoeg, jammer dat jullie zo'n hond hebben genomen....... Deze honden zijn onvermoeibaar en worden sjaggo als er niet met hen word gewerkt! ik denk dat jullie er beter aan hadden gedaan om de hond bij een kenner te plaatsen ipv te laten inslapen...

Bordercollies zijn van nature heel goede veehoeders (die worden opgeleid tot veedrijvers) en dus werkhonden. Men ziet ze meestal bij schaapkuddes lopen. Als ze met kuddes werken, kunnen ze wel 100 km per dag lopen. Ze zijn dan onvermoeibaar. De afstand die ze lopen tijdens het drijven is heel wat anders dan het lopen naast een fiets. Ten eerste is het schapendrijven "werken" voor hen, zowel mentaal als fysiek. Ze moeten immers constant de schapen in het oog houden zodat er geen afdwalen en tegelijkertijd op aangeleerde commando's reageren van de herder. Er worden wel regelmatig rustpauzes ingelast zodat zowel herder, honden als schapen wat kunnen rusten. Bordercollies zijn erg wendbaar en kunnen al rennend bijna in één keer 180 graden draaien en terugrennen. Ze hebben veel beweging en werk nodig, maar met veel aandacht buitenshuis is het een fantastische hond. Degene die zo'n hond aanschaft, moet hem de ruimte geven en veel tijd aan hem besteden om hem te trainen en te laten werken. Dan is hij in zijn element.

De bordercollie is heel waaks en verdedigt zijn baas en diens eigendommen met volle overgave, maar is niet agressief!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:28

Verschrikkelijk voor je, heel veel sterkte :(:)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:30

Ik ben het met mareng eens over de beweging.
Maar ik weet zelf hoe verknipt een border collie kan zijn.
Ik heb hier een topic geopend over een bc reu uit het asiel. Hij is uiteindelijk een jaar bij mij geweest en heb uren met hem getraind bij de schapen. Iedereen zei: doe hem toch weg, dit is niks voor je, dadelijk bijt hij je in het gezicht. Hij heeft mij 5x gebeten en die laatste keer, heeft al mijn gevoel voor die hond uit mij gehaald. Hij was al bij een gedragstherapeut geplaatst geweest en die man heeft hij het ziekenhuis in gebeten. Vanaf een computer kun je niet altijd zeggen hoe gevaarlijk een hond kan zijn.
Ik heb mijn hond helaas terug moeten doen na het asiel, waar hij weken gezeten heeft en uiteindelijk ingeslapen werd. Ik voldeed aan alle eisen, buitenkennel (niet in huis), schapendrijven (werken met hem) en de hele dag buiten kunnen zijn. Helaas heb ik die hond niet kunnen redden.
Sterkte met het verlies TS, ik weet hoe moeilijk het is. Y;(

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:33

Juliette86 schreef:

Mee eens...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:35

Vind het wel vreemd een foto te zien waar ze naast een kip zit, en dan met zo'n begeleidende tekst.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:36

Jammer dat als er al zo'n moeilijke beslissing is gemaakt door het gezin, er toch weer bokkers zijn die alles ter discussie moeten stellen.

Neem gewoon van TS aan dat zij (haar ouders) er alles aan gedaan hebben, ze zullen echt niet voor de lol een 'gezonde' hond laten inslapen. Is die beslissing eenmaal gemaakt, niets zo irritant als je steeds weer te moeten verantwoorden.

TS: heel veel sterkte, maak er een paar mooie dagen van, geef Zelda veel lekkere dingetjes en maak veel foto's!