Poes met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Poes met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 09:52

Ik heb nu ongeveer 3 maanden een poes, ze is nu 5 maanden oud.
En ze is echt niet te houden......
Ze vliegt, springt en rent door de kamer, de spullen vallen van tafel een spiegel die op de schouw stond heeft ze kapot gegooid, ze krabt aan alles wat ze tegen komt, ze slaat de hondjes in hun gezicht, ze hangt in de gordijnen en ze maakt de meest vreemde sprongen.
Ze zit continue in de aanval houding met grote pupillen en haar oren plat.
Als ik haar wil aaien of met haar spelen dan grijpt ze me hand en bijt en krabt zo hard ze kan!

Heb ik nou een poes from hell...?? }:)

Hier de duivel vermomd als lief poesje... :')
Afbeelding

Rennie89

Re: Poes met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:57

dat zijn gewoon jonge katten :') er klopt pas iets niet als ze dit gedrag ook nog vertoont als ze ouder is dan 10 :') *kijkt naar haar eigen zwarte poes die nu op haar 11 jarige leeftijd achter een zwart ding aan loopt te sjeesen*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:03

Ik denk dat het ook redelijk normaal is, misschien is dit poesje wel iets drukker dan gemiddeld.
Maar het meeste is normaal. :D
Je kunt wel zo'n stokje kopen, met zo'n elastiek met veertjes eraan.
Dan kan je haar daarmee moe maken. :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 10:08

Ze heeft 3 van die stokjes met veren, ze heeft een heel speelkasteel met krabpalen en huisjes maar ze vind krabben aan de bank en de rieten stoelen veel leuker! :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:12

Dat kan je best afleren met een plantenspuit, anders heb je over een jaar alles kapot.
Nu spreek ik ook uit ervaring. :')
En dan als ze ergens wil krabben, haar bij de krabpaal zetten, haar pootjes vaspakken en over de krabpaal laten gaan.
Zo heb ik het toen de katten geleerd en het heeft wel geholpen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 10:24

mika11 schreef:
Dat kan je best afleren met een plantenspuit, anders heb je over een jaar alles kapot.
Nu spreek ik ook uit ervaring. :')
En dan als ze ergens wil krabben, haar bij de krabpaal zetten, haar pootjes vaspakken en over de krabpaal laten gaan.
Zo heb ik het toen de katten geleerd en het heeft wel geholpen.

Dankjewel voor de tip!
Als ik thuis ben dan spuit ik inderdaad even met de plantenspuit maar soms geeft ze daar niet eens wat om....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:06

Nee hoor je hebt idd gewoon een jonge kat :j Ik heb er ook 1, die is nu 7,5 maand en doet het nog steeds :o
Dat hele harde rennen is nu wel een beetje over, maar soms heeft hij het nog weleens op zijn heupen en dan vliegt ie idd met grote ogen en zijn oren plat door de kamer. Handen en armen moeten het ook nog weleens ontgelden, maar daar ben ik vrij streng in. Vriendlief niet dus hij is vaker het slachtoffer.
Op dit moment heeft het mormel van mij een gebroken poot, dus hij kan niet zo veel en ik moet zeggen het is heeeeeeeeeeeeerlijk rustig. Hoewel ik natuurlijk liever had gehad dat hij geen gebroken poot had en ik hem nog kon zien rennen. Maar dat komt over een week of 4 wel weer :j

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:08

Ik heb 2 witte katten(niet doof of blind) van ruim 10 mnd die zijn ook zo gek als een deur en hebben al heel wat motoren van mijn man zijn verzameling vernield.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:11

Ja maar ja maar. Zulke dingen kun je dan toch ook tijdelijk weghalen als je ziet dat het niet goed gaat? Wij hadden hier ook modelauto's staan en die heb ik voor de zekerheid dus wel even opgeborgen totdat hij door zijn ren-en-spring-overal-op-zonder-te-kijken periode heen is hoor...........
Daarnaast weet hij ondertussen heel erg goed dat hij niet op het TV-meubel en de sfeerhaard mag. Het aanrecht is nog een discussiepunt.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:14

hahahaha :') sorry moest even lachen :P

Wat jij beschrijft is eigenlijk mijn kat namelijk :P En die is nu bijna 2 jaar :') bereid je maar voor, het kan nog een hele poos duren voordat ze wat rustiger wordt :+

Edit: en de plantenspuit is een maandje goed gegaan hier, dan hield ie ff op.. maar nu als ik de plantenspuit pak dan zit meneer al in de aanvalshouding....hij vind het waterstraaltje wat eruit komt nu als te leuk :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:21

Ik heb trouwens een zakje met bierdopjes :j
Als hij iets van plan is te doen en hij luistert niet dan gooi ik dat zijn richting op, niet raak maar altijd in de buurt. Vaak hoef ik het zakje nu maar te pakken en hij het geluid daarvan te horen en dan stopt hij al. Pijnloos en effectief :j

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:24

Had mijn man al tig x gewaarschuwd om de motoren te verplaatsen maar ze staan er tot op de dag van vandaag nog en ik mag er niet aankomen, kantoor is nu dicht, kattenbak verplaatst en poezen kunnen er niet meer komen, behalve ons nieuwe oudje van 13 die kan via douche naar binnen die klimt niet meer. Oude poes is ook liever alleen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:26

Dat is jonge kat eigen. Onze jongste nu 1 1/2 jaar oud doet dit ook nog steeds, niet meer zo vaak als in het begin maar die moet af en toe echt haar ei kwijt en dan is niets meer veilig in huis :D

Ze krabt ook aan de stoffen stoelen in huis en trekt het behang van de muur plantenspuit helpt daar echt niet bij. Ze draait zich gewoon om en doet haar mond open. Spuit staat op de harde stand maar ze vindt het gewoon lekker. Enige wat bij haar helpt is hard in m'n handen klappen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:29

Hahaha ja dat is echt kittengedrag! Helemaal niks mis mee. Heel herkenbaar ook. Ik geniet er altijd van, ja het is minder leuk als ze dingen kapot maken, maar dat is nou eenmaal zo, ik lig altijd in een deuk van die sprongen enzo. Mijn oudste wordt dit jaar 11 en mijn jongste wordt dit jaar 5 en nog steeds hebben ze dit gedrag hoor, heerlijk :j Ik vind jouw kitten trouwens echt heel lief om te zien zeg, wat een koppie <3

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:30

lifaya schreef:
dat zijn gewoon jonge katten :') er klopt pas iets niet als ze dit gedrag ook nog vertoont als ze ouder is dan 10 :') *kijkt naar haar eigen zwarte poes die nu op haar 11 jarige leeftijd achter een zwart ding aan loopt te sjeesen*

Zeg dat tegen onze kat van 19, die als hij op de kattenbak is geweest als een gek rondjes loopt gaat rennen door de kamer, en de meest rare sprongen maakt :') Wijsheid komt met de jaren, maar dat geld niet voor onze kat.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:34

Hahaha ja idd :') Die van mij zijn ook altijd helemaal blij als ze van de kattenbak afkomen, rennen en vliegen door het huis, net alsof ze denken, zo dat zijn we kwijt :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:36

nadine_yvana schreef:
Hahaha ja dat is echt kittengedrag! Helemaal niks mis mee. Heel herkenbaar ook. Ik geniet er altijd van, ja het is minder leuk als ze dingen kapot maken, maar dat is nou eenmaal zo, ik lig altijd in een deuk van die sprongen enzo. Mijn oudste wordt dit jaar 11 en mijn jongste wordt dit jaar 5 en nog steeds hebben ze dit gedrag hoor, heerlijk :j Ik vind jouw kitten trouwens echt heel lief om te zien zeg, wat een koppie <3

Deze foto van haar vind ik echt heel schattig <3
Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:37

ohgossie wat een ontzettend schattig poesje, ik ben verliefd <3

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:39

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:39

Alle jonge katten zijn : from hell.

Met regelmaat de dolle 5 minuutjes. En dan echt dol. Van de bank tot bovenin de gordijnen in 2.7 seconden.

Het hoort erbij.

Ohhhh die foto <3

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:43

Dolle 5 minuutjes...? eerder dolle 5 uurtjes.. hahaha %)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:50

Oh die foto :+:

Nou hier gaat het gelukkig niet uren door en als hij nu vervelend is stop ik hem gewoon in de bench :o
Dan gaat ie gewoon liggen slapen. Die van ons wordt vooral heel erg blij als wij 's morgens beneden komen of als we thuiskomen uit het werk, dan is er echt geen houden meer aan :')
Sinds kort heeft hij een ritseltunnel en daar is ie helemaal waus van. Hij ligt nu even opgeborgen omdat het niet handig is met die gebroken poot :n
Maar dan heeft ie nog altijd Muis, die is zelfs mee naar de dierenarts geweest. Het is als een klein kind en zijn lievelingsknuffel beer. Het ding wordt zelfs elke avond uitgebreid gewassen en klaar gemaakt om naar bed te gaan.
Hij apporteerd het gekke beest ook, of loopt er gewoon mee in zijn bek door de kamer. Het liefst rennend natuurlijk...........

Maar er is ook een topic over bokkers met katten hier op Beestenboel, dus daar kunnen jullie ook altijd komen meepraten.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:58

Ja klopt, daar zit ik ook op, lekker over de katjes praten en foto's delen :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:08

Heel eerlijk vind ik niet dat je de kat mag straffen voor natuurlijk gedrag, een kat van deze leeftijd speelt nou eenmaal zo, maar normaal met een broertje zusje of ander leeftijdsgenootje.
Als ze je arm weer grijpt kan je het beste je arm stilhouden en haar proberen af te leiden met een ander speeltje.
Door er op in te gaan of zelf druk te gaan bewegen zal ze het alleen maar leuker gaan vinden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:15

En ik ben van mening dat je best een kat mag laten weten dat het te ver gaat en dat hij je pijn doet! Afleiden is prima maar ze zullen toch ook moeten leren tot hoever ze mogen gaan..........