Ik heb er een hard hoofd in...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Ik heb er een hard hoofd in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:12

Op 15 november is bij mijn poezel Zoë (11 jaar oud) een tumor verwijderd. Daarvoor moest er een teen worden geamputeerd. Na de operatie knapte ze niet naar m'n zin op, ze keek anders uit haar ogen, kon geen eten binnenhouden en was veel te rustig. Op zich allemaal wel te verklaren maar toch zat het me dwars.

Rond de kerst voelde ik een gekke bult in haar nek. En vorige week één in haar oksel. En nu heeft ze pijn in haar bek en hoewel ze trek heeft eet ze nauwelijks (totdat ik een zakje Whiskas pak, en daarvan likt ze alleen de saus op waar de brokjes in zitten) Morgen brengt mijn zus als het goed is recoveryvoer en metacam mee uit de praktijk.

Ik heb voor een paar dagen nodig. Maandag ga ik met Zoë naar een kliniek hier in de regio voor een second opinion. Bij die kliniek hebben ze veel verstand van oncologie en ze hebben een fijne kattenchirurg. Ik ben er vorig jaar ook met mijn kater geweest na zijn operatie, hij had toen een kwaadaardige tumor in z'n gezicht. Omdat ik van verschillende kanten hoor dat teentumoren vaak uitzaaiingen vanuit de longen zijn ga ik officieel voor een second opinion en mogelijk een longfoto.

En ik zie er zo tegenop |(

LovingTweety

Re: Ik heb er een hard hoofd in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:14

Aaaaah Pau, wat onwijs klote! Verdikkingen in de oksel is over het algemeen wel een heel slecht teken. Succes meis!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:16

Oei, dat klinkt helemaal niet goed.
Heel veel sterkte. Goed dat je voor een second opinion gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:18

Is dat zo Eef? Hij zit aan de andere kant (lichaamshelft) dan die bult in haar nek. Dat vind ik ook naar. Het lijkt me bij voorbeeld niet heel logisch als ze op zo verschillende plekken spontaan ineens abcessen oid zou hebben.

Nou ja, dan ben ik maar vast voorbereid...

Dank je wel Annemiek, vorige keer (met de kater) heeft dat veel rust en duidelijkheid gegeven. En bij hem is er voorlopig ook nog niks teruggegroeid :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-01-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:18

Ah, wat ontzettend naar.. Heel veel sterkte, ik hoop dat je poezel opknapt :(:)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:19

Meestal wel, wat ik altijd van de DA gehoord heb, omdat tumoren daar als eerste gaan zitten. Maar goed ik ben geen DA, dus misschien valt t mee.

Hoe dan ook, tis een *** situatie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:21

Wat kwam er toen uit de uitslag van die teen?
Neem tenminste aan dat jullie die hebben laten opsturen voor onderzoek.
Klinkt in ieder geval niet fijn nu.
Sterkte....

Weet je zeker dat je tot maandag wil wachten met naar een dierarts gaan?
Vind dat met zo'n zieke kat die slecht eet en pijn heeft best lang en er zit ook nog een weekeind tussen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:24

Teentumor is nog niet opgestuurd, één van de dingen die ik graag wil weten is juist waar ik moet beginnen: bij die tumor of bij een foto. En dat overleg ik liever met iemand die er veel van weet, in elk geval meer dan ze bij de praktijk waar ze geopereerd is kunnen vertellen.

Ik heb ook metacam "besteld". Misschien heel egoïstisch maar ik wil graag dat ze het weekend nog zo gewoon mogelijk thuis is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:26

zit die tumor in haar nek onder haar kaak??

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor... :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:36

Mijn enigste advies, wacht niet tot maandag ga eerder.
Teen tumor bij kat, kan elders groot probleem zijn (hoeft niet), maar als dat zo is,
kan je het beter eerder dan later weten.

Tumor nu nog op laten sturen duurt uitslag best lang.
Rofo's heb je als je morgen die laat maken, morgen al een uitslag van.
Denk aan longen, poot voor die foto's, zien ze niets dan alsnog teen opsturen.
Maar aangezien je kat slecht eet en ook 2 andere diktes heeft, kan dierenarts daar ook misshien al iets van zeggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:03

kimmie261 schreef:
zit die tumor in haar nek onder haar kaak??

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor... :(:)

Nee, aan de zijkant. Schuin achter/onder haar oor. Aan haar onderkaak voel ik niks raars.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:06

ik zou haar toch voor het weekend laten onderzoeken en dan ook laten nakijken op maligne lymfoom...dit kan ook een gewone dierenarts doen,in ieder geval vast een biopt doen van de bulten..

:(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:34

Als je kat pijn heeft en nu niks meer eet zou ik echt niet nog bijna een week wachten met een DAbezoek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:36

Ik zou nu al naar de dierenarts gaan, dier kan amper eten en heeft pijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:47

Een dier dat amper kan eten en pijn heeft kan echt niet meer tot maandag wachten. Dat is een spoedgeval en moet gewoon zsm worden behandeld/nagekeken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:12

Het komt vaker voor dat ze een tijdje niet of weinig eet. Vanaf vanavond heb ik geschikter voer voor haar, ben al járen bezig met puzzelen met haar maag en eetlust en onderhand weet ik wel wat ze wanneer wel en niet kan hebben. Ze loopt ook nog gewoon rond, op het moment dat ze niet meer onder de bank vandaan komt en/of mijn kater haar gaat aanvallen neem ik 'r meteen mee naar de kliniek. Ik ken 'r wel een béétje mensen.

Maar goed. Ik ga mezelf hier niet meer verdedigen. Jullie reacties zijn goedbedoeld, dat begrijp ik ook wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 11:06

Ze zit nog steeds niet onder de bank en m'n kater laat 'r ook nog met rust maar vanmiddag gaat ze mee naar de dierenarts. Vanochtend wilde ik haar van haar stoel tillen en toen voelde ik dat haar buik dik was. Ze heeft een navelbreukje, dus een bult, maar dit voelde heel anders. Bedacht me ook dat ik haar al een tijdje niet had zien poepen op de bak (niet dat ik altijd thuis ben natuurlijk) Wanneer ze plast hurkt ze minder ver en ze graaft ook niet meer in de bak.

Eten gaat wel goed, het recoveryvoer vindt ze erg lekker en ze krijgt het ook weg. Ze is niet schrikbarend afgevallen, na de operatie, nu 2 maanden geleden, was ze binnen 2 weken een pond kwijt en nu (6 a 7 weken daarna) nog ongeveer een pond schat ik.

Het is niks voor haar om verstopt te raken. Eetproblemen zitten bij haar altijd in haar maag en niet daarachter. Omdat ze nog eet, drinkt, rondloopt, 's nachts op bed komt liggen en mauwend naast me zit zodra ik voer ga pakken, en haar vacht, ogen, neus enz er nog goed uitzien en ze normaal op mij reageert durfde ik het nog wel aan. Maar overvolle darmen past niet bij haar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:59

en wat zei de dierenarts??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 22:47

Dierenarts heeft foto gemaakt, in de longen kon je de tumoren goed zien zitten. Ze was ook helemaal niet gerust op de tumor in de nek, die is zo hard dat ze vermoedde dat die in het bot zit. En waar de teen geamputeerd is is de poot ook weer erg dik.

Heb metacam meegekregen en nu is het een kwestie van afwachten waar ze als eerste te veel last van krijgt: van de poot, van de nek of van de metacam/voer. De buik voelde weer goed aan trouwens.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:56

verschrikkelijk... Sterkte met je poes :(:)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:00

Ohww wat sneu zeg, arme poezel.. :( Veel sterkte en beterschap voor haar..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:04

Koper schreef:
Dierenarts heeft foto gemaakt, in de longen kon je de tumoren goed zien zitten. Ze was ook helemaal niet gerust op de tumor in de nek, die is zo hard dat ze vermoedde dat die in het bot zit. En waar de teen geamputeerd is is de poot ook weer erg dik.

Heb metacam meegekregen en nu is het een kwestie van afwachten waar ze als eerste te veel last van krijgt: van de poot, van de nek of van de metacam/voer. De buik voelde weer goed aan trouwens.

Sterkte...
Die longtumoren bij katten zaaien nog wel eens uit naar tenen..
(ipv andersom...)

Hoop dat jullie nog even van elkaar kunnen genieten, als ze pijnvrij is en goed eet.
Bottumoren zijn wel heel pijnlijk.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:16

Vreselijk om dit te lezen. Ik weet hoeveel je om haar geeft.
Heel, heel veel sterkte.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:12

Ach wat sneu, heel veel sterkte!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:00

Dank jullie wel... dierenarts dacht dat de tumoren in de longen uitzaaiingen vanuit de tumor in de teen zou zijn. Omdat de tumoren in de botten (poot, nek) zo heel snel groeien en de tumoren in de longen niet heel groot zijn.

Nu wil ze niet meer eten, sinds zaterdagavond. Als ze vanavond/morgenochtend nog niet eet breng ik 'r terug naar de kliniek want dan houdt het op. Tumor aan de poot is heel groot en ik ga niet zitten wachten tot die open gaat.

Ze is vandaag wel voor het eerst weer buiten de deur (op de galerij) geweest. Omdat ze weinig ondervacht heeft heeft ze het snel koud maar nu het niet meer vriest wilde ze wel even naar buiten. Ik zou alleen zo heel graag willen dat ze nog eens in de zon kon zitten...
Vanmiddag hebben we bed opgemaakt, dat vindt ze altijd leuk. Ze ligt dan heel tevreden op het nieuwe, schone laken. Ben d'r maar bij gaan liggen en toen is ze tegen me aan gaan liggen en zo zijn we een paar uur blijven liggen. Daar ga ik dan weer door twijfelen: soms doet ze nog zo gewoon. Ik wil 'r ook niet té vroeg laten gaan :\