welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:15

Er zijn vast hondenliefhebbers die goed op de hoogte zijn van hondenvoer en merken.
Ik heb 2 hondjes van bijna 8 jaar,ze staan nu op aldibrokjes waar ze het prima op doen qua uitstraling en gewicht.
Maar die E stoffen bevallen me niet,er staat op de zak: Door de EU goedgekeurde antioxidanten.
Volgens mij hebben ze het dan over Etoxyquine en BHT?

Nu was ik me op het internet aan het oriënteren naar andere brok maar ik kom er niet uit.Misschien heeft iemand voor mij een goede tip?
Ik wil wel brok blijven voeren,dat zijn ze gewend en werkt voor ons het beste want ze kunnen nu eten hoe en wanneer ze willen en dat gaat prima.

Dus wat is nu een gezonde hondenbrok voor kleine rassen? :)

Edit: Het merk wat ik nu voer is Baldo High Primium.Ik lees net op de zak:zonder toevoeging van kunstmatige kleur-en conserveringsstoffen.
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 21-01-13 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:18

Orijen is een merk dat voor, ik geloof, 80 % uit vlees bestaat, ipv meestal 4% van normale brokken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:21

Oke die ga ik even opzoeken.Wat ik nu wel zie is dat ze behoorlijke drollen maken van het huidige voer,het gaat erin en eruit zeg maar haha
Krijgen ze van Orijen minder poep?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:22

Van beter voer poepen ze minder. Van echt vers voer nog minder, maar hier moet je zin in hebben en er ruimte voor hebben in de vriezer.

Er is nog een merk, maar moet er even over nadenken... En er s ook ergens een tabel *gaat zoeken*

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:24

Orijen is wel heullll erg duur voer poehee 69 euries voor 15kg pfff
Dan ben je met vers denk ik goedkoper uit?

Heeft iemand ook de baldo brokken van de Aldi voor zijn hond?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:26

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:27

Brok gezond?? Ik eet ook geen brokjes... Vers vlees voeren... of Carnibest oid.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:28

Opzich heb je voor kvv(kompleet vers vlees) niet heel vriezerruimte nodig, afhankelijk van waar je het kan halen. Je hebt bijv. smuldier en dat is bij veel winkels van c1000, Supercoop, Jumbo etc. te verkrijgen.

Kwa brok heb je geloof ik ook Acana, kan je netzoals Orijen op zooplus.nl vinden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:28

Viel besser sind die beiden anderen Aldi-Produkte für alle Hunde: Aldi Nord Alnutra und Aldi Süd Maximus, Qualitätsurteil sehr gut. Mangelhaft lautet das Urteil dagegen für Frolic complete und für Marengo. Beide Marken werden als Alleinfutter für erwachsene Hunde verkauft. Diesen Anspruch erfüllen sie nicht: Ihr Nährstoffmix ist nicht ausgewogen.
Zegt http://www.test.de/Trockenfutter-fuer-H ... 1410317-0/

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:30

Voor goede brok moet je echt naar graanvrije brok, met weinig koolhydraten.
Hier staat erg veel info:
http://www.voerwijzer.com/

Vers voer blijft het allerbeste maar dat doe ik zelf ook niet. Dan heb je KVV, ook vers maar al kant en klaar. En dan de graanvrije brok. Die krijgen kat en hond hier. (gemengd met graanvrij en suikervrij vlees)

Ik zou zeggen; lees de site door, er staat echt veel info op wat er allemaal in de commerciele brok zit en waarom dat niet goed is.

Onze hond krijgt Taste of the Wild brok en Bozita vlees en onze kat krijgt Applaws brokjes en Animonda Carny vlees.
Vast een stuk duurder dan Aldi brok maar echt veel en veel gezonder. Overigens niet duurder dan de Royal Canin brok etc.

Succes !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:31

PoucyWouce schreef:
Brok gezond?? Ik eet ook geen brokjes... Vers vlees voeren... of Carnibest oid.

Je bent toch ook geen hond? Zit nogal wat verschil tussen.
Of eet je rauw vlees? :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:32

Mijn kat wil geen orijen en daarna heb ik niet meer de hoger in het vleesstaande merken geprobeerd.
Smuldier vind ik echt ranzig spul, het zit in een erg onhandige dosering in een onhandige verpakking.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:32

Hoe zit het met de vitamine en mineralen in bijv. vers voer dan?
In brok kunnen ze het toevoegen maar hoe werkt dat bij KVV dan?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:33

Ik moet zeggen dat geen van de brokken mij goed doen smaken. Bij Orijen vond ik het in het begin wel lekker maar na een paar dagen begon de smaak mij toch wel te vervelen. De structuur van de meeste brok is toch echt wel te droog en mis ik het kauwen en verslinden van een echt lap vlees. Gemengd met wat groente en een aardappel of 2 komen wel andere tonen van de meeste brok naar voren waardoor het eten van brok toch snel minder verveelt. Wel moet ik stellen dat de brok met hogere vlees gehalte die natuurlijker behoren te zijn mij minder snel last laten hebben dan ander brok. Na het eten van Bonzo of Frolic krijg ik enorm last van mijn buik en heb ik enorm dorst. Na het drinken van water gaat de misselijkheid niet over en moet ik helaas toegeven de brok weer uit te kotsen. Ikzelf krijg nu DenkaDog en dat smaakt mij nog steeds redelijk hetzelfde. Na jaren van het eten van dit voedsel is de verveling overgegaan tot systematisch eten van alles wat maar los en vast zit. Dit tot ergenis van de mensen om mij heen. Ik kan je dan ook eigelijk niet anders zeggen dan dat brok van beter kwaliteit zorgt voor een gezondere buikflora, de verveling toch altijd wel aanwezig blijft. Er zijn meerdere wegen naar Rome, zo ook met brok.

MvG Anna Jacoba de II, van huize Puppeogenkontelikkekwispelstaartjes. Prinses van de hamburger kussen, Hertogin van de bank en likker van gezichten.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:34

Ik heb niet alles doorgelezen, sorry als ik dubbel plaats!

Ik werk in een dierengroothandel en sinds kort hebben wij het nieuwe merk 'Casa Vera'. Dit merk proberen we bij iedereen aan te raden omdat het een hele goede kwaliteit heeft, het is te vergelijken met de Royal Canin maar dan een stuk goedkoper! Omdat dit merk er pas net is is er nog niet veel keuze, Adult, Sensitive, Puppy en Light. Ze willen dit wel gaan uitbreiden als het aanslaat. Ik werk er nog niet erg lang dus ik kan niet uit mijn hoofd zeggen wat er zo goed aan is, maar ook word er zalmolie in verwerkt dat weer goed is en waar ze minder van gaan schrokken. Ook de Caro Croc staat bij ons hoog in het lijstje van aanraden :j

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:35

Welk vlees voeren jullie dan? Want in supermarktvlees zitten ook e-nummers en andere rotzooi..
en hoeveel vlees heeft een hond van 25kg nodig?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:36

_O-

Zoals het woord KVV al zegt is het compleet: alle vitamines ed. zitten al in het vlees, of zijn door een premix toegevoegd.

Hier geen problemen met smuldier voeren hoor :n Voor ons is het juist en fijne dosering: twee pakjes per dag. Verpakkingen scheuren idd. niet altijd handig open maar je kan het bakje zo omkiepen in de etensbak. Weggooien, handen wassen: klaar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:38

Toad schreef:
Welk vlees voeren jullie dan? Want in supermarktvlees zitten ook e-nummers en andere rotzooi..
en hoeveel vlees heeft een hond van 25kg nodig?

Geen ''mensenvlees'' maar speciaal voor de hond. En mensen die barfen halen hun spul overal en nergens vandaan geloof ik, maar ik denk niet bij de supermarkt. :)
Dat is niet zo te zeggen, voeren is altijd hondafhankelijk.
Onze Duitse Herder van 33kg krijgt 2 pakjes smuldier op een dag, die zijn per stuk 450gram.
Maar je hebt veel meer soorten kvv's. Even googelen :)

F_Orumster

Voor een kat zijn de bakjes veel te groot, en we hebben maar 1 kat.

StalNollie

funnyhorses schreef:

ik... voorheen van een ander merk ivm oudere herder die speciale voeding nodig had.
ben daarna over gegaan op aldi brok en onze hond laat geen scheten, poept 1 a 2 keer per dag.
dus vind hem er zelfs beter op doen.
maar ieder mens/beest is verschillend wat voor de 1 goed werkt, werkt voor de ander minder. dus dat is gewoon uitproberen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:41

felinehoi schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, sorry als ik dubbel plaats!

Ik werk in een dierengroothandel en sinds kort hebben wij het nieuwe merk 'Casa Vera'. Dit merk proberen we bij iedereen aan te raden omdat het een hele goede kwaliteit heeft,

heeft de baas jou dat wijsgemaakt ? ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:42

Aahh kijk dat wist ik niet van kvv!
Persoonlijk denk ik ook dat een hond blijer is met écht vlees,logisch ook.(als ik zie hoe scherp ze hier op muizen zijn haha)

Casa Vera ga ik ook opzoeken,effe lezen wat dat is.
Bedankt voor de snelle reakties allemaal!!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:42

Veel katten eten ook geen smuldier, omdat er pens door zit. Het is eigenlijk ook alleen compleet voor de hond.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:42

Voordat we hier thuis over gestapt zijn naar kvv voerde ik altijd carocroc.
Voordeel daarvan is dat er geen granen in zitten.

Maar nu met de kvv doen ze het veel beter. glimmen mooi zitten beter in de vel hebben energie voor 10 en poepen beduidend minder.
Ik voer Lotgering. En combineer dat met wat barf dingen zoals kippenkarkassen, eendennekken en botten. Verder combineer ik qua diersoorten en voer ik 2x in de week een ei bij en 1x in de groente.

Smuldier vinden ze hier in huis niet appetijtelijk

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:43

StalNollie schreef:
funnyhorses schreef:

ik... voorheen van een ander merk ivm oudere herder die speciale voeding nodig had.
ben daarna over gegaan op aldi brok en onze hond laat geen scheten, poept 1 a 2 keer per dag.
dus vind hem er zelfs beter op doen.
maar ieder mens/beest is verschillend wat voor de 1 goed werkt, werkt voor de ander minder. dus dat is gewoon uitproberen.

Dat klopt.Het voordeel van die Aldi brok is dat ze ook klein zijn.Dat is handiger voor 1 van mn hondjes ivm slecht gebit.(kiezen zijn helemaal goed maar de kleine tandjes zijn al gedeeltelijk uitgevallen.)