Ik wil graag een teckel kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Ik wil graag een teckel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:43

Lieve allemaal,
Ik ga waarschijnlijk in september samen wonen met mijn vriendje, en we hebben altijd afgesproken dat ik
dan een hondje ga kopen. Nu heb ik volledig mijn hart verloren aan teckels! Ik vind ze helemaal geweldig,
mijn oma heeft altijd een teckel gehad waar ik mee naar de hondencursus ben geweest en diploma's heb gehaald,
dus ik denk best dat ik een teckel zou kunnen opvoeden :j
Ik heb een beetje op marktplaats rondgekeken, en zie dat ze ontzettend duur zijn, dat had ik verwacht terwijl het natuurlijk
gewoon een rashond is. Maargoed, dat kosten ze nou eenmaal (zo rond de 400 euro -O- am i right?)

Ik studeer nog, dus ben vaak thuis aan het werk met mijn studie, ben niet hele dagen weg, dus het hondje zal
niet veel alleen zijn. Verder zou ik hem dan 's ochtends en 's avonds uitlaten rond 5 uur, en dan voor het slapen nog even een plas laten doen.
Moet allemaal goedkomen toch?

Alleen vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan pakken, via marktplaats? Of kan je dan te maken krijgen met 'broodfokkers' en dat je dus een ziek hondje kan krijgen. Iemand ervaringen met goede fokkers? Of kan ik beter een volwassen hondje nemen?

Liefs!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:49

Teckels zijn erg leuk! Een vriendin van mij heeft er een, erg schattig.
Niet om te zeuren, maar ik vind persoonlijk dat er veel tijd zit tussen s ochtends uit laten en dan pas om 5 uur. Ik vind persoonlijk dat een hond 4 x per dag uitgelaten hoort te worden.
Dus ook ergens tussen de middag.
En een jong hondje moet veeeeeel vaker uitgelaten worden om zijn zindelijkheid te trainen.
Dat onze hond een pup was ben ik 2 weken vrij geweest zodat hij goed kon wennen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:49