door onze hond gebeten en nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

door onze hond gebeten en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:16

jeetje ik zit hier nog n te trillen maar ik ben net gewoon door onze eigen hond gebeten ,
en niet zachtjes ze heeft gewoon mijn duim geperforeerd ,

en mijn vraag is hoe nu verder ?

Mary1971

Re: door onze hond gebeten en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:17

Naar een dokter voor een tetanus prik!

Mag ik vragen waarom hij je beet? Uit het niks?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:17

Ben je tegen tetanus geent? Zo niet zou ik sowieso langs huisartsenpost/eerste hulp gaan.
Sowieso goed uitspoelen en ontsmetten, zou er ff een dokter naar laten kijken als t zo hard is gegaan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:19

Een hondenbeet is minder gevaarlijk dan een kattenbeet maar enten tegen tetanus is altijd wel zo veilig. Beet hij per ongeluk of was het gericht?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:20

ik ben wel tegen tetanus geent gelukkg

we waren haar aan het borstelen
en dan doet ze altijd wel lelijk met de lip iets optrekken

maar nu was ze wel de lip op aan het trekken maar ze heeft niet gegromd helemaal niks
ze viel in een keer gewoon heel hard uit en beet vol door

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:20

Wat bedoel je met jou of met de hond?
Voor jezelf effe schoonmaken en klaar.

Wat betreft de hond niet meteen boos worden op hem, ga eerst eens te raden wat de oorzaak is van het bijten.
Er kunnen wel honderden verschillende redenen zijn met elk een andere oplossing dus als je meteen boos wordt op hem of nog erger zelfs gaat slaan dan heb je grote kans dat je het alleen maar erger maakt.

Ik ben niet van het altijd lief en snoezig ook als fluffie agresief is maar ga eerst kijken waarom hij beet voor je conclusies gaat trekken.

Ik zeg dit zo overdreven duidelijk omdat ik nu al weet dat half bokt gaat gillen dat je hem een schop moet verkopen

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:21

Jeetje! Kwam het omdat je haar misschien per ongeluk pijn deed tijdens het borstelen?? Snap dat je je rotschrikt, helemaal bij je eigen hondje!

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:22

little_birdy schreef:
ik ben wel tegen tetanus geent gelukkg

we waren haar aan het borstelen
en dan doet ze altijd wel lelijk met de lip iets optrekken

maar nu was ze wel de lip op aan het trekken maar ze heeft niet gegromd helemaal niks
ze viel in een keer gewoon heel hard uit en beet vol door

En verder wat gebeurden er dan tijdens het borstelen?
Wat was er dit maal anders dan normaal?
Had ze een grote klit? Werdt er aangebeld, bonsde er een kins op het raam? stak er iemand buiten vuurwerk af?
Wie zijn we? jij en je moeder? Het hele gezin?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:23

heb haar inderdaad geen schop gegeven nee zeker niet

ik en mijn vader samen
en nee alles was normaal
geen grote klitten helemaal niks
daarom schrok ik zo ze beet echt uit het niets

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:23

Je hond doet altijd al lelijk met borstelen en trekt ook altijd al haar lip op zeg je. Hoe reageren jullie hier gewoonlijk op?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:24

Kan me inderdaad voorstellen dat je je kapot schrikt. Het voordeel, voor zover je het zo kunt noemen in deze situatie, is dat je weet waarom ze het deed. Borstelen vind ze niet fijn, heeft ze al eerder laten merken. Blijkbaar was ze het nu zat.
Neemt niet weg dat dat natuurlijk nooit mag, en dat je het ook flink af mag straffen :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:26

Huisartsenpost bellen en om advies vragen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:27

Een lip optrekken is al iets wat niet mag. Én een teken van de hond dat hij/zij het niet fijn vindt.
Hier had je vanaf het begin af aan al op moeten reageren.

Voor de zekerheid even een tetanus prik halen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:27

1 keer nee zeggen is vaak voldoende dan ontspant ze weer ,
en niet altijd het is iets van de laatste paar keer borstelen bedoel ik mee

en wat kan ik doen om dit te voorkomen ?
mijn vader en broer borstelen haar nu verder mij lukt dat niet ze heeft gewoon in mijn pees gebeten volgens mij

horsetopshop tetanus heb ik vorig jaar nog gehad gelukkig

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:28

Je bent tot je 18e geënt tegen tetanus!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:28

little_birdy schreef:
heb haar inderdaad geen schop gegeven nee zeker niet

ik en mijn vader samen
en nee alles was normaal
geen grote klitten helemaal niks
daarom schrok ik zo ze beet echt uit het niets

rot voor je goed schoonmaken de wond
maar een hond bijt nooit uit het niets ze geven altijd signalen af en als je die niet ziet of begrijpt
dan denk je dat een hond het niet liet merken dus zomaar bijt maar ze geven altijd signalen af

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:30

ja zoals ik zei ze trok haar lip op
maar ze heeft ons nog nooit gebeten nooit
ze keek wel lelijk of lip optrekken als ze har zin niet kreeg maar dan zeggen we 1 keer nee en is het klaar
gaat ze dan door moet ze dan bench in voor 10 minuten dat is altijd voldoende
bench gaat ze ook zonder moeite in als ze wat fout doet dat weet ze gewoon

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:31

Aj, ook meteen doorbijten! Met waarschuwing is het vaak gewoon happen.
Bij mij was het ook flink afgestraft, wat doorbijten is al helemaal not done. Happen is net iets anders en ga ik bij mezelf na wat ik heb gemist?
Ik was er in dit geval niet bij dus eigenlijk kan ik er verder weinig over zeggen.
Tetanus is inderdaad wel verstandig maar die heb je. Goed schoonmaken (bijv. met wat betadine) en nouja ik kan verder de wond niet zien dus geen idee of een pleister voldoende is of dat er dingen zijn die misschien beter even wat beter onder de loep kunnen worden genomen. In ieder geval goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken. Als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts(enpost) gaan.

Toevoeging, lees nu dat je denkt dat je pees is geraakt.. hoppaaah naar huisartsenpost jij

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:35

het zijn echt 2 gaatjes in mijn duim
1tje heeft niet gebloed de ander droop meteen bloed uit
duim doet vooruit vanuit binnen heel erg veel pijn pap zag het gebeuren en ze zat echt helemaal in mijn duim

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:36

little_birdy schreef:
ja zoals ik zei ze trok haar lip op
maar ze heeft ons nog nooit gebeten nooit
ze keek wel lelijk of lip optrekken als ze har zin niet kreeg maar dan zeggen we 1 keer nee en is het klaar
gaat ze dan door moet ze dan bench in voor 10 minuten dat is altijd voldoende
bench gaat ze ook zonder moeite in als ze wat fout doet dat weet ze gewoon

dus een soort timeout geef je haar
sorrie als ik betweterig over kom hoor maar heb studie in psygologie van de hond gedaan
en nog een paar trainingen erbij

een timout werkt niet want je ze kan uitrusten in de bench en ze wordt erdoor niet gecorigeerd ze kon gewoon even bijkomen
het beste is dat je gewoon door kan gaan jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik je wel even willen helpen ermee
ik help meerdere mensen met agressie bij hun hond

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:37

Okee. Dus je straft je hond voor lip optrekken door haar in de bench te doen? Dan was ze nu klaar met je en beet ze je. Je bent al veel te vaak over haar grens gegaan blijkbaar en nu vond ze het genoeg en heeft ze je gebeten. Ze weet dat je haar straft voor een lip optrekken (je straft haar voor een waarschuwing), dus heeft ze de waarschuwing in die mate vandaag overgeslagen. Als je hond borstelen niet leuk vindt, moet je het leuk maken. Je hebt niet goed genoeg naar je hond geluisterd en dit is het resultaat.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:38

ah ok, ze gaat dus ook weleens door.....
die 10 min in bench is beloning ...je gaat niet door waar je mee bezig was..dus wint ze..

maar mijn hond denkt er niet eens over om lip op te trekken...

ik denk dat je je af moet gaan vrgen of je wel goede leider bent en zo ja resoluter optreden tegen dominant gedrag van de hond..en anders de hond niet meer borstelen...

lip op trekken dreigen, is iets wat je gelijk kop in moet drukken....bij mij is t iig not done....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:39

Gaat het om de langhaar in je profiel? langharen vinden borstelen vaak niet zo geweldig en uit ervaring merk ik vaak dat de kleinste klitten erg zeer kunnen doen en dat is niet prettig. Als ze vaker daar bij gromt heeft ze dus al heel vaak gewaarschuwd. Echt hard gebeten heeft ze niet want als ze echt doorbijten dan is de schade vaak enorm. Dus een waarschuwing na het grommen dus een teken dat hier wat aan gedaan moet worden. Is niet gemeen bedoeld maar goed bedoeld.

Wat betreft de wond als deze dieper is zou ik wel even naar de huisartsenpost gaan en het laten schoon spoelen. Mijn man is vorig jaar in het spel door 1 van onze herders gebeten en had een gaatje in zijn hand en daar kwam bij het spoelen heel wat viezigheid uit. en met een onsteking ben je verder van huis.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:40

Er zijn heel veel honden die borstelen vreselijk vinden...
Kun je weinig aan doen, behalve positief trainen.
Met een klicker, of hoe je met alle andere dingen oefent.

Eerst gewoon aanraken met de borstel, positief belonen als ze haar lip niet optrekt.
En zo uitbouwen. Sommige honden gaan het nooit fijn vinden. Een muilkorfje om met borstelen voor je eigen veiligheid.

Succes, en even een prik halen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:40

Hhilde schreef:
Okee. Dus je straft je hond voor lip optrekken door haar in de bench te doen? Dan was ze nu klaar met je en beet ze je. Je bent al veel te vaak over haar grens gegaan blijkbaar en nu vond ze het genoeg en heeft ze je gebeten. Ze weet dat je haar straft voor een lip optrekken (je straft haar voor een waarschuwing), dus heeft ze de waarschuwing in die mate vandaag overgeslagen. Als je hond borstelen niet leuk vindt, moet je het leuk maken. Je hebt niet goed genoeg naar je hond geluisterd en dit is het resultaat.

_O- Hondenpsychologie van de koude grond...
Het interesseert me niet of mijn honden iets "niet leuk" vinden, ze hebben me niet te bijten, nooit.
En nee, ze hebben me óók niet te waarschuwen, honden hebben mijn grenzen te respecteren, niet andersom.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 13-01-13 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt