Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 12:10

Lenthe werd gister weer krols en vandaag heb ik haar naar de knappe Davino gebracht.
Mijn mooie Choctabbydametje Lenthe is niet zo goed in de hand te houden qua hormonen. Lenthe is héél veel, lang en vaak krols. Die heeft geen periodes maar gewoon ALTIJD als het effe kan. Omdat ze ook mét pil onrustig is en aan het eind van de week alweer krols begint te worden zorgt dat ook voor veel onrust. Ook in haar lichaampje. Daarom heb ik na haar nestje vorig jaar besloten om haar op Suprelorin te zetten, een chip waarmee ze minstens 6 maanden (maar kon ook langer dan een jaar) "uitgeschakeld" zou moeten zijn. Deze chip heeft niets gedaan bij Lenthe, ze was vrij snel gewoon weer krols. Dus maar weer aan de pil, waar ik geen voorstander van ben, om het toch nog enigszins uit te kunnen stellen. Dat is gelukt tot nu, gelukkig. Lenthe is een forse poes die niets te lijden heeft onder een nest gelukkig, je zag toen haar vorige nest uitvloog niet eens dat ze een nest gehad had. Op dit moment moet ik gewoon naar de gezondheid en rust van Lenthe kijken en dat is haar nu weer laten dekken. Er zit nu bijna een jaar tussen. Ik had liever iets langer maar het is natuurlijk prima zo voor haar. Dat gaat voor. We zijn erg blij een nestje van deze mooie combi te kunnen verwachten.

Lenthe is een mooie stevige dame met een enórm diepe chocolatekleur en gigántisch blauwe ogen. Haar karakter is fantastisch, evenwichtig, lief, knuffelig, gek etc. Gewoon een heerlijke kat. Haar vacht is onderhoudsloos, ook erg makkelijk. Een droom poes. Haar vorige nest heeft ze ongelooflijk goed gedaan. De kittens zijn heerlijk geworden, kijk naar mijn Iepie :D <3 De kittens zijn stuk voor stuk prachtig, onverstoorbaar, enórm knuffelig en kletserig en gewoon heerlijk. Iepie is het geweldigste katje wat ik ooit heb meegemaakt.

Davino vult Lenthe erg goed aan. Het is sowieso een práchtkater en ik wilde altijd al een nestje van hem. Hij vererft super mooie uitstralingen, die óógjes van hem <3 Hij heeft prachtige ogen dus samen met Lenthe MOET dat wel mooi worden. Hij heeft een mooie volle kop en veel vacht, dat kan Lenthe wel gebruiken.

Qua stamboom passen ze ook erg goed bij elkaar, zeker niet onbelangrijk natuurlijk.

Ik denk een prachtige, droomcombi!

Eind van de middag vandaag zijn we daar aangekomen. Lenthe stapte direct uit haar reismandje en ging Davino in elkaar timmeren _O- Even later begon ze weer te rollen en terwijl we op de bank zaten zagen we dat ze gedekt werd. Nog geen geslaagde dekking maar het begin was er. Toen we op de terugweg waren kreeg ik een whatsappje met een filmpje van de eerste geslaagde dekking. Dus dat wordt over 3 weken tietjes staren en als alles goed gaat is Lenthe 18 maart uitgerekend (Tessa was vorig jaar 17 maart uitgerekend en kreeg haar nest op 18 maart). Spannend *\o/*

Ik zie er heel erg naar uit om ons E-nestje te ontvangen *\o/*

Lenthe:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Davino (http://www.catterydeluro.nl/)
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:13

Ohh wat een mooierds allebei!! <3

Ben benieuwd hoe de dracht gaat verlopen! Wanneer weet je hoeveel kleintjes ze krijgt, of blijft dat tot de bevalling een verrassing? :))

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 12:18

Dat blijft tot de bevalling een verrassing *\o/* Zo spannend weer! :D
Eerst maar eens afwachten of de dekkingen zo goed lukken dat ze ook daadwerkelijk zwanger is :D Zijn de 3 weken al om? :Y)

Amandavd

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:36

Laat je geen echo of rontgen foto maken om te kijken hoeveel kleintjes je kan verwachten?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:40

Nee, als alles goed gaat zie ik geen reden om dat te doen. Heb het ook niet gemist bij de vorige 4 bevallingen :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:44

Limoen schreef:
Nee, als alles goed gaat zie ik geen reden om dat te doen. Heb het ook niet gemist bij de vorige 4 bevallingen :D

Hahah nee vroeg het mij af, wij zien het namelijk wel veel in de honden fokkerij, daar is het zo wat standaard. Maar het is ook niet nodig in principe! Veel succes, ik ga je topics volgen!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:46

Bij honden wordt het inderdaad meer gedaan dan bij katten. Lenthe is een grof gebouwde poes en floepte ze de vorige keer er zo uit. Stuit of niet. Iepie "schoot" bijna ter wereld zo snel ging dat, haha.

Je kan ook wel een beetje voelen wat er inzit als ze op de laatste weken zit.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:51

Owww ik roep al jaren dat als ik op mezelf ga dat ik 2 Birmaantjes wil... Volgens mij zelfs geïnspireerd door een topic van Tessa. Ben niet zo actief met reageren op bokt, maar je babietopics volg ik eigenlijk altijd. Wat een prachtpoezen heb je!

Nu ga ik vanaf februari op mezelf, en kom jij met dit topic.... Oef!
Hopelijk wordt ze zwanger en kunnen we weer genieten van babiebirmanenfoto's

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 12:03

Dat gaat lastig voor je worden Marionnn :D _O-

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:07

haha inderdaad!!!

Of ik moet toch maar eens bij je gaan informeren over hoe en wat als ik interesse heb :o :) Maar laat dr eerst maar zwanger worden :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:08

Sinds gisteravond is ze weer lekker thuis. Nu 3 weekjes afwachten voor we iets weten.... Is het al om? Haha.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:13

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 00:26

Verdorie.. Lenthe heeft Iepie aangestoken.. Iep begint krols te worden, mijn baby iep... Ze is nog maar 9 maand ik wil t nog helemaal niet. Nu zit ik met een ontkrolsende kat die zwanger moet zijn, een puber van 9 maand die niet zwanger mag worden en een gestoorde castraat die nog steeds niet snapt dat zij niet meer krols kán worden.. Zucht.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:41

Aangezien ik even in de gaten wil houden wanneer Iepie weer op gewicht is na haar krolsheid Lenthe ook even gewogen. Ze weegt nu 3700 gram. :D Ze woog toen ze terugkwam 3616 gram. Ze is amper krols geweest en heeft bij Davino ook flink gegeten dus afgevallen is ze niet echt tijdens de krolsheid.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 13:43

Vandaag is weegdag. Het zou nu week 2 zijn als ze zwanger is. Ze weegt nu 3765 gram en is dus 150 gram aangekomen in 1 week. Slaapt veel en schooit veel.

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:14

Hey wat leuk waarschijnlijk weer een baby topic :D
Ik volg. Worden vast en zeker mooie baby`s net zoals de rest van jou, zeker met zo`n knappe mama
en papa.
Zo te lezen is ze dus wel drachtig... blijft spannend nog een paar dagen en dan weet
je het hopelijk zeker :+

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:21

Oooh wat leuk. Wij hebben 16 jaar geleden ons laatste nestje Birmanen gehad. Ik heb zelf nu nog een Birmaan. Het zijn echt heerlijke dieren! Ik hoop dat ik in de loop van de tijd er nog eentje bij mag verwelkomen :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:22

Ahhh wat een prachtige dame! Ik kwam je ook al regelmatig in het Poezentopic tegen :D

Ben benieuwd hoor! Als alles bij Zoe goed gaat dan krijgen we misschien wel tegelijkertijd kittens!

Hoe vaak is jullie kat gedekt? Ging dat ook met zoveel lawaai? :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:12

Hoe kan ik dit topic nou gemist hebben? :D :D
Vind het zo spannend! Hopelijk is ze mooi twee BirmanenBabys aan het bakken voor me :D

Kanietwachtenkannietwachtenkannietwachten!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:17

Wat een prachtige dame en heer!
Ik ga het volgen.

Ik wil ook zo'n baby <3

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:19

Jaaa leuk ik ga volgen!

Als alles goed gaat en het eenmaal zover is ga ik bij Keet hierboven ze namelijk helemaal plat knuffelen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:20

jorretje schreef:
Jaaa leuk ik ga volgen!

Als alles goed gaat en het eenmaal zover is ga ik bij Keet hierboven ze namelijk helemaal plat knuffelen :)

Oeiii, komt wel een hele strenge tassencontrole hoor :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:33

Keet schreef:
jorretje schreef:
Jaaa leuk ik ga volgen!

*Gaat rolkoffer meenemen bij babybezoek* :D

Ben heel benieuwd! Aan de knappe papa en mama kan het in elk geval niet liggen <3

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:53

Keet schreef:
jorretje schreef:
Jaaa leuk ik ga volgen!

Hahah ja controleer jij maar mijn tas, ik smokkel dr wel een gezellig mee in mn trui! (Zal Janus leuk vinden, die gaat denk ik volledig over de flip als ik met een kitten thuis zou komen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:56

*Heroverweegt ál het kittenbezoek tegen die tijd*
Jullie mogen alleen naakt met lege handen naar binnen :D