Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:40

Ooooohhh ik was zo enorm boos vandaag! En als ik er weer over nadenk word ik wéér witheet. -:(-

Mijn moeder heeft een kruising Engelse Cocker spaniel. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten moet dat ras zo eens in de zoveel tijd gezien worden door een trimmer. Niet alleen omdat er ernstige kans bestaat op 'coupe ontploft' ( :D ) maar ook omdat ze na verloop van tijd last krijgen van haren tussen de kussentjes van hun poten, klitten, etc.

Nou is mijn moeder een tijdje elke 2 maanden naar de trimmer van mijn oom gereden (150km verderop :+ ) maar de laatste tijd is ze toch meer hier in de omgeving op zoek.

Enkele maanden geleden had ze er een in Amsterdam gevonden. Toen ze hondlief daar ophaalde was deze heel kort getrimd over het hele lijf. Dunne pootjes, borst kort, broek weg, staart dun, het was net een kortharige hond :+

Néxt! Een trimsalon hier bij mij in de buurt gevonden. Erg tevreden over maar logistiek niet altijd helemaal handig.

Nu was hondlief toch weer aan een trimbeurt toe maar trimsalon hier in de buurt is met vakantie.

Mijn moeder komt met het uitlaten regelmatig iemand tegen die tijdens een praatje vertelde dat ze ook honden trimt voor niet al te veel geld. De moeite waard dus om eens te proberen.

Gisteren is de hond getrimd en vandaag kwam mijn moeder langs. Nou... ik ben me werkelijk waar kapot geschrokken!!!!!! :oo

Hond was in een nogal vreemd model getrimd. Kort op de rug en borst, wangen en kop bijgewerkt maar aan de oren was niks gebeurd en aan de voetzolen ook niet. Nou was dat het eerste wat mijn mams was opgevallen, maar goed, dat schaar je nog onder de noemer 'deze trimmer laten we in het vervolg maar zitten'.

Maar wat bleek nou ook het geval... Hond was van onderbuik tot halverwege de borst VOLLEDIG KAAL GESCHOREN!!!!! :oo

En dan niet 'goh een beetje kort' maar 'wat voor operatie heeft ze gehad'-kaal en ook totáál geen logische vorm! -:(-

Bij haar anus, precies hetzelfde. Gewoon roze huid te zien!!!! -:(-

Staart was niks meer van over, alleen op het einde zat een pluim 8)7

Bij het ophalen was mijn moeder dit niet opgevallen, dat kwam thuis was toen de hond zich steeds liet vallen en alleen nog maar op haar rug wilde liggen. Ook vandaag hier plofte ze meteen neer en was ze enorm veel aan het rillen.

Ik heb een oude fleecedeken verknipt als jas, want wat moet het ongelooflijk koud zijn als je halve vacht verdwenen is en hondlief wierp zich meteen neer op/in de fleecedeken. Ze heeft lopen krabben dus rode striemen op d'r blote buik, waar we uit een soort wanhoop maar bepanthen op hebben gesmeerd. ;(

Ingerold in de deken was het rillen voorbij maar ik heb die hond nog nooit zo apathisch zien kijken. Alsof ze zich compleet schaamde voor hoe ze eruit zag (ja ik weet dat honden die emotie niet kennen). Ze heeft echt flauw gelegen, en steeds maar bij dat fleecedekentje als veilige haven.

Ik ben echt woest en vind dat mijn moeder op zijn minst het geld voor de trimbeurt zou moeten terugeisen maar mijn mams is er zoeen van 'laten we vooral niet de boel laten escaleren'.

Ongelooflijk hoe iemand zich een trimmer durft te noemen en dan zó te werk durft te gaan. Dit is geen gevalletje 'lelijk getrimd' of 'oeps, verkeerde kammetje erop'... Vind dit gewoon mishandeling _-:(

unihorses

Re: Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:43

heb je een foto ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:44

Op het moment niet, was mijn telefoon kwijt. Maandag zal ik wel even een foto van haar buik maken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:44

Ben wel benieuwd naar foto's van dat haarmodel nu ;-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:46

Heel sneu om te horen dat je hond het koud heeft. Voor de rest een typisch voorbeeld: alle waar is naar zijn geld. Titel van je topic vind ik een beetje overdreven. Onder mutilatie stel ik me wat anders voor. Haar groeit wel weer aan...

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:47

Daarom blijf ik er ook altijd bij als ik mijn hond laat trimmen. En als een trimmer dat niet bevalt, zoek ik wel een andere die het niet erg vindt als ik er bij blijf zitten. Hoor maar al te vaak baggerverhalen over trimmers die er nix van bakken of zelfs je hond drogeren/mishandelen.

01San

Akhal_Teke schreef:
Ben wel benieuwd naar foto's van dat haarmodel nu ;-)

ik ook

echt vervelend zeg, wat een pech hebben jullie

Anoniem

Als ze staat denk je gewoon 'raar model'. Maar onder d'r oksels heeft ze zeg maar nog krullen en hoog op d'r borst ook, maar waar d'r boeg in de boog afloopt naar haar buik zijn er ineens hele happen uit.

En ik ga maandag (dan zijn ze hier weer) op zoek naar haar tepel want die kon ik vandaag niet goed vinden en hond was te onrustig om goed te kijken.

Waar zo dicht op de huid geschoren is was het vandaag knalrood van de irritatie. Als het gewoon kort was vond ik het echt een compleet ander verhaal (dan ben ik zo'n kreng die hondlief hardop uitlacht :(:) )

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:48

Ik heb nog geen foto gezien, maar uit je omschrijving kan ik wel een en ander opmaken.. Hoe is het mogelijk dat iemand een hond zo verknoeit...
Blijkbaar zijn er een heleboel beunhazen die ook een eurootje mee willen pikken... Of die "trimster" verkoopt graag hondenjasjes?
Tja, het groeit gelukkig wel weer aan, maar het is idd erg vervelend, vooral midden in de winter natuurlijk.
Sterkte voor jullie hond...

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:49

Ik zou toch een erkende hondentrimmer opzoeken dan...
niet iemand die het '' zo ff zwart doet''

heel erg sneu voor je hondje...
Geef je hondje maar een dikke knuffel en een warm dekentje tegen de kou zo zonder vacht...arm ding...erg sneu van haar buik dat die gewoon echt helemaal kaal is geschoren...juist de plek waar honden het vaakst krabben scheert ze alles kaal... _-:( |o

ben ook benieuwd naar het kaal-model dat het hondje nou ondergaan is

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:49

Ik heb het idee dat er de laatste tijd erg weinig trimmers zijn met verstand van zaken.
Hier ook, ze komen als paddenstoelen uit de grond. Er zijn er echt mega veel. Nu heb ik er zelf vrij weinig verstand van, maar ik begrijp dat elk ras weer anders geknipt/geplukt moet worden. Volgens mij hebben veel trimmers er net zo weinig verstand van als ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:56

Mijn mams is ook echt stom geweest hiermee hoor.

Trimster in kwestie is een Braziliaanse en leek op zich verstand van zaken te hebben. Ze vroeg mijn moeder nog in welk model ze de hond geschoren wilde hebben; Amerikaans of Braziliaans. Waarop m'n mams dan nog had gezegd 'doe maar een Brazilian Wax' :')

Ziet er nu alleen half zo uit >;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:07

Ik had dus ook mijn geld terug geëist.
Ben erg benieuwd naar de foto's ervan.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:10

pffff sommige trimmers :r Hoe komt ze er op om die hond zo te scheren! 't is toch zeker geen poedel 8)7
Hier ook wel is problemen gehad met een trimmer..

Onze hond heeft het niet zo best gehad als puppy en is hier door wat wantrouwig naar vreemden en heeft de neiging om te gaan snauwen als ie bang is. Ook met trimmen kan hij dus wel is onverwacht uit de hoek komen en daarom krijgt ie altijd een snuitje om, zo'n bruine van plastic waarmee je onmogelijk gebeten kan worden, om het zekere voor het onzekere te nemen.
Tijdje terug hadden we ontdekt dat er een trimster op de hoek van het hondenpark woont waar we hem altijd uitlaten en hadden besloten om hem daar een keertje langs te brengen. Ze heeft haar trimsalon aan huis, ziet er allemaal erg netjes en professioneel uit. Ik daar dus heen, trimster kent onze hond en weet hoe hij is. De muilkorf had ik van te voren al om extra stress te voorkomen. Uurtje later kom ik hem ophalen, ik bel aan, mevrouw doet de deur open en begint gelijk te praten. 'oh ik ben zo blij dat je er bent, ik ben zo ontzettend bang van die hond ik durfte hem niet verder te knippen!' Ik kom binnen, staat mijn hond daar op de trimtafel half geplukt te trillen op zijn poten, super strak vastgebonden met 3 riemen en op de grond de franse bulldog van die vrouw die als een gek stond te keffen.. wist echt even niet wat ik moest zeggen. En dat is dan een 'professional'?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:12

Oef ben benieuwd naar de foto's...arme hond :(
Ik had ook mijn geld terug geëist.

-ff pbtje over een optie salon :) -

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:17

En precies om die reden trim ik Ollie zelf en heel af en toe gaat ie naar een bevriende fokster of een bevriende trimster, als ik zelf geen zin heb. Maar die heb ik wel zorgvuldig uitgezocht haha :P Hoor de laatste tijd iets teveel verhalen van mensen die hun hond bij de trimsalon brachten en vervolgens een hondje met verziekt kapsel terug kregen. Haar groeit wel weer aan hoor, natuurlijk, maar toch. Ik zou niet content zijn als iemand met zijn tondeuse even de enorme bos haar van mijn Ollie zou kortwieken eigenlijk :+

En deze trimster beheerst het "cocker model" duidelijk niet. Echt káál scheren lijkt me bij honden sowieso niet echt gebruikelijk, zelfs bij poedels blijft er toch een paar mm haar op staan dacht ik..

Geld terug lijkt me, als het echt zo erg is, zeker een optie. Op z'n minst zou ik even verhaal gaan halen bij die dame, dat ze misschien d'r trimhandboeken nog maar eens erbij moest pakken hahaha :P En voortaan enkel naar ABHB trimmers gaan ;) Waar zit je mam ergens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:26

Ik vind inderdaad ook dat ze haar geld moet terugeisen maar mams is bang dat als ze haar dan tegenkomt in het park het raar zal zijn of zo...

Kaal is in dit geval echt plakkerig en warm kaal, glimmende huid kaal.

Mijn mams woont in hartje Jordaan en is in het bezit van een auto :)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:34

Is dat kaal dan wel geschoren kaal, of gewaxd kaal? Ik las iets over braziliaans en braziliaanse wax model... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:37

Nou je zou haast denken dat ze de humor niet begrepen heeft en inderdaad de wax erbij heeft gepakt :+

Maar nee, dat lijkt me niet, er zitten nog wel haren op, maar je ziet de huid er dwars doorheen. Alsof ze vergeten was een kammetje op de tondeuse te zetten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:39

Oh jeetje, hopelijk groeit het snel aan.

Het krabben kan ook komen door de fleecedeken. Mijn hond gaat ook heel erg krabben van fleecedekens ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:41

Die van ons gaat ook naar een vrouw die veel prijzen en diploma's heeft in het trimmen van honden. :+ We betalen dan wel €70,- maar ze is minimaal 4 uur bezig en Boncuk ziet er perfect uit. *D

Maar inderdaad, haar groeit wel weer aan. ;)
Laatst bijgewerkt door KimD op 06-01-13 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:41

Aw het arme beestje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:44

iloveyah, dank je voor de tip, maar het krabben/bijten deed ze juist vóór de fleecedeken en ze rilde ook over haar hele lijf.

deken heb ik er omheen gewikkeld om haar warmer te houden en te voorkomen dat ze kon krabben en dat hielp enorm.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:48

Och goss....arm beest!
Ik heb niet zoveel verstand van honden(nou ja...ik heb er 7 :+ )maar kan je moeder gewoon niet beter zelf even de haartjes tussen de tenen uitknippen en de rest van de vacht gewoon klitvrij maken?

Ik moet er niet aan denken met een kale buik over straat te moeten :brr:

Ik begrijp toch al niets van honden trimmen in de winter. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:52

Dat doet ze ook zeker hoor :j

Als een cocker goed getrimd wordt heeft ze gewoon genoeg dekvacht en is haar rug het kortste. Dat kan ook in de winter en is bij deze hond ook echt wel nodig. :=