Is deze hond te mager? (Greyhound)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Is deze hond te mager? (Greyhound)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 20:03

Naar aanleiding van een ander topic...

Ik zag deze hond gisteren op marktplaats staan (zocht toevallig bij alle dieren i.p.v. bij een keuzemenu)... het bleef een beetje in mijn hoofd spoken... maar nu ik in een ander lopend topic ook lees over een magere hond...

Is deze hond te mager? Het zou een Greyhound moeten zijn, reu van 6 jaar.
Weer niet of het normaal bij dat ras is? Want als ik zoek op google vind ik afbeeldingen van honden waarvan je de ribben niet ziet.
Wil het graag zeker weten voordat ik marktplaats tip...

Afbeelding

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:04

Komt hij net van de baan of is het een huishond?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:05

ik geloof dat een greyhound wel wat meer vet mag krijgen, ik ken het ras maar de ribben zien is ook niet goed

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 20:05

Dat staat er niet bij.. maar ik ken het ras zelf ook niet. Vandaar dat ik het vraag, voordat ik mensen met iets lastig val :P.

cariena1

Re: Is deze hond te mager? (Greyhound)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:06

vindt m wel mager

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:07

ik denk dat als je zó duidelijk de ribben ziet het niet gezond is. Ik weet niks van het ras, maar aan zn bouw gezien horen ze vrij slank te zijn maar dit vind ik vrij mager.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:08

Hij is wel flink bespierd, maar zijn kop ziet er oud uit.
Ik weet niet tot welke leeftijd ze op de baan lopen.
Als huishond vind ik hem wel mager.
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 03-01-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:08

Dat ligt helemaal aan de hond zelf, er zijn hier in het dorp twee houders van die honden. Bij een vrouw is de een hetzelfde als op de foto en de ander zie je de ribben niet. ;) Het ligt aan de bloedlijnen etc. :) Ligt er trouwens ook aan hoe de hond staat, het zijn eenmaal hond die kort op het 'te mager zijn' leven.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:09

Bij onze hond zag je ook altijd de ribben. Beestje was een pitbull kruising en werd gewoon niet dik. Maar dat is natuurlijk geen reden om aan te nemen dat dat bij alle magere honden dan zo moet werken. Als het je echt niet lekker zit, kan je Marktplaats altijd tippen.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:09

Ja, de hond is te dun. De ribben zie je te erg. Ze horen wel 'wat dun' te zijn, maar dit is wel te. Overigens is hij bij de achterhand en schouders wel goed gespierd.

Staan er nog meer foto's op?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:10

Ik zou er graag wat meer vlees op zien, maar weet hoe moeilijk dat is met een windhond-achtige.. Hij staat ook een beetje onvoordelig, in die houding is mijn hond ook ribbiger. :)
Denk dat er best een beetje extra op mag, maar sowieso vind ik het moeilijk oordelen vanaf deze foto, je hebt kans dat het best meevalt als hij gewoon recht staat :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 20:13

Misschien de moeite waard om eens te mailen waarom die zo mager is...., ga ik morgen maar eens doen :).

Viel me gewoon op, daardoor.
Mijn tante heeft ooit eens een labrador op marktplaats gezien, dierenbescherming gebeld en het dier is toen ook in beslag genomen omdat het geen tot weinig verzorging kreeg. Hond stond toen ook te koop en ze wilde er zo snel mogelijk vanaf. Vandaar dat de alarmbellen een beetje gingen rinkelen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:15

2 of 3 ribben mag je een beetje zien bij windhonden, maar dit is te mager

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:17

deze is voor mij veel te mager maar echte windhond mensen zouden zeggen dat deze misschien wel goed op gewicht is of een beetje te mager. Verschil met ander topic is dat die hond een bordeaux dog is met windhond uiterlijk inmiddels dus echt veel te mager en dat die bd dog in rust staat. Deze hond is aan het snuffelen en heeft zijn kop naar beneden. Dat kan een heel ander beeld geven

Maar ja, ik ben een doggen mens en als die er zo uit zien als deze hond dan is het echt veel te mager. Ik weet dat windhonden gewoon een heel andere bouw en uiterlijk hebben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:25

Is het die 6 jarige reu?
Ik vind hem niet mager, eerder 'niet vol'.
Maar dat ligt ook aan je graadmeter, wij hebben zelf een "dunnegie" dus ik vind ze neit snel mager.

wij hebben zelf een kruising windhond en het is erg moeilijk om hem vol te houden.
Krijg heel vaak te horen waarom hij zo dun is, of hij ziek is enz.
Zeker toen hij jong was, knetterdruk en volop in de groei, toen was hij echt te mager. we konden voeren wat we wilden, namen ook vetter voer maar het ging pas over toen hij uitgegroeid was.
Ook nu moeten we er flink tegen blijven voeren en als hij een week wat minder zou eten is hij gelijk weer aan de magere kant.

Op hele goede momenten is hij zo maar eigenlijk is dat misschien een paar weken per jaar
Afbeelding

Toen hij jonger was, zag hij er zo uit
Afbeelding

Meestal zie je bij hem wel zijn ribben zoals op de onderste foto maar hij is nu mooi uitgezwaard en ook zijn heupbotten steken niet meer zo uit.
Ik zie ze liever te mager dan te dik als ik zou moeten kiezen.
Ik merk wel dat hij zo weinig overheeft dat hij als hij ziek is snel aftakelt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:33

Ik zie een goed bespierde hond, vind hem zeker niet te mager. Zou meer op kunnen, maar de echte renbaanbonden worden net als renpaarden iets schraal gehouden... Juist dit soort honden moet je niet vet mensten, dat is pas ongezond. Aan de spieren kun je zien dat dit geen "uitgemergelde" hond is..

Begrijp ik het goed dat je wil gaan vragen waaom hij zo mager is, om hem eventueel aan te gaan geven? Of om hem te kopen? Bij dat eerste zou ik je als eigenaar vriendelijk uitlachen en vragen of je het fenomeen windhonden kent...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:12

Ik zou als eigenaar zeggen waarmee je je bemoeit? Je kent de hond z'n achtergrond totaaaaaal niet.
Misschien komt die van de renbaan, misschien is die al oud, net ziek geweest ect ect.
Daarnaast ken je het ras dus ook niet. :) Dus beetje overtrokken om of de eigenaar te mailen of mp te tippen.. Komop zeg, zo kan je heel mp afspeuren..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:46

Het is TS goed recht om te informeren of deze hond wel of niet te mager is. Ze geeft ook duidelijk aan dat ze het ras niet kent. Doordat deze hond met de kop laag staat, zijn de ribben eerder zichtbaar als ze slank zijn. Over deze hond zou ik me geen zorgen maken. Al vind ik TS wel alert. Als het wel een echt magere hond zou zijn, dan 144 bellen. Als je markplaats tipt halen ze de advertentie weg. en is een evt verwaarloosde hond niet meer te traceren. Het komt steeds vaker voor dat honden verwaarloosd worden en veel te weinig voer krijgen van hun baasjes, zeker in de huidige maatschappij. Sommige mensen houden hun hond aan terwijl ze het niet meer kunnen betalen of zetten het dier pas te koop als ze al te mager zijn. Geld voor een dierenarts is er niet, geld voor voldoende voer ook niet. Kijk maar eens op de sites van LID en dierenbescherming. Als niemand iets meld, wordt er weer een dier benadeeld en misschien veel te laat ontdekt. Neemt natuurlijk niet weg dat sommige magere honden wel goed verzorgd worden, maar dat weet een buitenstaander niet. Ik zou er geen punt van maken als er dan een keer gecontroleerd werd.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:01

Nadeel van je hond op marktplaats aanbieden: men kan zich voor doen als lief nieuw baasje, het kan een handelaar zijn....

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:11

op de foto is ie aan het snuffellen dan zie je altijd eerder de botten, kijk maar bij de 3e foto..die hond is ook aan het snuffelen ! Je zou 'm in een andere houding moeten zien dan kun je beoordelen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:26

Ik heb ook een hond gehad (een herder) en die was echt niet dik te krijgen; vrat het meest, maar was gewoon ook heel actief en blijkbaar een snelle stofwisseling... Ik heb ook haar bloed laten testen e.d. DA zei toen dat ook niet alle mensen even veel aanleg hebben om dik te worden; dit was een gezonde, maar gewoon een tengere hond. Toch kreeg ik soms vervelende reacties, terwijl mijn andere herder juist snel wat te zwaar was, daar hoorde je nooit iemand over, terwijl dat veel ongezonder was!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:29

ik vind deze hond veel en veel te mager.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:33

zou ook graag iets minder ribben zien, ribben moet je kunnen voelen, maar niet zo duidelijk zien als bij deze...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:39

Ik heb de adv. bij marktplaats opgezocht, en de hond is gecastreerd.
Dan is zo mager zijn wel verdacht. Bijna elke gecastreerde hond is snel te dik. Dus er is wel het risico dat deze hond te weinig voer krijgt. (ook de hoge vraagprijs voor een oudere hond is twijfelachtig).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 09:46

Ik ben vooral bezig met de konijnen op marktplaats. Werk samen met andere opvangen op een andere website om dieren uit belabberde situaties te halen.
Dit kwam toevallig in mijn zicht.. en ik vond zelf dat de hond er mager uitziet en sommige hier in het topic vinden van ook, andere weer niet.