Inbeslaggenomen hond help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Inbeslaggenomen hond help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:45

Hallo
Vraagje wie kan mij helpen
Vandaag is er een hond ingenomen bij iemand die ik ken
Hond was de liefste hond daar
Vandaag is hij inbeslag genomen
En ik mis hem heel erg
Hoe kom ik te weten waar hij nu is?

Myrna_Kyra

Re: Inbeslaggenomen hond help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:45

hij zal toch niet zonder reden in beslag zijn genomen lijkt mij?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:46

inderdaad, wat is de reden.
en anders bellen naar de instantie die hem heeft ingenomen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:47

De reden was volgers hun dat hij te mager was maar dit komt omdat gij een paar keer een maagtosie heeft gehad en speciaal voer moest hebben
Waar hij niet te veel van nog van de da

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:49

Dan lijkt mij de DA inschakelen om eea recht te zetten cq te verduidelijke de enigste oplossing de hond terug te krijgen. Een dier wordt niet zomaar in beslag genomen hoor, dan is er echt wel iets aan de hand.

Annenas

dan zal ik de DA laten bellen naar die instantie en het uit laten leggen.

zonnebloem18

De hond zit nu op een geheime locatie en daar zal je als buitenstaander sowieso niet achter komen maar zelfs de eigenaar niet.
En ik kan je garanderen dat met de belabberde regelgeving die er nu is een dier niet zomaar in beslag wordt genomen daar gaat nog een enorm traject aan vooraf.

Myrna_Kyra

geloof me ze mogen een dier niet zomaar in beslag nemen, daar zijn meerdere waarschuwingen voor nodig!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:50

Het lijkt me idd niet dat ze zomaar een hond in beslag nemen. zal vast en zeker een goede reden achter zitten :)

edit: Dan denk ik dat de eigenaar het zelf op moet lossen. Zeker als hij er een goede reden voor heeft :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:50

bellen naar de instantie waardoor hij meegenomen is. Hij zal zeer waarschijnlijk bij een opslaghouder zitten en daar zeggen ze echt geen locatie van in elk geval. Is hij meegenomen maar onder gedwongen vrijwillige afstand dan is er ook een kans dat hij in een dierenasiel zit.

Maar is er nu 1 hond in beslag genomen of zijn er vele honden in beslag genomen? Wil je alleen weten waar hij is of heb je serieus belangstelling om de hond te nemen? Klinkt wel apart dat het niet jou hond is, hij is vandaag in beslag genomen en je mist hem nu al.

Denk dus niet dat iemand jou verder kan helpen ik denk dat je moet bellen naar de DB ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:51

Vaag verhaal,een dier word niet zomaar in beslag genomen daar gaat toch echt wel een heel traject aan vooraf en het lijkt mij dat de eigenaars tijdens dat traject ook wel het 1 en ander aan hadden kunnen geven.

Hond is in goeie handen zo moet je maar denken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:51

zonnebloem18 schreef:
De hond zit nu op een geheime locatie en daar zal je als buitenstaander sowieso niet achter komen maar zelfs de eigenaar niet.
En ik kan je garanderen dat met de belabberde regelgeving die er nu is een dier niet zomaar in beslag wordt genomen daar gaat nog een enorm traject aan vooraf.

hoeft niet als de eigenaar (weliswaar gedwongen) toch afstand getekend heeft (vrijwillig dus) dan kan een hond ook gelijk in een asiel terecht komen. Maar dat ligt aan de situatie dus. Niet altijd gaan ze door naar een geheime locatie.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:54

dierenfan schreef:
zonnebloem18 schreef:

hoeft niet als de eigenaar (weliswaar gedwongen) toch afstand getekend heeft (vrijwillig dus) dan kan een hond ook gelijk in een asiel terecht komen. Maar dat ligt aan de situatie dus. Niet altijd gaan ze door naar een geheime locatie.

Gedwongen vrijwillig? >;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:54

Ja maar dan is het geen inbeslagname meer, en dat vermeld TS wel specifiek vandaar dat ik daar op in ga, als er afstand gedaan is gaat het dier inderdaad gewoon naar het dichtstbijzijnde asiel.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:54

dierenfan schreef:
zonnebloem18 schreef:

Die vrouw heeft hem niet vrijwillig gegeven hoor denk ik
Ze ging mee naar de da en geloof dat die daarvandaan mee is genomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:57

Als hij daar is meegenomen dan is er wel iets meer aan de hand lijkt mij, sowieso nemen ze niet zomaar dieren in beslag, dierenbescherming bellen heeft weinig zin. Die gaan je echt niet vertellen waar de hond zit.
Wat is een beetje mager volgens jou?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:59

Ze zij dat die nu naar een speciaal huis gaat en dt die word geopereerd en opgelapt en dan zoeken ze een nieuw baasje voor hem
Zij ze tegen mij
Maar weet wel zeker dat die vrouw hem niet vrijwillig heeft afgegeven
Hij is ingenomen door de dierenpolitie
Hij was niet heel super mager maar ze heeft hem echt goed verzorgd zij kan er niks aan doen dat die paar maagtosie heb gehad
Ik gun echt haar die hond terug want ze is er kapot van

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:00

Firedancer schreef:
Gedwongen vrijwillig? >;)

jep klinkt heel raar maar toch is het zo eigenlijk. Ze worden gedwongen afstand te doen van hun hond. Doen ze het niet dan nemen ze de hond in beslag en gaat deze naar een depot houder. Doet de eigenaar dat wel dan kan de hond naar een asiel wat plaats heeft en de hond gelijk op wil nemen en herplaatsen. Kan voor een hond betekenen dat het traject veel korter is uiteindelijk wat hij in gaat. Als hij namelijk in beslag genomen wordt moet een rechter zich over de zaak buigen en een oordeel vellen voordat de hond uiteindelijk of terug naar de eigenaar gaat of herplaatst gaat worden. En in NL gaat dit vaak niet binnen een dag, week, maand ;)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:00

het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?

lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:01

dees_daan schreef:
Als hij daar is meegenomen dan is er wel iets meer aan de hand lijkt mij, sowieso nemen ze niet zomaar dieren in beslag, dierenbescherming bellen heeft weinig zin. Die gaan je echt niet vertellen waar de hond zit.
Wat is een beetje mager volgens jou?

Je kon wel ze ribben zien
Maar ook niet zo erg dat je ze super super zag hij was niet uitgemergeld
Ze is al heel vaak Bin de da geweest voor de maagtosie en nog voor voer enzo

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:01

Als ie vanuit de dierenarts in beslag is genomen dan is er echt wel meer aan de hand. En als dat mager/maagtorsie verhaal de enige reden was, dan had de dierenarts dat toen gelijk wel gezegd. Ga er maar vanuit dat er dus meer aan de hand is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:02

voordat ze over gaan op inbeslagname is een dier bijna dood.Het zal dus niet ten ontrechte zijn.

Als die vrouw gewoon kan verklaren waarom het dier mager is en even een telefoontje pleegt naar de behandelende da is het zo geregelt lijkt mij.
Er zal wel iets meer aan de hand zijn.....

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:02

Ik geloof best dat iemand er kapot van zal zijn, maar dat wil niet perse zeggen dat ze er ook echt goed voor gezorgd heeft.

Het blijft een heel vaag verhaal, helaas.
Laatst bijgewerkt door Firedancer op 03-01-13 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:03

sabrinagirl schreef:
Ze zij dat die nu naar een speciaal huis gaat en dt die word geopereerd en opgelapt en dan zoeken ze een nieuw baasje voor hem
Zij ze tegen mij
Maar weet wel zeker dat die vrouw hem niet vrijwillig heeft afgegeven
Hij is ingenomen door de dierenpolitie
Hij was niet heel super mager maar ze heeft hem echt goed verzorgd zij kan er niks aan doen dat die paar maagtosie heb gehad
Ik gun echt haar die hond terug want ze is er kapot van

Wat voor operatie had die hond nodig? Heeft ze eerder geweten dat die hond een operatie/medische zorg nodig had en is daar iets mee gedaan?
Als hij geopereerd en opgelapt moet worden is er wel wat meer aan de hand dan alleen een beetje mager zijn.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:03

annnepannne schreef:
het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?

lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.

Ja ze gingen eerstnaar de da om te praten
Die vrouw kan er niks aan doen niemand
Beestje heb al paar keer maagtosie gehad en toen moest hij op speciaal dieet