Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MelanieB schreef:Foulplay_ schreef:De mensen zelf contacteren zou ook geen zin hebben denk ik? Of wel?
Nuja, misschien moet ik het inderdaad gewoon laten gaan...
Zou zeggen, als het je echt zo dwars zit, vraag het ze gewoon waarom. Ze zullen er vast een goede reden voor gehad hebben :j
.
daniella74 schreef:Voor de wet is een dier een zaak en mag je er in principe mee doen wat je wil. Er zijn wetten in geval van mishandeling c.q. verwaarlozing als je dat daadwerkelijk kunt aantonen maar dat is in de praktijk vaak heel moeilijk aantoonbaar omdat je er bijna nooit bij bent als dat gebeurd en je dit vage verhaal uit derde hand hebt vernomen. Je zou kunnen overleggen met de dierenbescherming maar ik geef je weinig kans dat er iets zinnings uit voortkomt.
troi schreef:Ik ken ook iemand die dat heeft gedaan,nadat de hond iemand had gebeten. Een erg goede oplossing dus voor het probleem..
Even om duidelijk te maken dat een reden veel verschil kan maken..
dierenfan schreef:ik moet eerlijk zijn dat ik blij ben met iedereen die zijn/haar verantwoording neemt en honden die niet in de maatschappij meer normaal kunnen leven of honden die gewoon op en versleten zijn doodschieten kan ik wel mee leven. Mits het gedaan wordt doro iemand die goed kan schieten en het gelijk goed gebeurd.
Of dat in dit geval ook zo was geen idee natuurlijk want ken die mensen en die hond niet.

Paperboy schreef:Volgens mij is het hartstikke verboden. Lees net op internet een artikel dat een jager zijn eigen kat had doodgeschoten, kreeg 1000 euro boete en jachtvergunning ingetrokken. En terecht, zou mooie boel zijn als iedereen zomaar zijn eigen dieren gaat afknallen. Deze man schoot de kat dood omdat hij het gepoep en geplas in huis zat was........ zegt genoeg denk! Als je dier wat mankeert lekker naar de da of een ander tehuis zoeken.