Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dat zou helemaal mooi zijn...
En dan heb ik het nog niet eens over wat die dieren moeten doen en hoe het wordt aangeleerd.. blauwdruivje schreef:Tja, het lijkt inderdaad wel mooi die circusdieren. In 2008 heeft Universiteit Wageningen in opdracht van minister Verburg onderzoek gedaan naar het welzijn van dieren in circussen. Dit onderzoek is in 2009 gepubliceerd en daaruit bleek o.a. het volgende (bron: wikipedia, circusdier):
71% van de geobserveerde dieren heeft medische afwijkingen
33% van de tijgers en leeuwen beschikt nooit over een buitenverblijf
98% per 24 uur verblijven leeuwen in een binnenverblijf
Een gemiddeld verblijf van tijgers in circussen is 5m2
Olifanten staan gemiddeld 17 uur per dag vastgeketend aan voor- en achterpoot
Olifanten vertonen gemiddeld 10 uur per dag afwijkend en gestoord gedrag
Transport van olifanten zonder drinkwater loopt op tot 22 uur
De voedingstoestand van olifanten, tijgers en leeuwen is in 66% van de gevallen ondermaats
Dus ik ben blij met het besluit 'de wilde dieren de tent uit'. Tja, en al die andere vormen kiloknallers etc..dat is ook niet goed...maar ergens moet je beginnen....
franka75 schreef:nou vind ik zelf dat circus renz berlin echt erg wat een ton water op 7 kamelen en 2 olifanten en niet eens de hele dag water heb zelf de paarden water gegeven en de olifanten en ze laten drinken tot ze genoeg hadden daarna gingen de paarden weer eten. paarden met bloedvlekken onderling geetter heb er foto's van.
saskiakefie schreef:Van mij mag het allemaal afgeschaft worden. Vreselijk hoe die olifanten de hele dag aan kettingen staan aan hun poten en maar weven... Of paarden die dan tegenover de leeuwen staan, hoe onnatuurlijk wil je het hebben.En dan heb ik het nog niet eens over wat die dieren moeten doen en hoe het wordt aangeleerd..

emr schreef:NatassJa schreef:Ben wel benieuwd wat er nu met de dieren gebeurt.. Waar gaan ze naar toe??
Ik denk(hoop) dat ze worden opgevangen in dierentuinen of opvangcentrums. In het ergste geval naar een ander circus in het buitenland misschien?
franka75 schreef:nou vind ik zelf dat circus renz berlin echt erg wat een ton water op 7 kamelen en 2 olifanten en niet eens de hele dag water heb zelf de paarden water gegeven en de olifanten en ze laten drinken tot ze genoeg hadden daarna gingen de paarden weer eten. paarden met bloedvlekken onderling geetter heb er foto's van.
emr schreef:franka75 schreef:nou vind ik zelf dat circus renz berlin echt erg wat een ton water op 7 kamelen en 2 olifanten en niet eens de hele dag water heb zelf de paarden water gegeven en de olifanten en ze laten drinken tot ze genoeg hadden daarna gingen de paarden weer eten. paarden met bloedvlekken onderling geetter heb er foto's van.
Een kameel kan langere tijd zonder water overleven.