Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Laura_x_ schreef:De minimale maten voor een dwerghamster zijn 50x30, zonder etages meegerekend. Ik hou zelf altijd 60x40 aan, want 50x30 is erg klein. De kooi die je in je topic hebt staan, vind ik zelf aan de kleine kant. Ik zou eerder gaan voor een iets lagere, grotere kooi. Een tip: Hou Marktplaats in de gaten.
Bewust een kleinere kooi nemen omdat 'de hamster er toch regelmatig uit komt' is onzin! Zorg voor een goede huisvesting voor je diertje
Edit: Nog wat tips. Géén hamsterwol, géén radjes met open spijlen, géén plateaus met open spijlen, zorg voor een drinkflesje: geen bakje, zorg voor een radje van minimaal 16 cm doorsnee.
Air schreef:Ik gok zomaar dat je niet de hele nacht op bent om de hamster te laten spelen.... het blijven nachtdieren, ook als ze overdag af en toe wakker zijn zijn ze 's nachts veel wakker.
Ik heb zelf op marktplaats een aquarium op de kop getikt van 80x40cm, incl. deksels omdat hij al gebruikt was voor een hamster. Ik heb er een rusje in

esmee_2001 schreef:ja wil het beste voor een hamster maakt niet uit of het nou ene hamster of een paard is een dier moet je goed verzorgen
oh dat van hamsterwol wist ik niet gebruikte het ook echt bijna nooit maar ga het nu zeker niet meer doen bedankt voor de tip
Laura_x_ schreef:esmee_2001 schreef:ja wil het beste voor een hamster maakt niet uit of het nou ene hamster of een paard is een dier moet je goed verzorgen
oh dat van hamsterwol wist ik niet gebruikte het ook echt bijna nooit maar ga het nu zeker niet meer doen bedankt voor de tip
Helemaal top![]()
En laat je niet verleiden in de dierenwinkel(?) door er 2 te nemen, want dwerghamsters kunnen niet samen. Waar ga je je hamster eigenlijk halen? Gewoon in de dierenwinkel?
emr schreef:Zoek op marktplaats eens naar een terrarium, voordeel is dat ze niet kunnen gaan tralie-knagen. Ik heb een terrarium van 1,05 bij 40 cm gevonden bij het afval, toevallig helemaal intact hier woont mijn hamster nu in. Wil je een Russische of een Syrische?