houd je hond vast t/m 1 á 2 januari!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

houd je hond vast t/m 1 á 2 januari!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:55

Iedereen weet het vast en zeker maar toch nog een keer. Honden buiten aanlijnen en niet zonder toezicht laten lopen in deze dagen als er in de buurt mogelijk vuurwerk afgestoken kan worden. Onvoorspelbaar hoeveel meldingen we al hebben inmiddels van op vlucht geslagen en volledig panisch loslopende honden............

Mijn eigen honden zijn totaal niet bang van vuurwerk echter van abnormaal harde knallen schrikken ook hun uiteraard en dus hou ik ze aangelijnd. Mocht iemand ook zulke honden hebben dan nog steeds gewoon aanlijnen uit voorzorg. Het is nu een paar dagen behoorlijk aanwezig al die onverwachtste knallen en maak gewoon dat je hond niet de kans krijgt om weg te vluchten.

Wie weet scheelt dit berichtje toch weer 1 hond die straks in paniek ergens loopt te dwalen.... ;)

LibertyHorse

Re: houd je hond vast t/m 1 á 2 januari!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:57

Dankjewel voor de waarschuwing! Ik heb ook een hond, die is zo wat doods bang voor onweer, knallen etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 22:15

voornamelijk hier erfhonden die ervandoor gaan tot nu toe. Honden die normaal wel op het erf blijven maar nu in paniek raken omdat men vuurwerk af steekt en de hond vergeet...
Toch ook zeker honden die uitgelaten worden en net als altijd los gelaten worden 'omdat het toch even rustig is' en dat even werd dan net verstoord.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:16

Hier ook een helaas.... Dom dom, maar net mis gegrepen.
Gelukkig net een stukje voordat we thuis waren. Tijd voor de riem en het tuigje dus.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:20

Ik heb gelukkig 2 honden die schotvast zijn dus ook vuurwerk is geen probleem, maar goed dat je waarschuwd zoveel mensen die meldingen maken van weggelopen honden

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:24

Ik heb hier een logeetje gehad met vuurwerkangst en sindsdien is het hier bal.
En helaas er niet meer uit gekregen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:42

Ik had vorig jaar ochtenddienst op nieuwjaardag met de dierenambulance en alleen die ochtend hadden we al 8 vermiste honden en 5 gevonden die niet met elkaar matchten in de omgeving van Assen.
Dit jaar begint de dienst op oudjaarsavond 21.30 en loopt tot 13.30 nieuwjaarsdag en hoop van harte dat mensen hun honden goed aanlijnen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:40

Ollie hier is ook hartstikke schotvast (en steady ^^ ) en toen ze gisteravond een behoorlijke bom op 10m hadden gelegd (stelletje klootzakken) was ik lánger van de leg dan hij _O- Hij is echt heel stabiel en niet snel onder de indruk. Ik ga het uiteraard niet opzoeken maar ik ga op oudjaarsdag toch echt lekker ergens een flink eind wandelen hoor, en dan gaat ie ook echt los. Maar dan zoek ik uiteraard wel plekken op waar de kans op vuurwerk niet erg groot is, al was het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust en schrik :)

Uiteraard gaat ie 's avonds en 's morgens in de wijk vast. Maar dat is standaard, ook als er geen vuurwerk is :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:16

Je hebt gelijk. Bedankt voor de waarschuwing!
Mijn hond is absoluut niet bang en ik ben nogal gemakzuchtig maar
Met die gekke vuurwerkbommen van tegenwoordig weet je maar nooit
Ga m toch maar vast doen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:20

Best dom nooit aan gedacht jeetje.. dan gaan we maar fietsen morgen ipv hardlopen

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:23

Ghehe die van mij is zo bang dat ie na een tijdje niet meer verder durft, heb hem zelfs eens op moeten tillen _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:29

Sorry maar een béétje Captain Obvious topic...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:33

Wees voorbereid en maak vandaag nog een profiel aan van je huisdier. Gratis app !! Hoe meer mensen zich aanmelden, des te beter functioneert het systeem !!

http://www.globalpetalert.nl/

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:44

Nou hier een stalhond (niet onze eigen hond) die we echt helemaal op moetsen sluiten.
Zelfs miniscule gaatjes klimt ze door om maar te ontsnappen.
Maar goed dat weten we dus kunnen we er rekening mee houden.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:52

Wij lijnen hem ook altijd aan, onze hond is doodsbang voor vuurwerk en durft op oudjaarsdag dan ook nauwelijks mee naar buiten. Uitlaten is geen doen dan, het is alleen snel naar de overkant en dan trekt hij je heel snel weer mee terug, hij laat ons dan dus uit ipv andersom :+ Als we hem niet aanlijnen slaat hij ook op de vlucht, 100% zeker. Goed dat je ervoor waarschuwd!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 02:21

Vandaag is helaas de verkoop begonnen en daar meee ook helaas het afsteken ervan...onze staff is zo verschrikkelijk bang dat ik hem vanaf nu tot ver na het nieuwe jaar niet meer mee naar buiten krijg...(snel een plasje op het veldje 2 meter verder op..)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 06:46

Kuggur schreef:
Sorry maar een béétje Captain Obvious topic...

dat merk ik idd aan de verhalen. Maar ja, sommige mensen moeten altijd zeiken toch? Je kan ook gewoon een topic negeren :7 :z

heb de dierenambu vanaf woensdag ochtend al en eind van de middag wordt hij over genomen. De grootste drukte loop ik met meldingen dus vast mis maar ik wil mijn dieren nu niet meer alleen thuis laten 's avonds dus voor mij zit het er op voor dit jaar ;)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 06:59

Die van mij blijft altijd aangelijnd met vuurwerk! Ook proberen we de stress voor hem te verminderen door hem niet in de wijk uit te laten (veeeel vuurwerk wat ook naar honden gegooid wordt) maar op het strand (vrijwel geen vuurwerk), maar wel aangelijnd!

Wij hebben vorig jaar met oud en nieuw 2 honden gevonden die in paniek waren gevlucht, een Husky en een Ridgeback. De Husky hebben we kunnen vangen en is opgehaald door de dierenambulance, de Ridgeback was te veel in paniek en is het duin in gevlucht. Er stonden ook pagina's vol vermiste dieren rond oud en nieuw op Amivedi....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 08:46

Hier ook aan.tuigje en halsband! vanaf vandaag ook niet meer los het bos in. ze is panisch voor vuurwerk. vorig jaar heeft ze 40 uur niet willen plassen....niet buiten,.niet in de tuin...nergens! Sinds gister hier ook de ellende met dat klöte vuurwerk weer begonnen...

goed dat je waarschuwt...blijkt dat toch veel mensen er niet.bij stil staan

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 08:54

Goede waarschuwing! Sinds gisteren is het hier ook volop gaande. Wij houden de hond ook aangelijnd en laten haar uit in de hele vroege ochtend en rond de tijden dat mensen eten. Zo proberen we het een beetje vol te houden want anders doet die hond van ons niets buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 08:57

Ik heb die van mij nooit aan de lijn. Alleen als de poedel van verderop losloopt.
Dus komende dagen loopt hij ook gewoon weer los mee. Geeft geen enkele kick.

Maar we hebben van pup af aan al geoefent. En zelfs als we iets vlak voor zijn neus neerleggen reageert hij niet.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:02

Goede waarschuwing die van mij doe ik ook 31 december vast. Hij vind het niet eng maar je weet het nooit

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:18

Bah vuurwerk

Onze witte is niet bang, die is zelfs in staat om er naar toe te lopen :oo
Onze jongste schrikt van de plotseling knal maar wat ze verder doet weten we nog niet, is haar eerste oud&nieuw bij ons

Hier in de binnenstad mogen ze niet los, en in t bos waar we een paar x per week naar toe gaan heb je geen last v vuurwerk. Just in case ga ik zo veel mogelijk naar t bos. Al is het alleen omdat ik die rondlopende jongens met dat vuurwerk niet vertrouw en wil vermijden. Er zit er altijd wel eentje bij die het leuk vindt om honden te pesten -:(-

Goed dat je even waarschuwt +:)+ er zijn er altijd die niet in de gaten hebben

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:36

Geldt ook voor katten :DAfbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:48

Dat geldt helaas niet voor mijn grootste hond. Wanneer hij uit moet, loopt hij aan de lijn, hoort hij een knal en wil hij weg, is hij niet te houden en laat ik hem los en naar huis. Er kunnen onderweg zoveel rotjes om zijn oren vliegen, hij komt thuis.. niet handig voor mij natuurlijk.
Ik laat hem,nu binnen een straal van 100 meter vanaf mijn huis uit, en volg hem dan ook hoor. Ik wil alleen niet dat hij zich dood trekt aan de riem. De oude man is 13,5 en gelukkig voor nu behoorlijk doof dus echt gigantisch harde knallen hoort hij alleen.